Metodika: BIO 2. – 5. ročník ZŠ Výroba elixírov

Zoznámime sa s liečivými bylinami a ochutnáme chuť prírody TÉMA: liečivé rastliny, byliny CIEĽ: Spoznať liečivé rastliny v okolí, identifikovať ich, zistiť ich liečivé vlastnosti a vyrobiť si vlastný macerát (elixír). VEK: 2. 5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 90 minút ROČNÉ OBDOBIE: jar jeseň POMÔCKY: základné informácie o liečivých bylinách v okolí (príloha č. 1 a 2), povrázok alebo lepiaca páska, kartičky – nastrihané obrázky a informácie (príloha č. 3), košíky na zber, zadanie úlohy na lístku, mažiar (dobrovoľné), sklené fľaše alebo nádoby na elixír, fľaše s čistou vodou, recepty na výrobu elixírov a na inšpiráciu (príloha č. 4) POPIS: Oboznámenie. – Informačné listy o liečivých bylinách pripevníme pomocou povrázka (lepiacej pásky) na rôzne miesta v teréne. Žiakov rozdelíme do 5-členných skupín. Každá skupina dostane 5 kartičiek s obrázkami rastlín a 15 kartičiek s informáciami. Úlohou žiakov v skupine je priradiť  informácie k obrázkom, pričom vychádzajú z informačných listov umiestnených v okolí (trvanie približne 7 – 10 minút). Prácu si skupiny medzi sebou skontrolujú. Hľadanie a identifikácia. – Žiaci v rovnakých skupinách hľadajú a zbierajú v okolí bylinky, s ktorými sa zoznámili v predchádzajúcej úlohe (trvanie približne 15 – 20 minút). Výroba macerátu (elixíru). – Z nazbieraných bylín so žiakmi vyrábame rôzne prípravky podľa poskytnutého alebo vlastného receptu (trvanie približne 20 – 30 minút). Výrobky ochutnávame na druhý deň.  VARIÁCIE: Nazbierané liečivé rastliny môžeme použiť na prípravu čajov, kúpeľovej soli, krémov alebo z nich vyrobíme voňavé vrecúška. AUTORKY: Alexandra Morávková, Zuzana Kučerová, SZŠ Felix, Liptovský Mikuláš Zdroje: Melanie a Štěpán Matějkovi: Kouzelné bylinky pro děti Renate Hudak: Liečivé rastliny (Sprievodca prírodou) Helga Hofmann: Jedlé bylinky a plody (Sprievodca prírodou) Prílohy: Informačný list Jedlé a liečivé rastliny Informačný list Liečivé rastliny v záhradách Pracovný list Priraďovačka Recepty na elixíry Pracovný list v PDF na stiahnutie: BIO výroba elixírovThe post Metodika: BIO 2. – 5. ročník ZŠ <strong>Výroba elixírov</strong> appeared first on Hurá von.

prejsť na článok

Metodika: BIO 7. ročník ZŠ, 1. ročník SŠ  Pozorovanie hľúzkovitých baktérií na koreňoch ďateliny

Zašpiníme sa zeminou a pozorujeme hľuzkovité baktérie TÉMA: symbióza, koreň CIEĽ: Pozorovať symbiotické hľúzkovité baktérie na koreňoch ďateliny. VEK: 7. ročník ZŠ, 1. ročník SŠ  DOBA TRVANIA: 15 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: lupa, lopatka, rast

prejsť na článok

Metodika: ANJ 6. – 7. ročník ZŠ Svet okolo nás

Precvičíme si gramatickú skladbu na čerstvom vzduchu TÉMA: gramatické väzby CIEĽ: Upevniť gramatickú väzbu I can feel/hear/see someone doing something. VEK: 6. – 7. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 25 minút ROČNÉ OBDOBIE: Celoročne POMÔCKY: papier a písacie pot

prejsť na článok

Metodika: GEO 5. ročník ZŠ Malý kartograf 2: Model ostrova

Pomocou prírodnín vytvoríme 3D model neznámeho ostrova podľa mapy vytvorenej na predošlej hodine TÉMA: 3D model ostrova CIEĽ: Vytvoriť 3D model ostrova na základe mapy, precvičiť jemné zručnosti. VEK:  5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE:

prejsť na článok

Metodika: BIO 1. ročník SŠ Ako šuští dážďovka

Pohrabeme sa v zemi a dozvieme sa niečo nové o dážďovkách. TÉMA: stavba tela dážďovky zemnej CIEĽ: Zistiť, prečo patrí dážďovka medzi máloštetinavce. Pozorovať štetiny lupou a počúvať ich zvuk na papieri.  VEK: 1.ročník SŠ DOBA TRVANIA: 30 minút ROČNÉ O

prejsť na článok

Metodika: BIO príma, 1. ročník SŠ  Model bunky

Pomocou prírodnín vytvoríme model bunky a pomenujeme organely. TÉMA: rastlinná bunka vs živočíšna bunka (eukaryotická vs prokaryotická) CIEĽ: Porovnať a odvodiť prítomnosť, respektíve neprítomnosť jednotlivých organel v daných bunkách. VEK: príma, 1. roč

prejsť na článok