Pod týmto heslom sa konala konferencia spoločnosti Bayer Crop Science Slovensko v polovici januára v Nitre. Úvodné slovo predniesol Ing. Vladimír Fúzik, ktorý informoval aj o tom, že spoločnosť investuje 11,5 % z obratu do výskumu a vývoja. V súčasnosti na Slovensku ponúkajú takmer 60 prípravkov. Spoločnosť má tiež viac ako 100 ročnú históriu v šľachtení kukurice, kde je v ponuke až 28 hybridov. Z odborného hľadiska bola hlavnou témou konferencie problematika antirezistentných stratégií v rámci herbicídnej ochrany. O výsledkoch výskumu v tejto oblasti informovala Ing. Kateřina Hamouzová, Ph.D. z ČZU v Prahe. Upozornila, že v ČR je potvrdená rezistencia na ALS inhibítory pri druhoch ako láskavec ohnutý, parumanček nevoňavý, mrlík biely, lipkavec obyčajný, ježatka kuria a ďalšie. Uplatňovanie antirezistentných stratégií tak stúpa na význame. Je preto potrebné obmedziť alebo celkom vypustiť používanie ALS inhibítorov v osevnom postupe. Odporúča sa aj používanie medziplodín, v niektorých prípadoch sa dá zasiahnuť aj mechanicky plečkovaním. Problematika ALS inhibítorov je riešená aj pri Conviso® Smart systéme pri pestovaní repy cukrovej. V tomto prípade sa odporúča v ostatných jarných plodinách neaplikovať sólo ALS inhibítory, teda použiť herbicídy s odlišným mechanizmom účinku. Pri kukurici sa odporúča použiť prípravky Adengo® SC, Capreno® alebo Laudis® OD, v slnečnici Bandur® a v jarných obilninách Sekator® Plus. Pri cukrovej repe je vhodné prípravok Conviso® One skombinovať v T2 termíne s prípravkom Goltix® Titan v dávke 2 l/ha a to najmä na pozemkoch, kde sa predpokladá vývoj rezistencie pri niektorých druhoch burín. Ďalšou možnosťou je TM s prípravkom Tanaris®. Nové zloženie insekticídneho systému ochrany repky a obilnín D-ACT predstavil Ing. Ján Hanuska. Rýchly kontaktný účinok v ňom poskytuje Decis® Forte vo formulácii EC a dlhodobú systémovú účinnosť zabezpečuje insekticíd Kestrel®, pri ktorom dôjde k zámene obchodného mena za Roslix®, pričom zloženie ostane identické. Veľmi dôležitým sa stáva včasný monitoring škodcov. Na tento účel je možné použiť digitálny žltý lapač, ktorý je výborným nástrojom pre efektívnejšie a presnejšie použitie chemickej ochrany bez nutnosti každodennej osobnej kontroly žltých misiek alebo lepových pásov. Spoločnosť Bayer má v ponuke aj niekoľko hybridov repky. Novinkou roku 2024 je hybrid DK Excentric, ktorý je vďaka svojmu mohutnému koreňovému systému vhodný aj na lokality s nižším úhrnom zrážok. Maximálnu úrodu dosahuje na neprehustených porastoch. Do kukuričného portfólia pribudlo až 7 nových materiálov, napr. aj waxy kukurica DKC 5182, či silážna DKC 3418. Spoločnosť Bayer ponúka pre pestovateľov aj digitálne riešenia v podobe aplikácie Magic Scout, v ktorej nájdete informácie o burinách, chorobách, ako aj fotografické analýzy vašich polí. Rovnako tak po spárovaní s digitálnym žltým lapačom poskytuje náhľad na fotografie z misky, ktoré sú zasielané dvakrát za deň. Vo fáze vývoja sú aj ďalšie zaujímavé digi riešenia ako Spot Spraying, Climate Fieldview, Magic Sprayer či Magic Scout Air. -tb- The post Na Bayer ExpertFORUM rezonovala problematika antirezistentných stratégií appeared first on Naše Pole.
Cukor – milovaný aj nenávidený, potrebný aj nebezpečný. Medzi zvyšujúcou sa spotrebou cukru a nárastom civilizačných ochorení sa rysuje priama súvislosť. Téza „cukor je jed“ v posledných rokoch rezonovala internetovými diskusiami aj odbornou literatúrou..
prejsť na článokSlovenská komora exekútorov (SKE) oceňuje všetky formy boja proti šmejdom a rôznym nebankovým spoločnostiam, ktoré zneužívajú zákony na okrádanie často tých najslabších a najzraniteľnejších občanov. „Pretože táto problematika sa bytostne dotýka aj nášho
Jednoduché vysvetlenie čo je index, indexový fond a indexovým ETF fondom . Aký je vzťah medzi finančným indexom, indexovým fondom a indexovým ETF fondom? V posledných rokoch sa problematika indexových fondov zásadným spôsobom spopularizovala, avšak zo skú
prejsť na článokChcete načerpať inšpiráciu pre prácu s našou aplikáciou a tvorbou stratégií? Na dnešný rozhovor sme oslovili Decathlon, poprednú firmu na trhu športového vybavenia. Na otázky nám odpovedal online marketing špecialista Ing. Jan Nový. Začítajte sa do rozhov
prejsť na článokHosteska a promotérka Beuš zo Žiliny vníma promo ako nástroj reklamy (može to byť napríklad ochutnávka zameraná na podporu predaja). Ide často o vyskúšanie nového produktu, alebo služby. Cieľom je, aby sa zákazníci s produktom, alebo službou zoznámili a v
prejsť na článok