Opýtali sme sa troch dám, ktoré sa dlhodobo pohybujú v prostredí slovenskej módnej scény na to, ktoré trendy budú v najbližších rokoch dominovať svetu módy.Nedávno sme písali o 5 mega trendoch, ktoré budú pre módny a kozmetický priemysel v najbližších rokoch kľúčové. Rozhodli sme sa túto tému rozšíriť o pohľad slovenských insideriek, ktoré sú s týmto biznisom v každodennom kontakte.Oslovili sme preto našich klientov – spoločnosť Two Cosmetics, ktorá vyrába 100 % prírodnú kozmetiku a Feminity.sk, lifestylový magazín prinášajúci témy z oblasti módy s niekoľkými otázkami na tému – “kde momentálne vidíte najsilnejšie trendy a ako ich môžu značky využiť na svoj rast”. O vyjadrenie sme poprosili aj iniciatívu Platforma udržateľnosti, ktorej cieľom je zvýšiť na Slovensku povedomie o udržateľnej móde.Odpovedajú Martina Horváthová – zakladateľka a majiteľka spoločnosti Two Cosmetics, Monika Sládková – šéfredaktorka časopisu Feminity.sk a Zuzana Dutková – zakladateľka Platforma udržateľnosti. Čo je podľa vás aktuálne trend #1 vo fashion & beauty priemysle?Martina Horvárthová: Momentálne vidím najväčší trend v udržateľnosti a ekologickom uvažovaní výrobcov. Obrovský potenciál majú dlhodobo udržateľné a inovatívne postupy, materiály či ingrediencie a cirkulárna ekonomika. Ďalej je to social impact značiek, čiže napríklad zamestnávanie ťažko zamestnateľnej skupiny ľudí, pomoc rôznym neziskovkám, alebo vlastné neziskové projekty, ktorými značky pomáhajú okoliu či už je to upratovanie, pomoc starším, dobrovoľníctvo a podobne.Monika Sládková: Udržateľnosť a lokálnosť. Problém, z ktorého sa zároveň stal trend. Moderní ľudia nemôžu byť ignoranti voči životnému prostrediu. Zodpovedný prístup bol dlho na okraji záujmu. Vplyvom globalizácie a demokracie sme na istý čas zabudli, aké je to produkovať vlastnú tvorbu a byť na ňu hrdí. Je to však pochopiteľné, zrazu sme po nežnej revolúcii videli tú úžasnú rozmanitosť sveta. S nástupom sociálnych médií prišiel rozkvet lokálneho trhu. Lokálne fashion & beauty značky si ukrajujú z koláča globálnych etablovaných firiem a majú potenciál presahu do sveta, a to vďaka svojej autentickosti. Sú odvážnejšie a vďaka sociálnym médiám nadväzujú dialóg so svojim publikom. Rovnako lokálne second handy, ktoré boli kedysi považované za spoločenskú samovraždu, menia svoj imidž na dizajnové concept stores a ich potenciál bude neustále rásť práve vplyvom trendu udržateľnej módy.Zuzana Dutková: Nerada nazývam udržateľnosť a zodpovednosť trendom. Ale myslím si, že práve návrat k zodpovednosti za seba, druhých a okolie je to, čo najviac potrebujeme. S tým je samozrejme spojené obmedzenie konzumu = viac rozmýšľať a menej nakupovať. Využívať hlavne to, čo už doma máme. Značky by mali dbať okrem zisku aj na sociálny a ekologický rozmer. Dôležité je zvyšovať tlak na lepšiu kvalitu, opraviteľnosť a trvácnosť oblečenia. Cirkulárnosť v módnom priemysle. Certifikované, inovatívne, recyklované alebo regeneratívne materiály. Koncept Cradle2cradle je podľa mňa nevyhnutnosťou, ak chce značka v najbližších rokoch prežiť na trhu.Kde vidíte priestor pre lokálne značky? Čím dokážu zaujať na preplnenom trhu a zabezpečiť si ďalší rast?Martina Horvárthová: Najväčší priestor vidím v komunikácií. Dnes sa značky snažia zaujať nielen dizajnom či cenami, ale aj príbehom. Najlepšie je odlíšiť sa inovatívnym prístupom k problematike, transparentnosťou, ľudskosťou či otvorenosťou k zákazníkovi. Dať zákazníkovi možnosť nahliadnuť do “kuchyne” značky, či dokonca nechať zákazníka o niečom rozhodovať. Taktiež považujem za dôležitý zákaznícky servis. Značka by sa mala vždy snažiť vyriešiť problém tak, aby bol zákazník spokojný a vrátil sa znova.Monika Sládková: Kvalitou, profesionalitou a kontinuálnosťou. Instagram a insta