Naša žiacka Reset zóna

Ako ľudia sme charakteristickí práve tým, že k spokojnému a šťastnému životu potrebujeme sociálne kontakty. Najviac sa to odzrkadľuje na našej mládeži, ktorá tie posledné študentské roky prežila v sociálnej izolácii, pretože ich vzdelávanie prebiehalo dištančnou formou. Okrem svojich rodín nemali možnosť sa reálne stretávať so svojimi spolužiakmi, kamarátmi. Ich komunikácia sa presunula do online priestoru a denné osobné rozhovory so spolužiakmi v škole, či posedenia s kamarátmi boli nahradené stretnutiami na sociálnych sieťach. Ale takto by naša mládež nemala žiť. Veď predsa si potrebujú budovať reálne vzťahy so svojimi rovesníkmi. A práve priestor na nadväzovanie nových osobných kontaktov im poskytuje ich druhý domov, ktorým je škola. Školu však väčšinou žiaci vnímajú len ako inštitúciu, kde prebieha formálne vzdelávanie v odborných učebniach či dielňach za prítomnosti pedagógov. V jednotlivých triedach, v ktorých sú zaradení podľa študijného či učebného odboru, si postupne budujú vzťahy, ktoré sa následne prehlbujú počas prestávok, kedy majú žiaci čas na neformálne rozhovory aj so žiakmi z iných tried. Ale k tomu, aby sa cítili u nás v škole pohodlne a príjemne aj počas prestávok, im chýbala vlastná miestnosť. Preto sme sa ako členovia školského parlamentu chopili príležitosti a vybudovali sme v priestoroch našej školskej knižnice žiacku oddychovú Reset zónu. A čo sme tým získali my? Žiaci školského parlamentu? Komfortnú zónu, kde môžeme organizovať naše spoločné posedenia, kde plánujeme naše aktivity. Utužili sme naše vlastné vzťahy, nakoľko sme spoločne strávili čas, kedy sme sa lepšie spoznali počas pracovných aktivít ako boli sťahovanie starého nábytku, premiestňovanie knižiek a políc do susednej miestnosti, pretože sme potrebovali vytvoriť miesto pre nový nábytok, omaľovanie našej budúcej „kancelárie“, následne sme po sebe všetko pekne poumývali, skladali sme nový nábytok, ktorý bol v demonte. Najväčšou odmenou pre nás bolo, keď sme umiestnili nové kresielka, taburetky, stolíky, pohovky a my sme mohli vidieť výsledok našej práce. V každom z nás zostal dobrý pocit, že sme svojou vlastnou činnosťou a prácou prispeli k zveľadeniu priestorov, ktoré žiaci budú navštevovať radi. A o tom, že je to pravda, svedčia ich pochvalné reakcie a aj snaha, s akou si vždy chcú počas prestávky obsadiť pre seba miesto, keďže predsa len zatiaľ je to jedna miestnosť pre žiakov celej školy. Sme veľmi radi, že okrem nás školského parlamentu a žiakov počas prestávok, využívajú tieto priestory aj učitelia na realizáciu svojich vyučovacích hodín a rôznych iných aktivít, akými sú napríklad aj súťaže. V mene Školského parlamentu a žiakov Spojenej školy v Nižnej by sme sa chceli veľmi pekne poďakovať za finančnú podporu Žilinskému samosprávnemu kraju, ktorý finančne podporil projekt našej Reset zóny z grantového programu „Podaj mi ruku“, vedeniu našej Spojenej školy v Nižnej a Rodičovskej rade Spojenej školy v Nižnej. Bez Vašej podpory by to nešlo! The post Naša žiacka Reset zóna first appeared on Spojená škola Nižná.

prejsť na článok

V Šamoríne medzi najlepšími

Naša slovenská reprezentantka Nina Zatiaľ čo väčšina športovcov na Slovensku mohla trénovať iba v domácich podmienkach, najlepší z najlepších dostali šancu trénovať v bubline šamorínskeho X-bionic Sphere. Medzi nich sa radí aj naša žiačka sexty Nina Podra

prejsť na článok

Ručný reset servisných intervalov

Škoda Octavia I reset_SRI_Octavia_I.pdf Škoda Octavia II reset_SRI_Octavia_II.pdf Škoda Fabia I reset_SRI_Fabia_I.pdf Škoda Fabia II reset_SRI_Fabia_II.pdf Škoda Roomster reset_SRI_Roomster.pdf The post Ručný reset servisných in

prejsť na článok

Sofia túži súťažiť na ZOH 2022 v Pekingu

Pripravujú sa na kvalifikačné preteky Mária Sofia Pucherová (žiačka Oktávy) a Nikita Lysak tvoria od decembra 2020 tanečný pár na ľade. Momentálne sa pripravujú na kvalifikačné preteky, na ktorých si plánujú vybojovať miestenku na Zimné olympijské hry 20

prejsť na článok

JEDEN ROK V ORGANICKEJ ZAHRADE

https://www.youtube.com/watch?v=hvd4sImI69UAko sme zakladali zeleninové záhony a čo všetko sme v nich dopestovali počas jedného roku. Od januára po december- naša cesta za potravinovou sebestačnosťou a skutočným udržatelným spôsobom života. Príprava vyvý

prejsť na článok

Fén, naša skvelá pomôcka !

Videli ste už pracovať deti pri tvorení s kaderníckym fénom? Lienky si to vyskúšali na vlastnej koži, keď adventný veniec spoločne dotvorili fénovaním. Ako? Jednoducho. Jednu vrstvu servítky si priložíte na bielu sviečku, na servítku priložíte papier na p

prejsť na článok