Existuje mnoho článkov o tom, ako úspešne získať nové zamestnanie, no výber zamestnanca zo strany zamestnávateľa rozhodne tiež nie je prechádzka ružovou záhradou. V našom článku sa pokúsime priniesť vám užitočné rady, ako efektívne vybrať vhodného kandidáta či už ste veľká firma s množstvom skúseností alebo začínajúci malý podnik. V prvom rade je potrebné vyhnúť sa chybám, ktoré vás oberajú o čas. Pozrite sa preto na najčastejšie chyby pri nábore nových zamestnancov. Nový zamestnanec musí spĺňať všetky vaše požiadavky. Východiskovým bodom je určite stanovenie si požiadaviek na zamestnanca. Okrem odborných znalostí a zručností je potrebné sa sústrediť aj na osobnostné vlastnosti, ktoré sú potrebné na výkon danej práce. V prípade, že prijímate nového zamestnanca cez personálnu agentúru, nezabúdajte si s nimi ujasniť všetky požiadavky na zamestnanca, aby sa výberové konanie zbytočne nepredĺžilo a v konečnom dôsledku aj nepredražilo. Neskoré vyrozumenie o výsledkoch výberového konania. Musíte počítať s tým, že váš potenciálny zamestnanec sa neuchádza o miesto len vo vašej firme, ale pravdepodobne si pri hľadaní práce poslal životopis aj do inej spoločnosti. Pokiaľ nechcete podstúpiť celé výberové konanie odznova, je potrebné dodržiavať dohodnuté termíny a v prípade časového sklzu informovať uchádzačov. Nezabudnite, že ten, kto si hľadá prácu, uprednostní zväčša istotu pred lákavou ponukou, na ktorú musí čakať príliš dlho. Vyberiete najlepšieho, no nie najvhodnejšieho uchádzača. V tomto prípade môže nastať situácia, kedy novoprijatý zamestnanec zistí, že jeho možnosti presahujú danú pozíciu a pravdepodobne ju v krátkom čase vymení. I keď sa môže zdať, že prijať perfektného uchádzača je to najlepšie riešenie, nemusí to tak byť. Mali by ste zvážiť, ktoré požiadavky sú pre vás nevyhnutné a naopak, z ktorých ste ochotní v prípade potreby upustiť. Zamestnanec potrebuje pocítiť, že má možnosť sa vo svojej práci zdokonaľovať a rásť. Pri vedení pracovného pohovoru sa stretávame s množstvom krokov, ktoré je potrebné uskutočniť na to, aby prebiehal efektívne. Najdôležitejšou časťou je príprava a komunikácia. I keď si na konci pohovoru poviete, že ste našli vhodného kandidáta, pri nezvládnutej komunikácii z vašej strany sa môže uchádzač rozhodnúť pracovnú ponuku neprijať, pretože ste naňho pôsobili neprofesionálne. Výber nových zamestnancov obnáša niekoľko krokov, ktoré sme pre vás zhrnuli do pár stručných bodov. Koho hľadáte? Akú pozíciu potrebujete obsadiť? Aké odborné znalosti a zručnosti musí mať zamestnanec na výkon tejto práce ? Tieto dve otázky sú najzákladnejšie na určenie toho, kto by mal byť váš nový zamestnanec. Potrebné je tiež zamyslieť sa nad jeho charakterovými vlastnosťami. Aký by mal byť, aby ste s ním boli spokojní vy ako zamestnávateľ, ale aj jeho spolupracovníci, s ktorými bude tráviť pracovné dni. Sústreďte sa na charakter práce, ktorý bude vykonávať. Ak ide o prácu so zákazníkmi, mal by byť komunikatívny a bez stresu. Samozrejme, sú štandardy, ktoré musia spĺňať všetci a určujete ich vy. Potrebujete samostatného, dochvíľneho a dôsledného pracovníka? Odpovedzte si sami. Bez toho, aby ste si definovali, koho hľadáte do svojho tímu, bude hľadanie bezvýznamné. Príprava je základ. Dôkladne si premyslite priebeh a program vášho výberového konania. Pripravte si otázky, ktoré sú pre vás nevyhnutné na zodpovedanie uchádzačom. Otázky sa musia týkať odbornosti pre výkon práce, no aj ich osobnostných vlastností a taktiež súkromného života. Samozrejme len tie podstatné, ktoré môžu ovplyvniť výkon práce. Klaďte len otázky, ktoré sú pre vás relevantné a nestrácajte čas otázkami, ktoré nie sú dôležité pre budúcnosť vašej firmy. Pohovor kľudne rozdeľte do viacerých kôl, aby ste sa uistili v správnosti svojho rozhodnutia. V prvom kole sa môžete sústrediť na odborné znalosti