Obe motorky vyzerajú ako z jedného cesta. Majú veľmi podobný základ, majú však rozličné korene a každá svoj vlastný charakter. Pozrime sa postupne na obe a povieme si, pre koho je každá motorka určená. Brixton je rakúska značka, ktorá vznikla len v roku 2015. Model Cromwell 1200 je vrcholom modelového radu a prináša to najlepšie, čo vyrába. Na prvý pohľad je vidno dizajnový podpis klasických motocyklov, ktoré majú radový dvojvalec, súmerné dvojité výfukové koncovky a klasické okrúhle svetlo. Cromwell 1200 ponúka rakúsky pohľad túto kategóriu. Prináša modernejšie poňatie, ako by zvládol zarytý fanúšik porovnávaného Bonneville. Triumph je klasika, ktorú netreba predstavovať. Tento motor nájdeme aj v modeloch Speed Twin, Bonneville Bobber, Scrambler či Thruxton. Každý z menovaných modelov má inak nastavený motor aj ostatné komponenty. Cromwell 1200 urobil 1 stroj, ktorý ponúka všetko v jednom. Triumph Bonneville T120 Cromwell 1200 je oproti Bonnevillu T120 o niečo modernejšie dizajnovaný. Zaujme full led svietenie a farebná TFT prístrojovka. Tá svojou prehľadnosťou neupúta každého, pre nás zobrazovala príliš veľa údajov na menšej ploche. Potešilo by tiež lepšie rozlíšenie. Bonneville naopak prináša klasické budíky, ktoré sú lemované lešteným hliníkom. Svetlo a prístrojový panel sú najväčším rozdielom, ostatné však sleduje rovnaký štýl. Je teda na tebe, či chceš úplnú klasiku, alebo fúziu moderny a klasiky, ktorú prináša Brixton. Oba stroje pôsobia veľmi mechanicky, tzv. zo starej školy. Aj imitácia karburátorov je samozrejme nahradená vstrekovaním paliva. Brixton Cromwell 1200 Motor veľký objem a radový dvojvalec Koncepcia motorov je veľmi podobná. Ide o radové dvojvalce s 270° kľukou. Brixton Cromwell má objem 1222 ccm, maximálny výkon 83 koní pri 6500 otáčkach a maximálny krútiaci moment 108 Nm pri 3100 ot. / min. Motor je naladený skôr športovo. Svojím prejavom sa cíti lepšie vo vyšších otáčkach. Prípadne vychutnávanie krútiaceho momentu od nízkych otáčok s bublavou kulisou dvojitej koncovky výfuku nie je problémom. Dokáže sa zahrať na malý cruiser. Kde sa však cíti naozaj dobre, je vrchná polovica otáčkového spektra. Je to rebel a chce, aby sa s ním tak aj jazdilo. Aj prevodovka pôsobí robustná a presná. Jemnosti však stráca na svojho britského konkurenta. Triumph má objem 1200 ccm, a veľmi podobných 80 koní pri 6550 ot./min. a 105 Nm pri 3500 otáčok. Má veľmi zamatový chod od nižších otáčok a svojím prejavom ma nenúti vytáčať ho až po obmedzovač. Tiež si vie zašportovať, ale najlepšie sa cíti v strednom spektre. Z celého motora ide pocit z dobre naladených švajčiarských hodiniek, ktorý umocňuje pohľad na celkové klasické spracovanie. Podobne je na tom prevodovka, ktorá je veľmi jemná ale pritom presná. Tento stroj je jednoducho klenot, na ktorý by som si zobral biele rukavičky. A to je presný opak Cromwellu. Máme tu teda takého siláka v podobe Cromwellu a upokojeného anglána v prípade Bonnevillu. Čo je lepšie, to si musí overiť každý sám. Platí však, že charakter oboch značiek sa nezaprie. Podvozok a brzdy Cromwell 1200 má vpredu tlmiče od značky KYB so zdvihom 120 mm, vzadu dve tlmiace jednotky so zdvihom 87 mm. Vzadu nastavíš predpätie. To isté platí aj pre Triumph Bonneville T120. V jeho prípade značku a zdvihy výrobca neuvádza. Brixton nastavili tvrdšie, navádza na športovejšiu jazdu. Keby sme motorky nemali v priamom porovnaní, mohol by som povedať, že je to kompromis medzi športom a komfortom. Práve Bonneville má však podvozok nastavený mäkšie a komfortnejšie. Lepšie žehlí nerovnosti, v zákrutách a športovejšej jazde je to cítiť. Na športové výkony však Triumph ponúka modely Speed Twin a Thruxton, ktoré majú vybavenie podvozka, prispôsobené na šport, oveľa lepšie. Brzdný účinok na Brixton Cromwell 1200 riešia