stories skrátili dobu našej pozornosti a vzťah medzi zákazníkom a značkou je z môjho pohľadu povrchný a pominuteľný. Značka má veľké plus, keď identita reprezentuje nejaký názor a ponúka niečo viac ako len pekný obal a vzhľad. Netreba podceňovať svoju cieľovú skupinu, ľudia sú oveľa náročnejší na obsah ako si niektorí marketéri myslia. Dokonca sa potvrdzuje, že za kvalitu sú ochotní si viac priplatiť. Profesionáli z brandže vedia, že vždy je to záležitosť dlhodobejšej komunikácie presne definovanej vízie a idey. Kvalitné a prémiové veci si jednoducho vyžadujú čas a to sa nedá nijak obísť ani urýchliť. Je lepšie byť autentický, pracovať kvalitne a rozširovať svoju cieľovú skupinu postupne o ľudí, ktorí s vami zdieľajú rovnaký alebo podobný životný štýl než mať rýchlo kvantitu, ktorú však v konečnom dôsledku nezaujímate. Najväčšiu moc majú aj v tomto prípade vzťahy.Zuzana Dutková: V kvalitných certifikovaných materiáloch, implementácií princípov circular fashion, C2C konceptu a šírení osvety.Ktorá značka ťa momentálne najviac inšpiruje a prečo?Martina Horvárthová: Nie je konkrétna značka, ktorá ma inšpiruje. Čo sa týka contentu a social media, nechávame sa inšpirovať zahraničím. K vývoju produktov ma inšpirujú aktuálne a blížiace sa trendy. Vo väčšine prípadov sú tieto trendy v konvenčnej kozmetike, no ja sa snažím o vytvorenie produktu s prírodným zložením. Najviac ma inšpirujú inovatívni výrobcovia prírodných ingrediencií, ktorí ich získavajú rôznymi udržeteľnými spôsobmi a vedia z rastlín získať cenné látky. Pracovať s takýmito ingredienciami je pre mňa najväčšou inšpiráciou k tvorbe nových, zaujímavých a funkčných prírodných produktov.Monika Sládková: Som srdcom minimalista a aj keď nie som ich cieľová skupina, oceňujem komunikáciu a kreativitu značky Gucci. Kreatívny riaditeľ Alessandro Michele nemal strach nechať tvoriť mladých. Značka búra jeden z najväčších stereotypov spoločnosti, akým je kult mladosti a do svojich kampaní obsadzuje seniorov s istou dávkou humoru a nadsázky. Ak chceme osloviť mladú generáciu, nesmieme sa báť nechať ich rovesníkov tvoriť kreatívu a prejaviť im dôveru. Humor a edukáciu vnímam v týchto časoch ako jedny z najsilnejších marketingových nástrojov.Zuzana Dutková: Veľmi ma baví Créeme a ODIVI, pretože uchopili myšlienku zodpovednej módy. Myslím si, že pracujú systematicky a postupne idú až k jadru problému. Hľadajú riešenia a na slovensko-české pomery sú podľa mňa veľmi inovatívne. Creéme pracuje s certifikovanou, nefarbenou bavlnou, ktorá je ideálna pre citlivú pokožku. Okrem toho pracujú na tom, aby mohla byť ich bavlna znovu zrecyklovaná. Na druhú stranu ODIVI si vybrala cestu upcyklácie a využívania toho, čo tu už máme. Príspevok Budúcnosť fashion beauty podľa slovenských profesionáliek je zobrazený ako prvý na Innovations.
Fotoreport z prehliadky na tohtoročnom Fashion LIVE!
Zdieľaná ekonomika je budúcnosť. Už teraz si vo viacerých slovenských mestáchužívame zdieľané bicykle či kolobežky. Čoskoro sa pridajú aj zdieľané autá. V mestáchfungujú coworkingy, ktoré sú zdieľaným pracovným priestorom. Preto je zdieľanie kamerovej te
prejsť na článokS neustálym vývojom programatickej reklamy sa e-commerce musí pripraviť na nové trendy, ale aj výzvy, ktoré budú v nasledujúcom období formovať tento sektor. Podľa najnovšej správy WARC s názvom The Future of Programmatic bude budúcnosť programatickej rek
prejsť na článokAlam, jeho rodina a ľudia z okolia. Prekvapený? Áno, výšivka Read more The post Kto vyšíva soma fashion tričká? appeared first on somafashion.
ttny intitt odbornho vzdelvania uvdza, že takmer POLOVICA ekonomicky aktvneho obyvateľstva za posledn rok neabs ... The post Budúcnosť zamestnancov v kontexte s investíciou do seba. appeared first on Eva Šnircová.