Demonštrujeme silu slnka a s jeho pomocou založíme oheň. TÉMA: šošovky a ich využitie CIEĽ: Naučiť sa založiť v prírode oheň pomocou šošoviek. VEK: 8.ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 90 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne (počas slnečného dňa) POMÔCKY: sklenený pohár, guľová banka, plastová fľaša alebo igelitové vrecko naplnené vodou, voda, šošovky s rôznou ohniskovou vzdialenosťou, okuliare, lupa, suché lístie, tráva, mach, prípadne papier (čierny, biely) POPIS: Žiakov rozdelíme do skupín a rozdáme im predmety, pomocou ktorých sa pokúsia založiť oheň. Každej skupine môžeme dať k dispozícii rovnaké pomôcky alebo vytvoríme na stolíku rôzne skupiny pomôcok a žiaci si pomôcky vylosujú. Žiaci si nazbierajú prírodný materiál, ktorý bude ľahko horieť. Úlohou žiakov v skupinách je pokúsiť sa založiť oheň pomocou šošoviek a tiež pomocou nádob naplnených vodou. Po ukončení prác jednotlivé skupiny prezentujú svoj postup. Spoločne si zosumarizujeme pozorované zistenia. Diskutujeme o alternatívnych náhradách šošoviek. Žiakov upozorníme na nebezpečenstvo vzniku požiaru pri pohodenej fľaši s vodou v prírode. Po ukončení aktivity žiaci vypracujú do zošita alebo elektronicky zápis o pokuse. Autorka: Jana Šošovičková, SZŠ Nová Dubnica Pracovný list v PDF na stiahnutie: FYZ Ako zapáliť oheň bez zápaliek ?The post Metodika: FYZ 8. ročník ZŠ Ako zapáliť oheň bez zápaliek ? appeared first on Hurá von.
Zašpiníme sa zeminou a pozorujeme hľuzkovité baktérie TÉMA: symbióza, koreň CIEĽ: Pozorovať symbiotické hľúzkovité baktérie na koreňoch ďateliny. VEK: 7. ročník ZŠ, 1. ročník SŠ DOBA TRVANIA: 15 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: lupa, lopatka, rast
Precvičíme si gramatickú skladbu na čerstvom vzduchu TÉMA: gramatické väzby CIEĽ: Upevniť gramatickú väzbu I can feel/hear/see someone doing something. VEK: 6. – 7. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 25 minút ROČNÉ OBDOBIE: Celoročne POMÔCKY: papier a písacie pot
Pomocou prírodnín vytvoríme 3D model neznámeho ostrova podľa mapy vytvorenej na predošlej hodine TÉMA: 3D model ostrova CIEĽ: Vytvoriť 3D model ostrova na základe mapy, precvičiť jemné zručnosti. VEK: 5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE:
Pohrabeme sa v zemi a dozvieme sa niečo nové o dážďovkách. TÉMA: stavba tela dážďovky zemnej CIEĽ: Zistiť, prečo patrí dážďovka medzi máloštetinavce. Pozorovať štetiny lupou a počúvať ich zvuk na papieri. VEK: 1.ročník SŠ DOBA TRVANIA: 30 minút ROČNÉ O
Pomocou prírodnín vytvoríme model bunky a pomenujeme organely. TÉMA: rastlinná bunka vs živočíšna bunka (eukaryotická vs prokaryotická) CIEĽ: Porovnať a odvodiť prítomnosť, respektíve neprítomnosť jednotlivých organel v daných bunkách. VEK: príma, 1. roč