Poznáme víťazov deviateho hackathonu. Tímy hľadali digitálny systém na generovanie vzorových súťažných podkladov a všeobecných obchodných podmienok pre ÚVO

Výzvou Úradu pre verejné obstarávanie bolo nájsť také digitálne riešenie, ktoré zabezpečí podporu služieb pre verejné obstarávanie a odbúra administratívnu záťaž verejných obstarávateľov. Počas uplynulého víkendu tak hackeri hľadali riešenie na tému: “Navrhni digitálne riešenie, ktoré bude automaticky vyhľadávať a generovať prispôsobené vzorové súťažné podklady a všeobecné obchodné podmienky”.Deviaty MIRRI SR hackathon, financovaný z Plánu obnovy a odolnosti SR, niesol názov “Hackni si súťažné podklady” a konal sa počas piatka a soboty, 21. a 22. júna v priestoroch Simplicity R&D, SKY PARK Offices v Bratislave. Spolu sa ho zúčastnilo 9 súťažných tímov zložených zo študentov, vývojárov, či odborníkov na digitalizáciu a inovačné riešenia. Víťazmi hackathonu sú..Po prezentáciách navrhnutých riešení a porade porotcov boli ocenené 4 tímy. 3 tímy uspeli pri hodnotení odbornou porotou a jeden tím presvedčil divákov a získal tak cenu publika.“To čo som dnes videl ma napĺňa optimizmom, že ak budú mladí ľudia takto tvorivo pristupovať k výzvam, ktoré realita dneška pred nich stavia, tak sa niekam možno aj posunieme. Ako som už spomenul, v roku 2005 sme boli lídrom v elektronizácii verejného obstarávania v EÚ. Dnes ním ale nie sme. Ja však dúfam, že vďaka týmto nápadom, ktoré tu dnes odzneli, sa nám podarí dostať aj k implementácii moderného a digitálneho riešenia,” vyjadril svoje pozitívne dojmy z podujatia predseda ÚVO, Peter Kubovič.Prvé miesto získal tím s názvom FIIT STU, ktorý sa Hacknime.to podujatia zúčastnil prvykrát. Ich víťazné riešenie je digitálna platforma, ktorá automatizuje tvorbu a správu vzorových súťažných podkladov a všeobecných obchodných podmienok (VOP). Umožňuje automatické generovanie dokumentov, poskytuje upozornenia na chyby a legislatívne zmeny, a ponúka komplexné štatistiky pre verejné obstarávanie. Kapitán tímu Matúš Koleják po prevzatí ocenenia zhodnotil dôležitosť mentorských okien: “od začiatku sme mali nejakú víziu, ako chceme naše riešenie vyvíjať. No postupne, počas stretnutí s mentormi, sme upravili smer, ktorým sme sa uberali, keďže mentori nás dokázali presne usmerniť.”Na druhom mieste sa umiestnil tím, ktorý vyhral predchádzajúci hackathon v Banskej Bystrici Lwíčkovci. Riešenie, ktoré navrhli sa zameriava na zjednodušenie procesu vytvárania vzorových súťažných podkladov pre ÚVO ako aj verejných obstarávateľov. Zamerali sa taktiež na UI a UX dizajn a niekoľko menších funkcionalít, ktoré pomáhajú obidvom stranám uľahčovať prácu a ukladať informácie, ktoré by inak museli zakaždým duplikovať. Po hackathone sme sa ich pýtali, aký posun vo svojom tíme zaznameli. “Na minulom hackathone sa niektorí z nás ešte len po prvýkrát videli, dnes sme si však každý našli svoju rolu,” vysvetlil Adam Tížik. “Úloha každého z nás sa postupne vykryštalizovala, vďaka čomu sa vieme lepšie dopĺňať,” dodal Matej Kuka.Tím Carameet, ktorého členka Lucia Drobná bola víťazkou nášho prvého hackathonu, sa tentokrát umiestnil na treťom mieste. Ich riešenie automatizuje tvorbu verejného obstarávania a tiež znižuje chybovosť pomocou nápovied pre obstarávateľa. Tvorba VO prebieha pomocou jednoduchého strojového učenia, ktoré dopĺňa duplicitné údaje a automaticky generuje doplnkové prílohy, ako napríklad zmluvy a všeobecné obchodné podmienky. “Vyhlasovanie výsledkov každého hackathonu vnímam ako lotériu. Každá téma, porota aj prezentované riešenia sú tak špecifické, že si netrúfnem výsledok tipnúť. V minulosti som z hackathonov odchádzala vždy so silnými emóciami, či už pozítivnymi alebo negatívnymi. Dnes už však dokážem pochopiť, čo sa porote na iných tímoch páčilo, prečo im dávalo dané riešenie hlbší zmysel v kontexte témy podujatia,” vyjadrila sa Lucia po vyhlásení výsledkov.Cenu publika, a s ňou aj mesačné členstvo v inovačnom hube Campus Cowork, si odniesol študentský tím Sodehal. ,,Som rád, že talent zo študentských lavíc bol ocenený práve cenou publika. Práve pre takýchto ľudí máme v Campuse miesto, aby tam mohli tvoriť a pracovať na svojich startupoch a projektoch,” dodal Viktor Štefaňák, Head of Partnerships v Campus Cowork. Po letnej prestávke pokračujú hackathony v Prešove a KošiciachHackathonom pre ÚVO, ktorý bol deviaty v poradí z celkovo 18 podujatí, sa projekt Hacknime.to dostal do svojej polovice. Od septembra sú do konca roka 2024 naplánované minimálne dve ďalšie podujatia, počas ktorých sa projekt presúva na východ Slovenska. Viac informácií o nadchádzajúcich hackathonoch bude počas leta pribúdať na webstránke hacknime.to. The post Poznáme víťazov deviateho hackathonu. Tímy hľadali digitálny systém na generovanie vzorových súťažných podkladov a všeobecných obchodných podmienok pre ÚVO appeared first on Campus.

