Zamestnávateľ môže svojim zamestnancom deň zlepšiť alebo pokaziť. Okrem rozhodnutia, ktoré jednotlivci urobia sami o tom, či ich ich práca baví alebo nie, je zamestnávateľ najväčším faktorom budovania motivácie zamestnancov a ich pozitívnej pracovnej morálky. Manažér alebo nadriadený pracovník ma nezmerateľný vplyv na motivovanie svojich podriadených. Ovplyvňuje ich svojimi slovami, rečou tela ale aj výrazom tváre. Pocit, že si vás váš nadriadený váži, je kľúčom k vysokej motivácii a pozitívnej pracovnej morálke. Pocit ocenenia je najväčšou motiváciou zamestnancov. Hneď za ním nasledujú konkurencieschopné platy, príležitosti na vzdelávanie, školenie a profesijný postup. Okrem toho je potrebné, aby zamestnanci mali svoju prácu radi. Posilňovanie motivácie a morálky zamestnancov je náročné, no zároveň aj mimoriadne jednoduché. Vyžaduje si to, aby manažér každý deň venoval dostatok času premýšľaním nad svojím vplyvom, na pracovný život svojich zamestnancov a správne tento vplyv využíval k budovaniu pozitívnej pracovnej morálky. 1) Váš príchod do práce udáva náladu počas dňa Predstavte si vystresovaného a nevrlého človeka. Do práce prichádza so zamračenou tvárou. Pohyby jeho tela naznačujú, že je unavený, prepracovaný a nešťastný. Pohybuje sa pomaly a na prvého človeka, ktorý sa s ním dá v daný deň do reči je nevrlý. Trvá to iba pár minút, no všetci zamestnanci čoskoro pochopia. Držte sa od neho ďalej a bude vám lepšie. Váš príchod do práce a prvé chvíle, ktoré každý deň trávite so svojimi zamestnancami, majú nesmierny vplyv na ich motiváciu a morálku. Začnite preto deň správne. Usmievajte sa. Kráčajte vzpriamene a sebavedomo. Prejdite sa po svojom pracovisku a pozdravte zamestnancov. Zdieľajte s nimi svoje ciele a očakávania na daný deň. Dajte personálu vedieť, že dnes bude skvelý deň. 2) Pre motivovanie zamestnancov používajte jednoduché a silné slová Predstavte si pohovor na voľnú pozíciu. Prihlási sa skúsený vedúci pracoviska. Počas pohovoru prizná, že medzi ľuďmi v jeho bývalej práci bol obľúbený, o čom svedčili aj zamestnanci, ktorí chceli pracovať práve pod ním. Na otázku, prečo si myslí, že sa mu podarilo dosiahnuť takýto úspech odpovedal, že má rád ľudí a vie si ich vážiť. Týmto vyslal správny signál. Okrem toho v bežnej komunikácii so zamestnancami používa jednoduché, silné a motivačné slová, ktoré jej pomáhajú zdôrazniť skutočnosť, že si svojich zamestnancov váži. Často im ďakuje, prosí ich o niečo a chváli nimi odovzdanú prácu. Ako často si vy nájdete čas na to, aby ste pri komunikácii so svojimi zamestnancami používali tieto jednoduché ale silné slová? 3) Kvôli motivovaniu zamestnancov sa uistite, že vedia, čo od nich očakávate Ferdinand Fournies vo svojej skvelej knihe “Prečo zamestnanci nerobia to, čo majú robiť a čo sa s tým dá robiť“ uviedol, že nadriadení veľmi často zlyhávajú v stanovení jasných očakávaní. Myslia si, že stačí jasne stanoviť pracovné ciele, čísla, ktoré majú zamestnanci dosiahnuť, termíny a rôzne ďalšie požiadavky. Zamestnanci to však vnímajú inak. A čo v prípade, že sa požiadavky zmenia uprostred dňa, práce alebo projektu. Aj keď sú nové očakávania so zamestnancami zdieľané, zvyčajne to nestačí. O dôvodoch zmeny alebo kontexte celej zmeny sa hovorí iba zriedka. To spôsobuje, že si zamestnanci myslia, že ich nadriadený nevie, čo robí. V takejto atmosfére sa veľmi ťažko buduje pocit dôvery a morálky. To je zlá správa. Ako nadriadený sa musíte uistiť, že máte od zamestnancov spätnú väzbu. Musíte byť presvedčený o tom, že zamestnanec vie, čo robí a rozumie tomu, čo sa od neho očakáva. Podeľte sa s nimi o ciele a dôvody stojace za konkrétnou úlohou, alebo projektom. Vo výrobnom procese nezdôrazňujte iba čísla. Ak musíte uskutočniť nejakú zmenu v priebehu vykonávania úlohy alebo projektu, povedzte svojmu personálu, prečo je daná zmena potrebná. Povedzte im všetko čo viete, a čo môžete. 