Druhý hackathon v Prešove spoznal svojich víťazov. Výherné riešenie zaujalo prvkami gamifikácie a umelej inteligencie

/*! elementor - v3.18.0 - 20-12-2023 */ .elementor-widget-text-editor.elementor-drop-cap-view-stacked .elementor-drop-cap{background-color:#69727d;color:#fff}.elementor-widget-text-editor.elementor-drop-cap-view-framed .elementor-drop-cap{color:#69727d;border:3px solid;background-color:transparent}.elementor-widget-text-editor:not(.elementor-drop-cap-view-default) .elementor-drop-cap{margin-top:8px}.elementor-widget-text-editor:not(.elementor-drop-cap-view-default) .elementor-drop-cap-letter{width:1em;height:1em}.elementor-widget-text-editor .elementor-drop-cap{float:left;text-align:center;line-height:1;font-size:50px}.elementor-widget-text-editor .elementor-drop-cap-letter{display:inline-block} Po prvom úspešnom hackathone z minulého roku zavítal projekt Hacknime.to z dielne Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie do Prešova aj po druhýkrát. Téma podujatia niesla názov ,,Digitálny občan”, pričom cieľom bolo vytvoriť koncept digitálnej mestskej identity pre poskytovanie digitálnych služieb a participáciu obyvateľov mesta Prešov. Počas 4. a 5. septembra sa tak opäť stretli študenti, mladé talenty, IT odborníci a nadšenci inovácií a spoločne budovali digitálnu budúcnosť Slovenska.Hackathonu ,,Digitálny občan”, ktorý je financovaný z Plánu obnovy a odolnosti SR sa zúčastnilo 44 hackerov, ktorí vytvorili 11 súťažných tímov. Okrem sústredenia čakal na účastníkov aj sprievodný program, či už v podobe workshopu ,,Ako vyhrať hackathon v podaní Denisa Sedláka, manažéra pre rozvoj lokálneho ekosystému v SARIO, alebo názornej prezentácie cvičenia pre ľudí so sedavým zamestnaním od startupu Desk-athlete.,,Moje dojmy sú fantasické, možno ešte o niečo lepšie, ako po prvom hackathone. Bolo z čoho vyberať a až do prezentácie posledného súťažného nápadu bolo všetko otvorené. Ideme opäť do realizácie, chceme vytvoriť základ riešenia, na ktoré budeme prilepovať ďalšie systémy, čiže škálovateľnosť návrhu bola pre nas kľúčová,” zhodnotil priebeh podujatia primátor mesta Prešov, František Oľha. Počas vyhodnotenia taktiež vyjadril svoje nadšenie nad kreativitou tímov a potenciál zakomponovania jednotlivých nápadov do finálnej podoby realizovaného systému. Prvé miesto patrí tímu NooveTím Noove, ktorého súčasťou boli aj dvaja členovia víťazného tímu z júnového hackathonu pre Úrad pre verejné obstarávanie, obsadil v Prešove prvé miesto. Podľa vlastných slov im najviac pomohli konzultácie s mentormi a dôraz na ucelenú myšlienku. ,,Som rád, že sme si dali poradiť a počúvali rady od mentorov. To s čím sme za nimi pôvodne prišli, nám viac menej celé zavrhli,” pousmial sa Matúš Koleják a doplnil ,,prišli sme s appkou pre všetko, avšak na základe odporúčaní sme sa vydali cestou uceleného riešenia, ktoré dávalo naozaj zmysel.”Vytvorili aplikáciu s príslušným názvom ,,Digitálny Prešov“, ktorá občanom umožňuje jednoducho nahlasovať mestské problémy a podávať návrhy. Využíva gamifikáciu na zvýšenie angažovanosti a umelú inteligenciu na rýchle spracovanie podnetov. Cieľom je zefektívniť komunikáciu medzi občanmi a úradmi a podporiť participatívne plánovanie. Na druhom mieste skončil tím LwíčkovciTím Lwíčkovci má už taktiež s projektom Hacknime.to skúsenosti a na výhernom pódiu sme ich mohli vidieť trikrát, dokonca raz na prvom mieste. Tentokrát stavili na spätnú väzbu priamo od obyvateľov mesta Prešov. Počas hackathonu vyšli do ulíc, kde zastavili okoloidúcich a spýtali sa ich na názor. Výsledkom bol návrh aplikácie s názvom ,,Pre Prešov, ktorá prináša jednoduchý prístup k mestským službám, overeniu totožnosti, rezerváciám na úradoch a personalizovaným informáciám. Pomáha občanom efektívne komunikovať s mestom a získavať motivácie vo forme zliav a benefitov. Tretie miesto a cenu publika získal študentský tím ArgonNapriek tomu, že členovia tímu Argon sa chcú na hackathonoch najmä učiť a zbierať skúsenosti, taktiež sa pravidelne umiestňujú na výherných priečkach. Toto bol ich už siedmy hackathon a tentokrát zaujal tak publikum, ako aj odbornú porotu. Aplikácia „Môj Prešov“, ktorú počas hackathonu navrhli, slúži na efektívnejšiu komunikáciu mesta Prešov s jeho občanmi, ktorí, ako tvrdí Argon, „chcú byť vypočutí“. Na overenie totožnosti používa banking ID technológie, ktoré už niekoľko mesiacov či rokov fungujú v susedných krajinách, ako sú Ukrajina a Česká republika. Občania môžu cez aplikáciu hlasovať za novinky v meste, participovať na dôležitých rozhodnutiach, ukladať dôležité dokumenty, či mať prehľad o poplatkoch a daniach. Aplikácia nezabúda ani na motor ekonomiky – malých a stredných podnikateľov.,,Sme veľmi radi, že sa nám opäť podarilo zaujať porotu a naďalej máme veľkú motiváciu sa Hacknime.to podujatí zúčastnovať, pretože je to skvelá príležitosť spoznať nových ľudí. V podstate aj náš tím, v podobe v akej je dnes, vznikol práve na hackathone prepojením Argonu zo západného a východného Slovenska,” zhodnotil svoje pocity a skúsenosti z podujatia Vladyslav Panik z tímu Argon. Hacknime.to ostáva na východe Slovenska a pokračuje v KošiciachV poradí jedenásty hackathon opäť prinesie príležitosť pre mladých talentovaných ľudí, ktorí účasťou na podujatí môžu priniesť inovácie do života občanov Slovenska. 23. a 24. septembra sa bude konať hackathon s názvom Regionálny rozvojový portál v Košiciach, ako súčasť programu SlovakiaTech 2024.Výzva hackathonu znie “Poď navrhnúť inovatívny rozvojový portál Košického kraja pre poskytovanie užitočných informácií pre investorov a organizácie regionálneho rozvoja,” pričom prihlasovanie je  možné už teraz cez webstránku hacknime.to. The post Druhý hackathon v Prešove spoznal svojich víťazov. Výherné riešenie zaujalo prvkami gamifikácie a umelej inteligencie appeared first on Campus.

