Využijeme plody prírody na precvičenie váženia a premeny jednotiek. Okrem toho si oprášime zručnosti z bežného života. TÉMA: spracovanie ovocia CIEĽ: Precvičiť premenu jednotiek, sčítavanie, odčítavanie, používanie váh a spôsoby spracovania ovocia. VEK: 5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: jeseň POMÔCKY: jablká (hrušky ap.), nádoby, kuchynské váhy, kuchynské pomôcky na spracovanie ovocia POPIS: Začneme rozhovorom na tému ovocie: Majú žiaci doma alebo u starých rodičov v záhrade ovocné stromy? Alebo ovocie nakupujú na trhu či v supermarkete? Ako dlho vydrží ovocie, kým sa pokazí? Žiakov rozdelíme do skupín po troch, každá skupina dostane nádobu (misku) na zber 1 kg ovocia jabĺk, hrušiek… (3 min.) Každá skupina odváži nazbierané ovocie a výsledok zapíše do tabuľky. Úlohou žiakov je vypočítať, o koľko gramov nazbierala každá skupina viac alebo menej, ako mala zadané, teda odchýlku od 1 000 g (1 kg), premeniť jednotky a vypočítať aritmetický priemer všetkých nazbieraných vzoriek (ak je čas, tak aj objem a hustotu vzorky). Následne diskutujeme o tom, aké formy spracovania ovocia žiaci poznajú (muštovanie, sušenie, zaváranie, výroba džemov…). VARIÁCIE: Aktivitu uskutočníme v anglickom jazyku. So žiakmi sušíme ovocie, vyrábame ovocný mušt, ocot ap. Autorky: Lucia Kmeťová, Mariana Sujová, ZŠ s MŠ Alexandra Vagača, Detva Pracovný list v PDF na stiahnutie: MAT Koľko váži kilogram ovocia? The post Metodika: MAT 5. roč ZŠ Koľko váži kilogram ovocia? appeared first on Hurá von.
Precvičíme si slovnú zásobu na modeli ľudského tela vyrobeného z prírodných materiálov. TÉMA: spracovanie ovocia CIEĽ: Precvičiť premenu jednotiek, sčítavanie, odčítavanie, používanie váh a spôsoby spracovania ovocia. VEK: 5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45
Koľko stojí 7 dní v New York bez cestovky? Koľko euro si mám nachystať na taký výlet? Koľko stojí, letenka, hotel, metro či pamiatky? A čo jedlo? Je to tam drahé? Toto boli najčastejšie otázky od vás. Všetky odpovede sa dozviete v nasledujúcom článku. Let
prejsť na článokAko vyzerám na papieri? alebo zážitkové meranie na školskom dvore? TÉMA: zmenšenie v pomere CIEĽ: VEK: 7. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: papier, ceruzka, pravítko, meracie pásmo POPIS: Žiakov rozdelíme do 3-členný
Overte si princíp fungovania padáku v prírode. TÉMA: odporová sila CIEĽ: Vytvoriť padák z prírodného materiálu. VEK: 7.-8. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: jar, leto, jeseň POMÔCKY: písmená, z ktorých vyskladáme meno Štefan Banič, prírod
Precvičíme si gramatickú skladbu na čerstvom vzduchu TÉMA: gramatické väzby CIEĽ: Upevniť gramatickú väzbu I can feel/hear/see someone doing something. VEK: 6. – 7. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 25 minút ROČNÉ OBDOBIE: Celoročne POMÔCKY: papier a písacie pot