Dobrý deň priatelia, partneri, klienti… Už viac ako pred týždňom som pre Vás rozpísal tento list. Svet okolo nás sa teraz akoby zastavil a všetko sa točí okolo jedného slova “koronavírus”. Deň čo deň zvládame s našimi klientmi vzniknutú situáciu, a tak som si až dnes ukradol chvíľku času, správne som sa naštartoval a aj vďaka krásnemu listu od môjho priateľa (Rasťo Zachar majiteľ Business Success CZ), ktorý Vám prikladám (odporúčam si ho prečítať ako prvý), Vám píšem aj ja a chcem doplniť pár princípov ako zvládnuť túto krízu. Je len jedna skutočná vec, čo môže túto situáciu zvládnuť a to ste Vy majitelia a manažéri. To si hneď na začiatku musíme jasne povedať. Ste to totiž práve Vy, na ktorých sa upierajú pohľady Vašich spolupracovníkov a okolia. Vy ste ten pevný bod, ktorý snáď ako jeden z mála Vašim ľuďom zostal v tom prívale rôznych, žiaľ, často odstrašujúcich informácií. A to je ten prvý princíp: 1. Buďte pevným bodom pre Vaše okolie: a to nie len pre Vašich spolupracovníkov sem patria aj Vaši klienti, dodávatelia a spolupracujúce firmy…buďte od dnes ešte viac s Vašimi ľuďmi, choďte za nimi, komunikujte, zaujímajte sa a ešte dôslednejšie ich potvrdzujte za každý malý úspech a správny krok, a trpezlivo ich nasmerujete do budúcnosti a zvádania úlohkomunikujte otvorene so svojimi dodávateľmi a klientmi, zaujímajte sa o nich a ukážte im ako danú situáciu zvládate A aby ste tým pevným bodom mohli zostať, majte pod kontrolou styčné oblasti Vašej firmy. A to sú v kríze financie, produkcia, personál a náhradné programy. Je tvrdý fakt, že len šetrenie, uťahovanie opaskov, tvrdé prepúšťanie a reštrikčné opatrenia ešte nikdy nikoho nezachránili. Všetci vieme, že raz každá kríza skončí a víťazia tí, čo budú najschopnejší a pripravení. A v tomto duchu musíte viesť aj firmu a svojich ľudí. Aby ste vedeli danú situáciu zvádať a vedeli kam môžete alebo musíte zájsť v nutných opatreniach, potrebujete mať jasnú kontrolu nad Vašimi financiami. A to je druhý princíp: 2. Dostaňte pod kontrolu Vaše financie: Riešenie príjmov: preverte a zabezpečte všetky svoje pohľadávky majte jasno koľko a kedy príde s čím viete počítať a koľko reálne mátepokiaľ je nutné, spíšte všetky rýchlo speňažiteľné veci (nepoužívaný majetok, stroje, zariadenia) a pripravte sa na ich predaj Riešenie výdajov: zabezpečte všetky Vaše záväzky obvolajte dodávateľov, dohodnite nové podmienky platieb a splátok, v nutných prípadoch prolongujte svoje úvery a leasingypresne vyčíslite svoje nutné životné výdaje to, čo musí bežať, aby ste mohli produkovať (elektrina, telefóny, mzdy podľa rôznych variant…)pokiaľ máte časti firmy (pobočky, zastúpenia, komodity…), ktoré už pred krízou neboli rentabilné a neprinášali výsledky zavrite ich alebo zastavte tak, aby neprehlbovali výdaje Len takto budete vedieť porovnať Vaše skutočné príjmy a nutné výdaje a ako ďaleko musíte zájsť v opatreniach, a ako dlho obrazne “viete uťahovať opasok”. Ale tá hlavná pozornosť musí zostať na produkcii a to je tretí princíp: 3. Držte za každých okolností produkciu: zvýšte svoju komunikáciu tak, ako na úrovni marketingu, tak aj na úrovni osobnej (telefóny, maili). Žiaľ, častokrát sa stáva, že v opatreniach na šetrenie sa škrtia práve tieto veci a tým sa zastavuje naše outflow, a obrazne ste pre tento svet “umreli”. Ukážte, že žijete a že ste tu zaujímate sa o okolie a ste ochotný pomáhať svojimi radami, službami a produktminájdite nové kanále na predaj svojich produktov a posilnite ich (veď už aj mnohé firmy ukazujú, ako sa to dá) eshop, donášková služba, online konzultácie….nájdite (v už existujúcich) alebo vytvorte nové produkty, ktoré v tejto situácii môžu Vášmu okoliu najviac pomôcť a propagujte a predávajte ich A toto je vec, ktorú presadzujte a dostaňte do povedomia Vašich pracovníkov. Žiaľ, je prirozdené, že ľudia v takýchto situáciach upadajú a vidia záchranu v šetrení. Dokonca aj za mnou kedysi dávno vo firme chodili a nahovárali “šéfe, je kríza musíme šetriť a nebudeme predávať, chodiť…veď to je zbytočné, teraz nikto nekupuje”. Proste Vašim zámerom teda celej firmy musí byť, že jediné, čo nás všetkých zachráni je produkcia. A aj keď teraz môže byť slabá, keď všetko obrazene “prehrmí” budú o nás všetci vedieť a teda nás aj oslovia. A veru toto je neľahká úloha udržať morálku svojich pracovníkov a to je štvrtý princíp: 4. Personál a náhradné programy: ľudovo povedané“nesplašte sa” a nezačnite hromadné