Poznáme výhercov siedmeho hackathonu. Tímy predstavili v Bratislave inovatívne riešenia registrov kultúrnych subjektov

Projekt Hacknime.to, ktorý spoluorganizujeme s Ministerstvom investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR opäť prilákal množstvo ľudí zefektívňovať procesy verejnej správy. V priestoroch nášho Campus Coworku vymýšľalo 10 tímov počas 12. a 13. apríla  riešenia hackathonu na tému “Registre kultúrnych subjektov”. Tri víťazné tímy získali aj finančnú odmenu, spolu vo výške 6 000 eur. Tímy zložené zo skúsených IT profesionálov aj mladých talentov pracovali na spôsoboch, akými by Ministerstvo kultúry mohlo dôsledne identifikovať a evidovať všetky právnické osoby pôsobiace v kultúrnom a kreatívnom priemysle a následne prijímať opatrenia zamerané na celý sektor. Riešenie vytvorené na hackathone financovanom z Plánu obnovy a odolnosti SR má dopomôcť k tomu, aby sa na Ministerstve, a postupne aj v ďalších inštitúciách, robili rozhodnutia podložené kvalitnými dátami a analýzami.   Nakoniec, aj samotný záver podujatia potvrdil, akú úlohu má kvalita dát a ich spracovanie na výsledok riešenia konkrétneho problému. “Počas hackathonu sa ukázalo, že tímy, ktoré stavili na dôkladnú analýzu, rozprávali sa s mentormi a pýtali sa najviac otázok, dokázali zadávateľovi témy, teda Ministerstvu kultúry SR poskytnúť najväčšiu pridanú hodnotu. Víkendový hackathon je dôkazom, že analytika môže byť pre súťažné tímy tou najdôležitejšou časťou a dokáže zavážiť viac než samotné technické riešenie, alebo výber technológie. Z toho vyplýva aj ponaučenie do ďalších hackathonov, aby sa účastníci pri zostavovaní tímov zamerali aj na potrebu analytického myslenia a okrem IT špecialistov mali medzi sebou aj ľudí, ktorí vedia počúvať zákazníka,” doplnil pri vyhlasovaní víťazného tímu Peter Senko, generálny riaditeľ Sekcie projektového riadenia a informatiky Ministerstva kultúry SR. Kvalitné analýzy priniesli implementovateľné riešenia Víťazný tím Sofity navrhol platformu, ktorá využíva AI a ponúka automatizované riadenie a aktualizáciu registrov. Dokáže rozpoznávať údaje z PDF súborov a automaticky vďaka nim vyplniť formulár subjektu. Medzi funkcionality platformy patria návrhy štruktúry registrov na základe popisu; zaraďovanie subjektov do registrov alebo mapovanie údajov pri importoch. Tím si zároveň odniesol výhru vo výške 3 000 eur. “Oceňujeme, že už zadanie bolo detailne a analyticky rozpracované. Počas celého procesu vymýšľania riešenia sme úzko spolupracovali s mentormi, ktorí nám poskytli vecné odpovede, vďaka ktorým sme boli schopní vymyslieť funkčné riešenie. Myslím si, že k výhre nám dopomohli práve skúsenosti z minulého hackathonu. Z výhry sa tešíme a plánujeme sa zúčastniť aj ďalších hackathonov,” zhodnotila po obdržaní výhry kapitánka tímu Tetiana Zatykian. Pre tím Argon, ktorý obsadil druhé miesto, nie sú hackathony žiadnou novinkou. Kapitánka tímu Michaela Vavrová sa do riešenia výziev hackathonov zapojila už po piatykrát. Tím Argon predstavil systém, ktorý zabezpečuje jednoduché vytváranie registrov skrz dva systémy: web pre verejnosť a aplikáciu pre samotné ministerstvo. Web slúži na to, aby sa verejnosť vedela zaregistrovať cez svoje vlastné profily a vytvoriť si register z dostupných šablón. Registre sa rozdeľujú do kategórií, sú odlíšené číslami pre špecifický register a tagmi, ktoré umožňujú jednoduché filtrovanie registrov. V aplikácii je následne možné filtrovať tie kategórie, ktorým je potrebné odoslať informácie a priamo ich aj odoslať. “Na hackathony nechodievame s tým, že ideme vyhrať. Naším cieľom je tieto dva dni zúžitkovať naplno, keďže ich vnímame ako príležitosť sa niečo nové naučiť. Máme možnosť rozprávať sa s odborníkmi z biznisu, mentormi a takisto konkurenčnými tímami, ktorých skúsenosti posúvajú ďalej aj nás,” dodala k priebehu hackathonov Michaela. Tretie miesto si odniesol tím s názvom K3, ktorý počas hackathonu navrhol systém s názvom “All you need is 1”. Systém je založený na open source riešení s minimálnou redundanciou, ktorého cieľom je zamestnancom čo najviac uľahčiť prácu. “Bol to náš prvý hackathon a sme veľmi príjemne prekvapení, keďže sme nečakali, že sa nám rovno podarí umiestniť sa. Veľká vďaka patrí aj mentorom a organizátorom, ktorí boli ochotní odpovedať na každú otázku,” vyjadril sa Filip Kerák.  Projekt Hacknime.to sa opäť presúva do regiónov! Siedmym hackathonom sa však projekt Hacknime.to ešte ani zďaleka nekončí. Plánovaných je ešte ďalších 10 hackathonov, pričom ten najbližší zavíta do Banskej Bystrice. Už 10. až 11. mája budú tímy hľadať spôsob, akým dokážu digitalizovať prácu úradov v Banskobystrickom samosprávnom kraji. Dva až päťčlenné tímy zložené z IT špecialistov a odborníkov na digitalizáciu budú hľadať riešenie výzvy “Navrhni systém pre správu dokumentov (DMS) na tvorbu, správu a sledovanie životného cyklu dokumentov s rešpektovaním procesov a zákonov v prostredí samosprávneho kraja”. Prihlasovací formulár na hackathon je už dostupný na webstránke projektu Hacknime.to. The post Poznáme výhercov siedmeho hackathonu. Tímy predstavili v Bratislave inovatívne riešenia registrov kultúrnych subjektov appeared first on Campus.