prejsť na článok

​​Štátne ÚVO bude na deviatom hackathone hľadať automatizovaný systém na generovanie vzorových súťažných podkladov a všeobecných obchodných podmienok​​

Koncom júna budeme opäť zefektívňovať verejnú správu. Tentokrát je zadávateľom témy Úrad pre verejné obstarávanie, ktorého cieľom je nájsť také digitálne riešenie, ktoré zabezpečí podporu služieb pre verejné obstarávanie a odbúranie administratívnej záťaž

prejsť na článok

​​Banskobystrický kraj má riešenie na digitalizáciu svojho úradu. Hackathon priniesol viacero funkčných návrhov​​

Úspešný projekt, ktorý spoluroganizujeme s Ministerstvom investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR, Hacknime.to, zavítal počas 10. a 11. mája do priestorov 365.labb v  Banskej Bystrici. Hackathonu s názvom Digitálny a efektívny úrad bez papiera

prejsť na článok

Poznáme tému prvého hackathonu roka 2024: Tímy budú inovovať registre kultúrnych subjektov

Projekt Hacknime.to pokračuje v iniciatíve zefektívnenia procesov verejnej správy a digitálnych služieb občanom aj v tomto roku. Počas prvého tohtoročného hackathonu z dielne Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej republ

prejsť na článok

Poznáme výhercov siedmeho hackathonu. Tímy predstavili v Bratislave inovatívne riešenia registrov kultúrnych subjektov

Projekt Hacknime.to, ktorý spoluorganizujeme s Ministerstvom investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR opäť prilákal množstvo ľudí zefektívňovať procesy verejnej správy. V priestoroch nášho Campus Coworku vymýšľalo 10 tímov počas 12. a 13. aprí

prejsť na článok

Do Prešova opäť zavíta hackathon. Mesto chce vytvoriť svoju digitálnu identitu a zapojiť viac občanov do rozhodovacích procesov

Mesto Prešov sa už po druhý raz zapojilo do verejne vyhlasovanej výzvy a tak bude opäť hľadať inovatívne riešenie prostredníctvom hackathonu v rámci projektu Hacknime.to z dielne Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR, ktorý je

prejsť na článok