vpredu dva plávajúce kotúče s priemerom 310 mm s dvojpiestikmi od Nissinu, a dvojpiestik na 260 mm kotúči vzadu. K tomu ABS od značky Bosch. Bonneville má vpredu rovnaké 310 plávajúce kotúče s dvojpiestikmi, avšak od znažky Brembo. Vzadu opäť dvojpiestik od Nissinu na pevnom kotúči s priemerom 255 mm. Obe motorky majú výborné brzdy. V prípade Brixtonu sú brzdy tvrdšie a športovejšie v porovnaní s Bonnevillom T120. Ten má brzdný účinok jemnejší a plynulejší. Motorky majú aspoň papierový rozdiel v obutí. Brixton je obutý na 160/60-17 vzadu a 110/80-18 vpredu. Bonneville ponúka v predu 100/90-18 a vzadu 150/70 R17. Obe motorky majú rovnaké priemery vpredu aj vzadu. O 10 mm širšie pneumatiky hlavne vzadu, hrajú do karát športovejšie naladenému Brixtonu. Ergonómia a pohodlie Na oboch motorkách sa sedí takmer vzpriamene. Stúpačky inžinieri umiestnili relatívne nízko a dopredu. Vo výsledku som sedel na oboch veľmi uvoľnene. Brixton Cromwell má sedlo vo výške 800 mm a hmotnosť 235 kg. Bonneville T120 výšku sedla 790 mm a pohotovostnú hmotnosť 236 kg. Faktom je, že pri oboch sa hmotnosť stráca vďaka nízkemu ťažisku. Posed aj jazdná poloha je veľmi pohodlná. Cromwell má sedadlo, ktoré patrí k tvrdším. Ako sa vraví, tvoja prdel spozná stredovek. Naproti k tomu Bonneville T120 pôsobí, ako by som sedel v kresle. Elektronické systémy a spracovanie Na motorke nenájdeme najnovšie elektronické hračky, avšak našiel som tu viac, ako som čakal. Obe motorky majú tempomat a trakčnú kontrolu. ABS je dnes už povinné. Taktiež sú v oboch motorkách 2 jazdné režimy. V Brixtone Cromwell 1200 ide o ECO a Sport. Pri zmene režimov sa mení grafika farebného TFT displeja. Jeho spracovanie som už spomínal. Privítal by som jednoduchšiu a prehľadnejšiu grafiku a lepšie rozlíšenie. Bonneville T120 osloví zástancov klasických dvojitých budíkov. Kombinácia chrómu a lešteného hliníka je veľmi efetkný. Brixton sme mali v čiernej farbe s lakovaným výfukom a čiernymi doplnkami. Ponúkaný je ešte v sivej a jemnej zelenej farbe s leštenými výfukovými koncovkami a detajlami z lešteného hliníka, a niekde nájdeme aj chróm. Je teda z čoho vyberať. Bonneville T120 sme mali v čiernej s chrómovými doplnkami a v tejto verzii motorka pôsobila veľmi honosne. Premiovosť a spracovanie je v prípade Triumphu na veľmi vysokej úrovni. Rozdiel v motorkách cítim hlavne pri pohľade na cenník. Cromwell 1200 začína zhruba na 10000 EURách, Bonneville cca na 13 tisícoch. The post MegaTest: Brixton Cromwell 1200 vs. Triumph Boneville T120 appeared first on motocykel.sk.
COR-TENové kvetináče CUBE bez dna a s nožičkami Záhradné cortenové kvetináče našej produktovej rady CUBE sú štvorcového alebo obdĺžnikového tvaru. Základnú ponuku sme rozšírili o možnosť výberu podnožia a to buď be
Popis Lopata je vhodná pre všetky typy malotraktorov, ktoré sú vybavené čelným nakladačom. EUROZÁVES kategórie I. Šírka lopaty je 1200 mm. Hmotnosť 58 kg. Objem 0,16 m3. Je ideálna pre použitie na farmách, rančoch, stavbách, atď. Cena s DPH: 430
prejsť na článokŠtvorcové COR-TENové kvetináče CUBE Záhradné cortenové kvetináče našej produktovej rady CUBE sú štvorcového alebo obdĺžnikového tvaru. Ich univerzálny tvar sa hodí do každej záhrady. Vzájomne sú jednoducho kombinov
V minulom roku sa na nás začali sypať novinky z triedy super-športov zo všetkých strán. Spomeňme si na 4 valcovú 400ku od Kawasaki, či návrat oživenej Hondy CBR600RR a ďalších. Kartami chce zamiešať aj britský Triumph, ktorý vzkriesil meno Daytona. Ide o
prejsť na článokČo všetko môžete s 1Box pripojiť a aké aplikácie využívať? Pozrite sa, aké sme pridali nové možnosti napojenia do PCO 1Box. Aplikačnú schému sme rozšírili o tieto konkrétne typy ústrední:NSG PRIJÍMAČ PRE POŽIARNE SYSTÉMY, REGGAE pre požiarne systémy (inte
prejsť na článok