prepúšťanie majte na pamäti, že toto je Váš zvýšený jednorázový výdaj. Áno, prepustite tých, čo sú neproduktívni, neperspektívni a robiaci problémy. Tam neváhajte. Krízu Vám pomôžu zvládnuť len tí, čo sú skutočne na palube a budú ochotní prekonať svoju komfortnú zónu a priniesť aj prípadné obetenájdite akékoľvek prípadné nutné šetrenia v oblasti výdajov miezd (už aj v tomto pomáha štát OČR, dovolenky). Využite dočasné zníženie miezd podľa zákona existujú rôzne formy (plošné, stupňovité…). Určite jasné pravidlá, aby ľudia vedeli, čo bude keď sa vrátite k štandardnej produkcii a ako budete ich ochotu zvládať kompenzovaťstanovte jasné pravidlá pre homeoffice. Pokiaľ sa ale dá a viete zabezpečiť potrebné hygienické opatrenia, vyhnite sa tomu. Jasne stanovte dni (a môže to byť po vybraných skupinách), kedy budú vo firme a kedy doma. Odporúčame ale 2-3 dni v týždni v práci. Dlhé sedenie doma ich či chcete či nie len dostane dole v morálke. A potom ich bude ťažké naštartovať.pokiaľ ste boli nútený prepúšťať, už dnes rozmýšľajte nad príjmom nových veď teraz je ten najlepší čas veľa skvelých ľudí prišlo alebo príde o prácu a tak isto je teraz na trhu práce množstvo šikovných živnostníkov, ktorí zostali bez príjmu. A Vy buďte prvý, čo po nich siahne (o tomto Vám vedia skvele poradiť vo firme Performia).spíšte všetky otvorené a nedokončené veci vo firme, rozdeľte ich medzi ľudí a dotiahnite ich. Veď Vy sami viete, koľko vecí ste v blázninci produkcie dlhodobo odkladali. Tak teraz je vhodný čas ich dotiahnuť. Inventarizácie, čistenie, údržba, archivácie….A týka sa to aj Vás samotných dopracujte metodiky, smernice, nové projekty, koncepcie…A to, čo je skoro najviac zanedbávané vzdelávanie. Toto viete robiť aj sami s minimálnymi nákladmi. Doškolte svojich ľudí na produkty, postupy, komunikáciu, smernice, zvládanie PC a programov…Proste všetko to, čo potrebujú pre svoju prácu. Obchodníci nech drilujú obchodné stretnutia…Hľadajte cesty na zefektívnenie vecí a zapojte do toho ľudí teraz je na to čas. To, čo vždy držalo Vašu firmu v raste, boli Vaši pracovníci. Nedovoľte, aby sa dostali mimo výmen a len sedeli. Verte, možno budú na chvíľu frflať, ale odmenou bude ich stúpajúca emócia, hrdosť za zvládnuté veci, stmelenie kolektívu a hlavne pripravenosť na následnú produkciu. A tá príde. Ja viem, že každá firma je v tejto situácii v rôznej pozícii. Preto je na Vás, aby ste vybrali pre Vás tie najvhodnejšie námety a pokiaľ Vás inšpirovali aplikujte ich. Budem rád. Ak máte známych, priateľov alebo partenerov, ktorí sú v podobnej situácii a myslíte si, že by im tieto námety vedeli pomôcť, pokojne im prepošlite tento mail. Šírte ho a pomôžete svojmu okoliu. Ak máte nejakú otázku, hľadisko alebo hľadáte to najvhodnejšie riešenie pre Vás, prosím, napíšte mi, zavolajte a pokiaľ to bude v mojich silách, rád pomôžem. Ak máte niečo vyskúšané alebo Vám niečo konkrétne funguje, nový námet, akcia alebo aj naše ……… Vám pomohli, prosím, napíšte mi. Ak súhlasíte, budeme všetky úspešné akcie zverejňovať a preposielať tak, aby sa aj Vaše skúsenosti šírili a pomôžeme tak iným. Veď sme jedna krajina a tá patrí nám všetkým. A takto si vieme navzájom pomôcť a spoločnými silami ju pozdvihúť a vytiahnuť z tejto krízy. Veľa zdaru a poďme na to! Vašo Novotný List do firem Rastislav ZacharStiahnuťThe post Ako zvládnuť firmu v panike first appeared on Consult Point.The post Ako zvládnuť firmu v panike appeared first on Consult Point.
Výber názvu domény pre vašu firmu je jedným z najdôležitejších rozhodnutí, ktoré môžete urobiť pre svoju online prezentáciu. Názov domény určuje vašu online identitu a vytvára online domov pre vašu firmu. Môže mať tiež veľký vplyv na úspešnosť vašej SEO o
prejsť na článokMáme 22 ročnú prax v stavebníctve a prevádzkujeme stavebnú firmu, stavebniny a firmu na montáž vzduchotechniky. The post Množstvo skúseností appeared first on Domy Liptov.
prejsť na článokPríspevok TURISTIKA – AKO JU ZVLÁDNUŤ S OHĽADOM NA NOHY? je zobrazený ako prvý na Mobivenal.
Bola vytvorená nová kategória E - shopy v Žilinskom regióne do ktorej môžete teraz zaregistrovať aj Vašu firmu.
prejsť na článokDesign loga a korporátna identita je návrh jednotlivých identifikačných prvkov firmy tvaru loga, farieb, písma, grafických elementov a spôsobu používania týchto prvkov. Prvky sú do seba vizuálne zakomponované a to tak, aby bola firma na prvý pohľad jasne
prejsť na článok