Vezmeme žiakov overiť svoje teoretické vedomosti. TÉMA: mechanický tlak CIEĽ: Aplikovať vedomosti o tlaku v praxi. VEK: 7. 8.ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: pieskovisko (príp. blato, sneh), 3 dosky s odlišnou plochou, meracie pomôcky, papier a pero POPIS: Žiaci uhladia povrch terénu (piesok, blato, sneh) tak, aby bol vodorovný a dostatočne veľký na umiestnenie dosky. Následne sa rozdelia do dvojíc (1 ťažší + 1 ľahší žiak). Každá dvojica žiakov postupuje pri meraní nasledovne: Nakreslí si tabuľku pre dvojicu (vzor tabuľky je nižšie). Obaja žiaci z dvojice sa po jednom postavia na 3 rôzne veľké plochy a merajú, ako hlboko sa zaborili – namerané údaje si zapíšu. Pomocou vzorca v tabuľke žiaci vypočítajú tlak na 3 rôzne plochy. Žiaci vo dvojici porovnávajú veľkosť tlakov na rôzne plochy a medzi sebou navzájom. Na záver žiaci určia premenné, ktoré ovplyvňujú tlak a hĺbku ponoru. Poznámka: tabuľku na stiahnutie nájdete v prílohách alebo si ju žiaci môžu vyrobiť svojpomocne. VARIÁCIE: Žiaci ukladajú na plochu rôzne predmety, vážia ich a porovnávajú. Autorka: Jana Huláková (Cmarková), ZŠ Jána Kupeckého, Pezinok Pracovný list v PDF na stiahnutie: tabuľka ako hlboko FYZ ako hlboko ?The post Metodika: FYZ 7.- 8. ročník ZŠ Ako hlboko appeared first on Hurá von.
Zašpiníme sa zeminou a pozorujeme hľuzkovité baktérie TÉMA: symbióza, koreň CIEĽ: Pozorovať symbiotické hľúzkovité baktérie na koreňoch ďateliny. VEK: 7. ročník ZŠ, 1. ročník SŠ DOBA TRVANIA: 15 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: lupa, lopatka, rast
Precvičíme si gramatickú skladbu na čerstvom vzduchu TÉMA: gramatické väzby CIEĽ: Upevniť gramatickú väzbu I can feel/hear/see someone doing something. VEK: 6. – 7. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 25 minút ROČNÉ OBDOBIE: Celoročne POMÔCKY: papier a písacie pot
Pomocou prírodnín vytvoríme 3D model neznámeho ostrova podľa mapy vytvorenej na predošlej hodine TÉMA: 3D model ostrova CIEĽ: Vytvoriť 3D model ostrova na základe mapy, precvičiť jemné zručnosti. VEK: 5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE:
Pohrabeme sa v zemi a dozvieme sa niečo nové o dážďovkách. TÉMA: stavba tela dážďovky zemnej CIEĽ: Zistiť, prečo patrí dážďovka medzi máloštetinavce. Pozorovať štetiny lupou a počúvať ich zvuk na papieri. VEK: 1.ročník SŠ DOBA TRVANIA: 30 minút ROČNÉ O
Pomocou prírodnín vytvoríme model bunky a pomenujeme organely. TÉMA: rastlinná bunka vs živočíšna bunka (eukaryotická vs prokaryotická) CIEĽ: Porovnať a odvodiť prítomnosť, respektíve neprítomnosť jednotlivých organel v daných bunkách. VEK: príma, 1. roč