Vyrobíme si vlastnú dúhu a diskutujeme ako vznikla. TÉMA: rozklad svetla, lom svetla CIEĽ: Vysvetliť vznik a princíp dúhy. VEK: 8.ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 90 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne (počas slnečného dňa) POMÔCKY: sklenený pohár, guľová banka, sklenená miska alebo priehľadná plastová nádoba, voda, cédečko, sklenený hranol, zrkadlo, biely list papiera, krhla, hadica s vodou, mobil, tablet na vyhľadávanie informácií POPIS: Žiaci sa rozdelia do skupín. Povieme im, že ich úlohou bude vyrobiť dúhu a odfotiť ju. Žiaci sa oboznámia s pomôckami pripravenými na stolíku a vyberú si spomedzi nich tie, ktoré budú potrebovať. Každej skupine môžeme dať k dispozícii rovnaké pomôcky alebo vytvoríme na stolíku rôzne skupiny pomôcok a žiaci si pomôcky vylosujú. Po ukončení prác jednotlivé skupiny prezentujú svoj postup a buď predvedú, ako dúhu vytvorili, alebo ukážu ostatným fotografiu. Spoločne si zhrnieme, kedy a ako dúha vzniká, kto prvý sa týmto javom zaoberal a aké fyzikálne javy tu môžeme pozorovať. Po ukončení aktivity žiaci vypracujú do zošita alebo elektronicky zápis o pokuse. VARIÁCIE: V prípade nepriaznivého počasia môžeme nahradiť slnečné lúče iným zdrojom svetla – baterkou alebo stolovou lampou. Autorka: Jana Šošovičková, SZŠ Nová Dubnica Pracovný list v PDF na stiahnutie: FYZ Ako vzniká dúha ?The post Metodika: FYZ 8. ročník ZŠ Ako vzniká dúha ? appeared first on Hurá von.
Zašpiníme sa zeminou a pozorujeme hľuzkovité baktérie TÉMA: symbióza, koreň CIEĽ: Pozorovať symbiotické hľúzkovité baktérie na koreňoch ďateliny. VEK: 7. ročník ZŠ, 1. ročník SŠ DOBA TRVANIA: 15 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: lupa, lopatka, rast
Precvičíme si gramatickú skladbu na čerstvom vzduchu TÉMA: gramatické väzby CIEĽ: Upevniť gramatickú väzbu I can feel/hear/see someone doing something. VEK: 6. – 7. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 25 minút ROČNÉ OBDOBIE: Celoročne POMÔCKY: papier a písacie pot
Pomocou prírodnín vytvoríme 3D model neznámeho ostrova podľa mapy vytvorenej na predošlej hodine TÉMA: 3D model ostrova CIEĽ: Vytvoriť 3D model ostrova na základe mapy, precvičiť jemné zručnosti. VEK: 5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE:
Pohrabeme sa v zemi a dozvieme sa niečo nové o dážďovkách. TÉMA: stavba tela dážďovky zemnej CIEĽ: Zistiť, prečo patrí dážďovka medzi máloštetinavce. Pozorovať štetiny lupou a počúvať ich zvuk na papieri. VEK: 1.ročník SŠ DOBA TRVANIA: 30 minút ROČNÉ O
Pomocou prírodnín vytvoríme model bunky a pomenujeme organely. TÉMA: rastlinná bunka vs živočíšna bunka (eukaryotická vs prokaryotická) CIEĽ: Porovnať a odvodiť prítomnosť, respektíve neprítomnosť jednotlivých organel v daných bunkách. VEK: príma, 1. roč