Metodika: MAT 9. ročník ZŠ Aká vysoká je naša škola?

Overíme teoretické znalosti o podobnosti trojuholníkov na školskej budove TÉMA: podobnosť trojuholníkov CIEĽ: Zopakovať si podobnosť trojuholníkov a využiť ju v praxi. VEK: 9.ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 30 45 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne (počas slnečného dňa) POMÔCKY: stavbársky meter alebo meracie pásmo, písacie potreby, papier, krieda POPIS:  Žiakov rozdelíme do dvojíc alebo trojíc. Vyzveme ich, aby odhadli, aká vysoká je naša škola, a svoj odhad si zapísali na papier. Úlohou je presne vypočítať výšku školy. Skupinkám rozdáme meter alebo pásmo, ktorým odmerajú dĺžku tieňa okolitých predmetov, pričom vyberajú predmety, ktorých výšku vedia zistiť. Môžu merať seba, palicu, ktorú držia kolmo k zemi, plot, ceruzku a pod.  Žiakov povzbudíme, aby si tieto merania načrtli na papier a hľadali medzi nimi vzťah, ktorý im pomôže pri výpočte výšky školy. Žiakom zopakujeme hlavnú úlohu tejto hodiny – vypočítať výšku školy – a necháme ich pracovať v skupinkách.  Na záver spoločne porovnáme výsledky, ku ktorým sa žiaci v skupinkách dopracovali. V diskusii žiakov vedieme k tomu, aby vysvetlili a načrtli, ako postupovali a prečo.  Pre zaujímavosť sa vrátime k odhadom výšky zo začiatku hodiny. Aké boli (ne)presné? VARIÁCIE:  Namiesto merania výšky školy môžeme počítať výšku stromu, sochy alebo inej budovy, ktorej tieň vieme odmerať.  Vedeli ste? Tháles pri cestovaní po starovekom Egypte využíval tieň na zistenie výšky pyramídy. Vraj čakal, kým bude svietiť slnko pod 45° uhlom, keďže vtedy platí, že dĺžka tieňa je rovnaká ako výška pyramídy. Či je uhol správny, zisťoval podľa vlastného tieňa. Autorka: Ivana Janotíková Pracovný list v PDF na stiahnutie: MAT Aká vysoká je naša škola?The post Metodika: MAT 9. ročník ZŠ Aká vysoká je naša škola? appeared first on Hurá von.

prejsť na článok

Metodika: BIO 7. ročník ZŠ, 1. ročník SŠ  Pozorovanie hľúzkovitých baktérií na koreňoch ďateliny

Zašpiníme sa zeminou a pozorujeme hľuzkovité baktérie TÉMA: symbióza, koreň CIEĽ: Pozorovať symbiotické hľúzkovité baktérie na koreňoch ďateliny. VEK: 7. ročník ZŠ, 1. ročník SŠ  DOBA TRVANIA: 15 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: lupa, lopatka, rast

prejsť na článok

Metodika: ANJ 6. – 7. ročník ZŠ Svet okolo nás

Precvičíme si gramatickú skladbu na čerstvom vzduchu TÉMA: gramatické väzby CIEĽ: Upevniť gramatickú väzbu I can feel/hear/see someone doing something. VEK: 6. – 7. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 25 minút ROČNÉ OBDOBIE: Celoročne POMÔCKY: papier a písacie pot

prejsť na článok

Metodika: GEO 5. ročník ZŠ Malý kartograf 2: Model ostrova

Pomocou prírodnín vytvoríme 3D model neznámeho ostrova podľa mapy vytvorenej na predošlej hodine TÉMA: 3D model ostrova CIEĽ: Vytvoriť 3D model ostrova na základe mapy, precvičiť jemné zručnosti. VEK:  5. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 45 minút ROČNÉ OBDOBIE:

prejsť na článok

Metodika: BIO 1. ročník SŠ Ako šuští dážďovka

Pohrabeme sa v zemi a dozvieme sa niečo nové o dážďovkách. TÉMA: stavba tela dážďovky zemnej CIEĽ: Zistiť, prečo patrí dážďovka medzi máloštetinavce. Pozorovať štetiny lupou a počúvať ich zvuk na papieri.  VEK: 1.ročník SŠ DOBA TRVANIA: 30 minút ROČNÉ O

prejsť na článok

Metodika: BIO príma, 1. ročník SŠ  Model bunky

Pomocou prírodnín vytvoríme model bunky a pomenujeme organely. TÉMA: rastlinná bunka vs živočíšna bunka (eukaryotická vs prokaryotická) CIEĽ: Porovnať a odvodiť prítomnosť, respektíve neprítomnosť jednotlivých organel v daných bunkách. VEK: príma, 1. roč

prejsť na článok