a v ďalšom kole na osobné predpoklady na výkon práce. Štruktúra pohovoru je na vás. Dôležité je si vopred všetko pripraviť tak, aby to bolo pre vás čo najefektívnejšie. Na osobný pohovor pozvite len vhodných kandidátov. Všetky prijaté životopisy z každého zdroja si dôkladne prezrite a nerelevantné vylúčte. Zo životopisu dokážete okrem predchádzajúcich skúseností uchádzača zistiť aj vážnosť jeho záujmu o prácu. Chýbajúce dôležité základné údaje, či gramatické chyby vám ihneď prezradia, že o takého zamestnanca pravdepodobne záujem mať nebudete. Určite zapôsobí aj uchádzač, ktorý vám okrem životopisu pošle aj motivačný list. Zvážte však, či ide o šablónu z internetu alebo v ňom uchádzač píše o svojej skutočnej motivácii k práci vo vašej firme. Zo všetkých životopisov vyselektujte pár najlepších a tých pozvite na osobný pohovor. Nemalo by ich byť až príliš veľa, sťažíte si prácu a napokon aj konečné rozhodovanie bude ťažšie. Nedajte len na prvý dojem. Prvý dojem je určite veľmi dôležitý. No majte na pamäti, že pri pracovnom pohovore sa chce každý ukázať v tom najlepšom svetle a to nemusí byť vždy náš úplný obraz. Pokiaľ existuje možnosť, preverte si uchádzačov pozvaných na osobný pohovor cez sociálne siete alebo náhodne kontaktujte ich predchádzajúceho zamestnávateľa. Pozitívne referencie vám určite pomôžu v rozhodovaní. Pri pohovore si robte poznámky, čo sa vám nepáčilo a čo naopak, páčilo a neskôr sa o tom poraďte so svojimi kolegami. Výber býva náročný a vďaka týmto informáciám vám uľahčí rozhodovanie. Na záver sa ohodnoťte. Pravdepodobne to nie je váš posledný pracovný pohovor a vy sa chcete neustále posúvať ďalej k lepšiemu. Objektívne zhodnoťte po uskutočnení pracovných pohovorov plusy aj mínusy, ktoré ste zbadali. Vyvoďte závery a príďte s novým riešením ako spraviť pracovné pohovory vo vašej firmy ešte efektívnejšie. Vyhodnotenie pohovorov. Vyhodnotenie pracovného pohovoru si vyžaduje nejaký čas. Nesľubujte uchádzačom niečo, čo nedokážete splniť. Pokiaľ máte toho veľa aj okrem výberu nového zamestnanca, pripravte uchádzačov, že vaše rozhodnutie im dáte vedieť v priebehu niekoľkých dní. Budú oboznámení s tým, že to môže trvať dlhšie a ani vy nebudete pod stresom. Dobré meno firme spraví aj keď oznámite neúspešným uchádzačom, že neboli prijatí. Bude to pôsobiť z vašej strany profesionálne a v prípade, že v budúcnosti budete mať voľnú ďalšiu pozíciu, na ktorú by boli vhodní, možno vám opäť pošlú svoj životopis a vy tým len získate. The post Ako vybrať správneho zamestnanca? appeared first on www.najdisa.sk.
Návod, ako si vybrať správneho influencera Platené spolupráce s blogermi a influencermi sú stále v kurze a ešte nejaký čas aj budú. Platí tu jednoduchý vzorec: keď vášmu potenciálnemu zákazníkovi odporúča produkt internetová celebrita, ktorej verí a ktor
prejsť na článokVšimli ste si, že si k zakúpenému produktu z našej ponuky môžete vybrať darček zdarma? Pri väčine produktov nájdete vľavo dole pod obrázkom rolovacie okienko s názvom Špeciálna ponuka pre vás . Tu si môžete pri zakúpení daného produktu vybrať darček zdar
Aj rámovanie je umenie a výber toho správneho rámu môže vaše dielo dokonale doplniť a vylepšiť. Aj keď osobný vkus zohráva v tomto prípade veľkú úlohu, treba zvážiť aj iné dôležité faktory, ktoré by mali ovplyvniť váš výber. Štýl a technika Plagáty a fot
prejsť na článokGÁGORÍKY... pamätáte? Ppodľa nárečového slovníka z Gemera, je to druh cestoviny, ktorá sa pripravovala ručne do svadobnej kuracej polievky. Podľa nárečia ich v každej doline volali inak: gágoríke, gágorčoky, brdovce, brdovčoky, brdálike a na juhu Gemera
prejsť na článokHappy Easter Jigsaw Puzzle je zábavná veľkonočná puzzle hra. Môžete si vybrať jeden z dvanástich obrázkov a potom jeden zo štyroch režimov (16, 36, 64 a 100 dielikov). Vyberte si svoj obľúbený…
prejsť na článok