Ako sme potiahli Oravu

Miestne akčné skupiny sú nástrojom, ktoré ťahajú regióny zdola nahor. Iniciatíva prichádza priamo od občanov, obcí, podnikateľov alebo iných subjektov v území. My sme sa dostali k práci pre jednu z miestnych akčných skupín, ktorá pôsobí na Orave. Tento krásny región je vďaka maske bohatší o rozličné drobné projekty, ktoré pomáhajú najmä menším komunitám. Ide o užitočné veci, akými sú športoviská, knižnice, priestory pre spolkovú činnosť, ale aj investície a inovácie do firiem. Orava: Komunikačná stratégia, ktorá prináša výsledky Máme za sebou spoluprácu s oravskou maskou, ktorej výsledkom je minimálne: 1x komunikačná stratégia 1x dizajn manuál 1x redizajnovaný web viac ako 20 článkov a tlačových správ o činnosti a projektoch MAS-ky, 20x videí o projektoch 20+ albumov fotografií z oravských obcí 1x hlavné propagačné video nárast návštevnosti na webe o 82% v medziročnom porovnaní v čase trvania našej kampane (prvý polrok 2023) nárast followerov na sociálnych sieťach o 50% v rovnakom období. Ťaháme Oravu: Čo sme (sa) naučili Ako sa teda tvorila komunikačná stratégia pre Miestnu akčnú skupinu Orava? Výhodou bolo, že sme nedostali také typické slovenské zadanie: Urobte mi logo. Aj samotný klient chcel svoju komunikáciu riešiť podrobnejšie a dlhodobo. (Skvelé!) Ale venujme aspoň jednu vetu vizuálnej komunikácii. Má pre nás tri hlavné piliere: logo, farebnosť a vybraný typ písma. (Tieto piliere boli rozpracované do detailov od dovolených i zakázaných variantov cez doplnkovú farebnosť, typografiu až po všetky možné merkantílie ako vizitka, mail, hlavičkový papier atď.) V novom znaku ak máte pozorné oči dokážete identifikovať siluetu Oravského hradu (jeho vežičky), ktorá vznikla štylizovaným prekreslením ľudového prvku. Vedeli sme, že tvorba strategickej komunikácie je hlbší a podrobnejší proces. Musí ísť v ruka v ruke so samotnými tvorcami z MAS-ky (takto sme makačov identifikovali ako komunikačný archetyp) a rovnako v úzkej spolupráci s grafikmi pri tvorbe dizajn manuálu. Vzájomná synergia medzi klientom a našou komunikačnou agentúrou priviedla na svet podrobnú stratégiu definujúcu brand identity a DNA značky, ktorou nepochybne je aj oravská MAS. (Nechceme vás zaťažovať technikáliami, ale je samozrejmé, že sme sa zamýšľali nad cieľmi a cieľovými skupinami komunikácie, hľadali víziu a poslanie, spoznávali vnútorné motivácie a vášne MAS a premýšľali, ako má byť táto platforma vnímaná verejnosťou, plus sme nachystali aj zaujímavú kick-off kampaň.) Do stratégie sme dostali aj príbeh a hodnoty MAS, ktoré sme umocnili jednoduchými komunikačnými heslami. Keďže Orava je typická ťahaním nití, claim bol jasný: Neťaháme nite, ale chceme potiahnuť všetci za Oravu. Presnejšie a kratšie: Ťaháme Oravu. Ak všetci potiahnu za jeden povraz, podarí sa vytvoriť silný a úspešný región. K prvotnému claimu sme vymysleli ďalšie: Tlačíme Oravu. Zdobíme Oravu. Obe odkazujú na tradície oravského kultúrneho dedičstva, ale ešte väčšmi poukazujú na to, čo robí samotná Miestna akčná skupina so sídlom v Oravskom Podzámku: Prepájajú starostov a ďalších šikovných Oravcov. Rozvíjajú vidiek. Uchovávajú tradície. Vytvárajú príležitosti pre podnikanie, cestovný ruch a stretávanie sa ľudí. Spolupracujú s obcami, ale aj podnikateľmi a združeniami. Tieto claimy sa dajú aj ďalej rozvíjať a asociovať najmä v situácii, keď do portfólia členov MAS a zrealizovaných projektov pribudne niečo nové, napr. roztancovali sme alebo rozbehali sme Oravu. Orava: Spoluprácu sme zavŕšili nosným videom O našej spolupráci s MAS Orava by sme vedeli napísať tony papiera. V skratke, boli to intenzívne mesiace budovania povedomia o organizácii, ktorá urobila veľa dobrého, no na Orave o nej nikto skoro nič nevedel. Sme radi, že sa nám to podarilo zmeniť. Našu spoluprácu sme zavŕšili krásnym propagačným videom. Stalo sa aj pre nás skutočnou čerešničkou na torte, ktorú sme si vychutnali. Oceňujeme osobný vklad a jedinečný prínos herca Mareka Geišberga, ktorý sa stal aj pre divákom sprievodcom po území Miestnej akčnej skupiny Orava. Jemu sa u nás páčilo. Tak čo, potiahneme spolu Oravu dopredu? Zaujala vás naša práca? Ozvite sa The post Ako sme potiahli Oravu appeared first on Long Story Short.

prejsť na článok

Likavský hrad

Likavský hrad LIKAVA - ZRÚCANINA HRADU LIKAVA Oblasť: Chočské vrchy Dĺžka trasy: 1 km

prejsť na článok

Škandinávia karavanom 2016

Škandinávia karavanom 2016 Autor: Michal Kalamár / hobbyvany.sk Nemecko Dánsko Nórsko Švédsko Publikované 04. jún 2020 Z mnohých zdrojov som sa

prejsť na článok