prejsť na článok

Poznáme tému prvého hackathonu roka 2024: Tímy budú inovovať registre kultúrnych subjektov

Projekt Hacknime.to pokračuje v iniciatíve zefektívnenia procesov verejnej správy a digitálnych služieb občanom aj v tomto roku. Počas prvého tohtoročného hackathonu z dielne Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej republ

prejsť na článok

Šťastná náhoda: Skutočné príbehy výhercov jackpotu

Výhra v lotérii je snom mnohých ľudí po celom svete. Mnohí si predstavujú, čo by urobili, keby vyhrali milióny. Niektorým ľuďom sa tento sen stal skutočnosťou a ich príbehy sú fascinujúce a často inšpirujúce. Poďme sa pozrieť na niektoré z najzaujímavejší

prejsť na článok

Banskobystrický samosprávny kraj sa chystá digitalizovať svoj úrad. Májový hackathon pomôže nájsť riešenia, ako spravovať dokumenty elektronicky

Hackathony opäť prichádzajú do regiónov. Ôsmy hackathon z dielne MIRRI SR nás čaká už 10. 11. mája v Banskej Bystrici. Cieľom bude nájsť riešenie, ako vytvoriť digitalizovaný systém správy dokumentov. Tému hackathonu “Digitálny a efektívny úrad bez papie

prejsť na článok

Poznáme víťazov deviateho hackathonu. Tímy hľadali digitálny systém na generovanie vzorových súťažných podkladov a všeobecných obchodných podmienok pre ÚVO

Výzvou Úradu pre verejné obstarávanie bolo nájsť také digitálne riešenie, ktoré zabezpečí podporu služieb pre verejné obstarávanie a odbúra administratívnu záťaž verejných obstarávateľov. Počas uplynulého víkendu tak hackeri hľadali riešenie na tému: “Nav

prejsť na článok

​​Štátne ÚVO bude na deviatom hackathone hľadať automatizovaný systém na generovanie vzorových súťažných podkladov a všeobecných obchodných podmienok​​

Koncom júna budeme opäť zefektívňovať verejnú správu. Tentokrát je zadávateľom témy Úrad pre verejné obstarávanie, ktorého cieľom je nájsť také digitálne riešenie, ktoré zabezpečí podporu služieb pre verejné obstarávanie a odbúranie administratívnej záťaž

prejsť na článok