Facebook v priebehu včerajšieho dňa vypustil novú funkciu, ktorú testoval na niektorých užívateľoch v predchádzajúcich mesiacoch k Novinkám (News Feed) pribudol Prieskumník (Explore feed), v ktorom sa po novom budú zobrazovať príspevky stránok a v pôvodnom News Feede nájdete už iba príspevky vašich priateľov a sponzorované príspevky. Táto zmena najviac komplikuje situáciu firmám, osobnostiam a médiám, ktoré využívali organický spôsob šírenia zdieľaného obsahu, pretože po novom si budú musieť užívatelia ich neplatený obsah cielene vyhľadať. Čo prinesie Facebook Explore Rozdelenie feedu znamená principiálne jediné používatelia už nebudú mať najnovšie správy a novinky v News feede ako “na striebornom podnose”, ale budú si ich musieť cielene hľadať v Prieskumníkovi. Facebook krok obhajuje tvrdením, že chce užívateľom priniesť kvalitnejší zážitok z používania a “snaží sa ľudí spájať s príspevkami, ktoré pre nich majú najväčší význam.” V praxi to ale znamená, že tento krok je pre veľa stránok devastačný a Facebooku tak vzniká priestor na ešte väčší zárobok z platenej propagácie. Hovorca Facebooku pre strednú a východnú Európu uviedol, že rozdelením feedu na 2 iba testujú reakcie používateľov, aby pochopili, či sa tieto dva priestory ľuďom páčia. Zmena totiž nie je globálna, smolou je, že Slovensko patrí medzi jednu z krajín, v ktorej Facebook testuje v Čechách táto zmena zatiaľ neprebehla. Čo to znamená pre marketérov Zo sledovania štatistík našich klientov je zrejmé, že zavedenie zmeny malo za následok zníženie organického dosahu až o viac ako polovicu (!). Pre marketérov to znamená jediné: 1. Zvyknite si na Prieskumník naučte sa s novinkou pracovať a zamerajte sa na kvalitný obsah príspevkov, testujte kreatívne vizuály a texty. 2. Využite platenú propagáciu príspevkov, respektíve optimalizujte nastavenia vašich propagovaných príspevkov. Facebook umožňuje rozsiahle možnosti nastavení v reklamnom účte, dáva vám preto veľkú možnosť testovať a optimalizovať. 3. Preriedenie príspevkov v News feede otvára väčší priestor pre platené príspevky je teoreticky možné očakávať väčší platený dosah než doposiaľ. Je ťažké predčasne hovoriť o reálnom dopade na organický dosah príspevkov stránky, pretože užívatelia si na zmenu určite zvyknú nebudú mať totižto na výber. My sme si ale vopred istí, že bez platenej propagácie sa už stránky nezaobídu a tento krok mal zo strany Facebooku jediný cieľ zarobiť. The post Facebook Explore: Je organika mŕtva? appeared first on Netmarketer.
Všetkým fanúšikom Facebooku oznamujeme, že aktuálne informácie o nás môžete pozerať a zdieľať aj na FB pod názvom Duo FUN. Odkaz: www.facebook.com/DuoFUNna1/?fref=ts
Mať firemný Facebook a Instagram už nie je len konkurenčná výhoda, ako kedysi. Dnes je to doslova nutnosť. Aj keď je v tomto smere mnoho firiem stále skeptických. Sociálne siete však denne navštevujú milióny ľudí. To znamená milióny potenciálnych zákazník
prejsť na článokJe lepšia reklama na Google Ads alebo Facebook Ads? Mnoho podnikateľov pred investovaním do online marketingu stojí pred dôležitým rozhodnutím či svoje kampane založí na Googli alebo na Facebooku. Aj napriek tomu, že reklamy na Googli a Facebooku sú vníma
prejsť na článokUž sa to stalo mnohým z nás nie len marketérom, ale aj bežným používateľom. Na Facebooku sa vyskytol problém s funkcionalitou systému a ak človek hľadá spôsob riešenia tohto problému, väčšinou je odkázaný na diskusné fórum Facebooku, prípadne FAQ stránky
prejsť na článokRýchle zhrnutie toho, čo Facebook ukázal v 1. dni konferencie F8. Nie je toho málo! Konferencia F8 začala 1.5. a pokračuje do 2.5. Ako to už býva, top novinky boli predstavené na keynote, ktorú si môžete celú pozrieť nižšie. Ak nemáte čas, skrolujte ešte
prejsť na článok