prejsť na článok

​​Banskobystrický kraj má riešenie na digitalizáciu svojho úradu. Hackathon priniesol viacero funkčných návrhov​​

Úspešný projekt, ktorý spoluroganizujeme s Ministerstvom investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR, Hacknime.to, zavítal počas 10. a 11. mája do priestorov 365.labb v  Banskej Bystrici. Hackathonu s názvom Digitálny a efektívny úrad bez papiera

prejsť na článok

Poznáme víťazov deviateho hackathonu. Tímy hľadali digitálny systém na generovanie vzorových súťažných podkladov a všeobecných obchodných podmienok pre ÚVO

Výzvou Úradu pre verejné obstarávanie bolo nájsť také digitálne riešenie, ktoré zabezpečí podporu služieb pre verejné obstarávanie a odbúra administratívnu záťaž verejných obstarávateľov. Počas uplynulého víkendu tak hackeri hľadali riešenie na tému: “Nav

prejsť na článok

Štúdia zistila, že umelá inteligencia môže pomôcť zlepšiť predikcie rizika rakoviny prsníka.

Nová štúdia ukazuje ďalší spôsob, ako umelá inteligencia vstupuje do medicínskeho odvetvia a potenciálne zlepšuje existujúce postupy pri predikcii rizika rakoviny prsníka. Štúdia, ktorá bola uverejnená v časopise Radiology, skúmala, ako algoritmy umelé

prejsť na článok

Umelá inteligencia v účtovníctve

Predstupeň umelej inteligencie, pokročilá automatizácia, prinesie jednoduchšie spracovanie veľkých objemov dát, s ktorými by si človek nikdy nedokázal poradiť. Účtovníci by sa mali naučiť s týmito dátami pracovať a hľadať v nich súvislosti, postrehy a za

prejsť na článok

​​Štátne ÚVO bude na deviatom hackathone hľadať automatizovaný systém na generovanie vzorových súťažných podkladov a všeobecných obchodných podmienok​​

Koncom júna budeme opäť zefektívňovať verejnú správu. Tentokrát je zadávateľom témy Úrad pre verejné obstarávanie, ktorého cieľom je nájsť také digitálne riešenie, ktoré zabezpečí podporu služieb pre verejné obstarávanie a odbúranie administratívnej záťaž

prejsť na článok