4) Poskytujte im pravidelnú spätnú väzbu Väčšina nadriadených tvrdí, že ich hlavným budovateľom morálky a motivácie je skutočnosť, že vedia ako sa im, ako vedúcim, darí v práci. Rovnaké informácie však potrebujú aj vaši zamestnanci. Chcú vedieť o tom, že sa im daný projekt vydaril, ale aj o tom, keď nie ste s ich výsledkami spokojný. Tieto informácie potrebujú dostať, čo najskôr po dokončení daného projektu, alebo úlohy. Musia vedieť s vami spolupracovať. Ak nebudete vo vzájomnom kontakte, nebudú sa vedieť v budúcnosti vyvarovať chybám, ktoré uskutočnili. Stanovte si denné alebo týždenné stretnutia, kedy im odovzdáte spätnú väzbu. Budete prekvapený, aký efektívny môže byť tento nástroj pri budovaní motivácie a morálky u zamestnancov. 5) Ľudia potrebujú vedieť o dôsledkoch svojich činov Ruka v ruke s pravidelnou spätnou väzbou, zamestnanci potrebujú dostávať odmeny a uznanie za pozitívne príspevky. Po úspešnom skončení projektu môžete svojim zamestnancom napríklad napísať osobnú kartičku s poďakovaním za dobre odvedenú prácu a malý darček aj za prácu, ktorá je nad rámec očakávaní. Zamestnanci potrebujú spravodlivý a dôsledne riadený progresívny disciplinárny systém, ktorý ich upozorní, keď zlyhajú vo svojom výkone. V hre je motivácia a morálka vašich zamestnancov. Nič nepoškodí pozitívnu morálku a motiváiu rýchlejšie ako neadresované problémy alebo problémy, ktoré sa neriešia dôsledne. 6) Nie je to kúzlo, ide o disciplínu Vedúci pracovníci sa často pýtajú: “Ako motivovať zamestnancov?” Ide o jednu z najbežnejších otázok, ktoré sa pýtajú odborníkov z odboru personalistiky a ľudských zdrojov. Je to však nesprávna otázka. Dôležité je sa spýtať: “Ako vytvoriť pracovné prostredie, v ktorom budú jednotliví zamestnanci motivovaní pracovať, dosahovať ciele a robiť niečo aj navyše?” Správnou odpoveďou na túto otázku je, že sami viete čo máte s takýmito zamestnancami robiť. Musíte predsa vedieť, čo motivuje vás. Problém je však v tom, že nie ste dôslední v motivovaní vlastných podriadených. 7) Zdieľajte s nimi ciele a kontext Zamestnanci od vás očakávajú, že poznáte ciele a smer, ktorým sa celá pracovná skupina uberá. Čím viac im môžete povedať o tom, prečo robíte to, čo robíte, tým lepšie. Ak majú na vaše pracovisko prísť nejaký návštevníci, napríklad kontrola z centrály, oboznámte o tom svojich zamestnancov dopredu. Pravidelne organizujte stretnutia, kde budete so svojimi zamestnancami zdieľať informácie, získať nové nápady na zlepšenie a vysvetľovať im nové nariadenia. Pred implementáciou novej firemnej politiky sa stretnite, a diskutujte o tejto politike v skupine. Propagujte riešenie problémov a zlepšovanie procesov. Na to, aby ste mohli efektívne riadiť a viesť pracovnú skupinu, oddelenie alebo jednotku, musíte prevziať plnú zodpovednosť za svoje činy, činy ľudí, ktorých vediete a taktiež sa splnenie alebo nesplnenie vašich cieľov. Ak nie ste spokojný s ľuďmi vo vašom tíme, koho je to zodpovednosť? Ak nie ste spokojný so školením, ktoré vaši zamestnanci absolvovali, koho je to starosť? Ak sa rozhodnete riadiť tipmi obsiahnutými v tomto článku, vaši zamestnanci vás budú rešpektovať a nasledovať váš príklad. Musíte však byť dôsledný. Vytvárate pracovné prostredie, v ktorom budú ľudia motivovaní k dosiahnutiu tých najlepších možných výsledkov. Celé to však začína vami. Vy ovplyvňujete celý ich prístup k práci a skúsenosť na danej pozícii. The post Ako motivovať zamestnancov appeared first on Lesenie.
Zástupcovia zamestnancov Pod pojmom „zástupcovia zamestnancov“ rozumieme podľa Zákonníka práce určité osoby alebo organizácie, ktoré majú právo zastupovať zamestnancov v pracovnoprávnych vzťahoch a ktoré majú odlišný rozsah kompetencií a záujmov. Pojem zá
prejsť na článokZákon o BOZP ani žiadne z doterajších opatrení nariadených orgánmi štátnej správy neustanovili zamestnávateľovi povinnosť testovať zamestnancov na ochorenie COVID-19. Napriek tomu, výdavky (náklady) vynaložené na testovanie zamestnancov si môže zamestnáva
prejsť na článok8. 11. 2023 prebehlo školenie zamestnancov divízie automatizácie, merania a regulácie. Vzdelávanie zabezpečovala firma Level Instruments a školenie bolo zamerané na tému meranie hladiny radarovými hladinomermi Vega. Ďakujeme všetkým účastníkom za ich účas
prejsť na článokKaždé pracovisko by malo byť prispôsobené všetkým podmienkam tak, aby neohrozovalo zdravie ani život zamestnancov. Platí to pre všetky kategórie prác, no obzvlášť pre zamestnancov 3. a 4. kategórie, ktorí vykonávajú rizikovú prácu. Spadá vaša práca do 3.
prejsť na článokPríspevok Nábor zamestnancov je zobrazený ako prvý na Sanvean.