Toto je jedna z prvých otázok, s ktorými sa stretávam na stretnutiach s novými, ale aj existujúcimi klientami. Uznávam, nie je to jednoduché. Zvlášť, ak zoberiete do úvahy, že obsahový marketing je ekvivalentom maratónu a že vás čaká nie jeden, nie dva... nie desať článkov, príspevkov na sociálnych sieťach, newslettrov, či videí. Je to beh na dlhú trať, kým verejnosť zaregistruje, že robíte aj niečo viac než PPC reklamu. Každá príručka obsahového marketingu totiž hovorí, že cestou k úspechu je pravidelnosť a DLHODOBÁ tvorba obsahu. No zostaviť publikačný plán na obdobie viac než niekoľko týždňov chce pomerne silnú dávku inšpirácie a kreativity. Ani u zdatných autorov nie je výnimkou, že sa tak povediac „vypíšu“ - že jedného dňa dôjde blok a nápad, o čom by mal byť ďalší príspevok, sa nie a nie dostaviť. Základné pravidlo úspechuJe pomerne jednoduché, no mnoho firiem naň zabúda – nehovorte (len) o sebe. Zabudnite na chvíľku, že predávate mydlo, či kávovary, že pečiete domáce koláčiky, alebo že prevádzkujete penzión. Uvedomte si, že ľudia chcú mať čisté ruky, posedieť si s kamoškami, ušetriť čas pri príprave oslavy, alebo si užiť skvelú dovolenku. Kontent marketing je ako prvé rande. Ak budete hovoriť len o sebe, k druhému rande už nikdy nedôjdeSkúste na chvíľu odsunúť do úzadia to, čo robíte, a zamerajte sa na to, prečo – prečo je váš biznis pre ľudí dôležitý, aký úžitok im prináša, aké potreby naplňuje. V odpovedi na tieto otázky nájdete prvé témy, ktorých sa váš obsah bude týkať. Kde hľadať inšpirácie Netreba chodiť do Prahy cez Tokyo. Aj tadiaľ vedie cesta, ale je zbytočne dlhá a drahá. Skôr než investujete do veľkého prieskumu trhu, poobzerajte sa „doma“. Spýtajte sa tých, čo stoja v prvej línii – svojich zamestnancov, ktorí komunikujú zo zákazníkmi. Práve oni sú takmer nevyčerpateľnou studnicou nápadov a otázok, ktorým sa v obsahu môžete venovať. Práve oni vedia, čo vašich zákazníkov trápi a zaujíma. A skôr, než sa vyberiete hľadať pomoc v Googli, poobzerajte sa aj vo svojom okolí. Udalosti v regióne a lokálne eventy, ktoré s vaším biznisom nejako súvisia, sú tiež skvelou príležitosťou, ako si prihriať polievočku v rámci obsahového marketingu. Ako pracovať s nápadmi Majte systém. Nespoliehajte sa na to, že keď vám príde geniálna myšlienka, tak v hlave zostane do chvíle, kým sa dostanete k jej realizácii. Majte systém – akýkoľvek. Nájdite si taký, ktorý vám vyhovuje. Ja osobne som v tomto trošku oldschool. Na spontánne nápady mám svoj papierový debilníček. A ak nááááhodou nie je po ruke, vtedy použijem niektorú z appiek na poznámky v telefóne. Trochu iné je to v prípade, že cielene potrebujem niečo vytvoriť. V takom prípade príde na rad pohár dobrého červeného a aplikácia na mind mapping. Niekoľko príkladov za všetky Staré dobré príslovie tvrdí, že jJe lepšie rad vidieť, než sto krát počuť. Preto pripájam len zopár príkladov z praxe, o čom sa tiež dá tvoriť obsah, ak ... Takto by sa dalo pokračovať ešte oveľa oveľa dlhšie. No lepšie je vyskúšať si to na vlastnej koži. Tak popustite uzdu svojej fantázii a pustite sa do toho. Alebo mi prosto napíšte
Niet pochýb o tom, že mrakodrapový obsah (angl. skycraper content) je kráľom, pokiaľ ide o SEO. Tento typ obsahu je dlhý, obsiahly a pokrýva tému ako celok. Ak ho spravíte dobre, môže vás vystreliť do popredia Googlu a pomôcť vám predbehnúť konkurenciu. V
prejsť na článokDnešná otázka znie, prečo tvoriť textový obsah v podobe článkov a kto mi napíše článok? Mám články písať ja alebo to mám nechať na profesionála? A má dnes vôbec zmysel písať články? Ak sa trocha venujete online marketingu alebo podnikáte na internete, urč
prejsť na článokAko robiť kvalitné SEO? Toto sú overené Google trendy, ktoré pretrvajú! Chcete mať kvalitné SEO? Vyhľadávače sú čoraz viac inteligentnejšie. Spoločnosť Google teraz odpovedá na otázky priamo na stránkach s výsledkami. Taktiež sa zvyšuje počet dopytov pre
prejsť na článokPrávě čtete obsah, který se jmenuje Články. Můžete jej upravit v rámci administrace v sekci Obsah / Články (návod).V této části se zobrazuje krátký text článku a po kliknutí na jeho nadpis je zákazník přesměrován na samostatnou stránku s tímto článkem, kd
prejsť na článokPotrebujete PR článok? Potrebujete PR článok? Určite by sme si ešte pred jeho napísaním mali zodpovedať zopár dôležitých otázok: Kto je moja cieľová skupina? Koho chcem PR článkom osloviť? Obsah PR článku totiž musím prispôsobiť cieľovej skupine. Kde bude
prejsť na článok