Metodika: GEO 4. 8. ročník ZŠ, Slepá mapa

Pozbierajme prírodniny na školskom dvore a vytvorme z nich mapu Slovenska. TÉMA: orientácia v teréne a na mape Slovenska CIEĽ: Precvičiť určovanie svetových strán priamo v teréne, pomocou prírodnín vytvoriť mapy Slovenska so znázornením prírodných celkov, ľudských sídel či významných historických miest. VEK: 4. -8. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 30 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: prírodniny (drievka, steblá, kamene, štrk), atlas Slovenska, kompas POPIS: Žiaci sa voľne rozostavia na školskom dvore, zatvoria oči a pokúsia sa pravou rukou určiť sever. Následne s napnutou rukou otvoria oči a porovnajú vytýčený smer s ostatnými spolužiakmi. Žiaci opäť zatvoria oči, tentokrát určia juhovýchod. Aktivita sa môže niekoľkokrát zopakovať. V každom kole žiakov usmerníme. Okrem svetových strán sapýtame, ktorým smerom je okresné mesto, susedná obec, kostol, Vysoké Tatry a pod. Žiakov rozdelíme do skupín po 4. Vyzveme ich, aby pomocou prírodnín znázornili na zemi mapu Slovenska. Podmienkou je, aby mapa bola orientovaná vo vzťahu k reálnym svetovým stranám a mala šírku minimálne rozpätia rúk jedného žiaka. Pri tvorbemapy si žiaci môžu pomôcť atlasom Slovenska. Mapu následne skontrolujeme, opravíme iba  výrazné chyby v zobrazení. Každý žiak si nájde kamienok, prípadne si spoločne vytvoríme kôpku kamienkov pri mape.Vysvetlíme si princíp slepej mapy. Následne žiaci označujú na mape kamienkom alebo inou prírodninou konkrétne miesta, ktoré im zadáme – vždy jedno miesto jeden žiak. V prípade viacerých skupín si znázornenie vzájomne skontrolujeme. PRÍKLADY: Geografia/vlastiveda – hlavné mesto Slovenska, naša obec, Rajecké Teplice, Záhorská nížina, tok rieky Váh, Zemplínska šírava, Národný park Slovenský raj, Trenčiansky hrad, Žilinský kraj, hranica s Ukrajinou, diaľničné úseky a pod. Dejepis – mohyla M. R. Štefánika, najstaršie mesto Slovenska, Spišský hrad, Dukliansky priesmyk, bitka pri Rozhanovciach, najstaršia vodná nádrž, historické mapy – Podkarpatská Rus a pod. AUTOR: Ing. František Cimerman, CEEV Živica Pracovný list v PDF na stiahnutie: GEO Slepá mapaThe post Metodika: GEO 4. 8. ročník ZŠ, Slepá mapa appeared first on Hurá von.

prejsť na článok

Metodika: GEO 5. ročník ZŠ Malý kartograf 2: Model ostrova

Pomocou prírodnín vytvoríme 3D model neznámeho ostrova podľa mapy vytvorenej na predošlej hodine TÉMA: 3D model ostrova CIEĽ: Vytvoriť 3D model ostrova na základe mapy, precvičiť jemné zručnosti. VEK:  5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE:

prejsť na článok

Metodika: BIO 7. ročník ZŠ, 1. ročník SŠ  Pozorovanie hľúzkovitých baktérií na koreňoch ďateliny

Zašpiníme sa zeminou a pozorujeme hľuzkovité baktérie TÉMA: symbióza, koreň CIEĽ: Pozorovať symbiotické hľúzkovité baktérie na koreňoch ďateliny. VEK: 7. ročník ZŠ, 1. ročník SŠ  DOBA TRVANIA: 15 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: lupa, lopatka, rast

prejsť na článok

Metodika: GEO 4. – 6. ročník ZŠ Vyznáš sa na našom dvore?

Zorientujeme sa na školskom dvore pomocou kompasu a úloh rozmiestnených po aeráli. TÉMA: kompas CIEĽ: Zopakovať a upevniť si vedomosti o určovaní svetových strán a používaní kompasu. . VEK: 4. – 6. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 20 − 30 minút ROČNÉ OBDOBIE: je

prejsť na článok

Metodika: ANJ 6. – 7. ročník ZŠ Svet okolo nás

Precvičíme si gramatickú skladbu na čerstvom vzduchu TÉMA: gramatické väzby CIEĽ: Upevniť gramatickú väzbu I can feel/hear/see someone doing something. VEK: 6. – 7. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 25 minút ROČNÉ OBDOBIE: Celoročne POMÔCKY: papier a písacie pot

prejsť na článok

Metodika: BIO 1. ročník SŠ Ako šuští dážďovka

Pohrabeme sa v zemi a dozvieme sa niečo nové o dážďovkách. TÉMA: stavba tela dážďovky zemnej CIEĽ: Zistiť, prečo patrí dážďovka medzi máloštetinavce. Pozorovať štetiny lupou a počúvať ich zvuk na papieri.  VEK: 1.ročník SŠ DOBA TRVANIA: 30 minút ROČNÉ O

prejsť na článok