Vyskúšajme si vlastnými rukami vytvoriť ťažiskovú vežu TÉMA: ťažisko telesa CIEĽ: Pochopiť význam ťažiska. VEK: 8. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: rôzne prírodniny (kamene, konáre, samorasty…), dosky, špagát POPIS: Žiaci sa rozdelia do skupín. Každá skupina nazbiera v prostredí, v ktorom sa nachádza, zaujímavé prírodniny, prípadne iné využiteľné pomôcky. Úlohou žiakov v skupinách je postaviť z prírodnín vežu – môžeme zadať rôzne parametre, ako je minimálny počet prvkov, postavenie čo najvyššej, najstabilnejšej, najoriginálnejšej veže. Postavenú vežu žiaci odfotia priamo v prostredí, kde ju postavili. Spoločne so všetkými skupinami si pozrieme postavené výtvory, môžeme vyhodnotiť originálne nápady. Diskutujeme o tom, čo je dôležité vedieť pri stavbe veže. Ukážeme si, ako sa dá nájsť ťažisko jednotlivých prvkov, zhrnieme hlavné zistenia a vysvetlíme význam ťažiska. VARIÁCIE: Žiaci môžu použiť okrem prírodnín aj ľubovoľnú časť svojho tela, ktorá sa stane súčasťou stavby. AUTORKA: Jana Šošovičková, SZŠ Nová Dubnica Pracovný list v PDF na stiahnutie: FYZ Stabilná vežaThe post Metodika: FYZ 8. ročník ZŠ, Stabilná veža appeared first on Hurá von.
Zašpiníme sa zeminou a pozorujeme hľuzkovité baktérie TÉMA: symbióza, koreň CIEĽ: Pozorovať symbiotické hľúzkovité baktérie na koreňoch ďateliny. VEK: 7. ročník ZŠ, 1. ročník SŠ DOBA TRVANIA: 15 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: lupa, lopatka, rast
Precvičíme si gramatickú skladbu na čerstvom vzduchu TÉMA: gramatické väzby CIEĽ: Upevniť gramatickú väzbu I can feel/hear/see someone doing something. VEK: 6. – 7. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 25 minút ROČNÉ OBDOBIE: Celoročne POMÔCKY: papier a písacie pot
Pomocou prírodnín vytvoríme 3D model neznámeho ostrova podľa mapy vytvorenej na predošlej hodine TÉMA: 3D model ostrova CIEĽ: Vytvoriť 3D model ostrova na základe mapy, precvičiť jemné zručnosti. VEK: 5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE:
Pohrabeme sa v zemi a dozvieme sa niečo nové o dážďovkách. TÉMA: stavba tela dážďovky zemnej CIEĽ: Zistiť, prečo patrí dážďovka medzi máloštetinavce. Pozorovať štetiny lupou a počúvať ich zvuk na papieri. VEK: 1.ročník SŠ DOBA TRVANIA: 30 minút ROČNÉ O
Pomocou prírodnín vytvoríme model bunky a pomenujeme organely. TÉMA: rastlinná bunka vs živočíšna bunka (eukaryotická vs prokaryotická) CIEĽ: Porovnať a odvodiť prítomnosť, respektíve neprítomnosť jednotlivých organel v daných bunkách. VEK: príma, 1. roč