Názov rodinnej firmy s tradíciou je tou najsilnejšou obchodnou značkou

Čo sa pod ním skrýva? Odhaľuje zameranie podniku alebo niečo viac o ľuďoch, ktorí v ňom robia? Jedna celoživotná vášeň starších generácií milujúcich farmárčenie sa premietla do novodobého podnikateľského sna. Rodinnú obchodnú spoločnosť v Banskej Bystrici pôvodne založili jej členovia, aby zastrešila údržbu verejných priestranstiev a kosenie parkov. Ponuku rozšírili postupne o dopravné služby a predaj malej záhradnej techniky. Zákazníci sa čím ďalej tým viac zaujímali o servis pre záhradnú techniku a stroje, ktorý spoločnosť zaradila do svojho portfólia. Dnes už spoločnosť vystihuje čosi viac. Pomáha nájsť správne riešenia pre bývanie i záhradu. Príbeh firmy nesie v sebe veľký kus tradície aj postupného prispôsobovania sa trendom v segmente bývania a záhrady. Zakladatelia PREDOS-BB, Ondrej Demeter, st. Marta Demeterová, rozprávajú, aká silná dokáže byť tradícia a história firmy. Súčasný konateľ Ondrej Demeter ml. dopĺňa pohľad na dôležitosť rozvíjania zákazníckeho prístupu a osobného odborného poradenstva. Na trhu je dnes v súčasnosti množstvo veľkoobchodov a obchodných reťazcov predávajúcich záhradnú techniku, stroje a vybavenie. Ako vnímate kvalitu produktov v tomto segmente? Môj názor je, že na tomto trhu vidíme veľa nekvality, častokrát je to “odpad_. Na toto však nemáme dosah. Už v dobe príchodu veľkých reťazcov bolo aj v našej predajni cítiť, že záujemcovia o tovar nás ako odborníkov vyspovedajú a odchádzajú za výhodnejším nákupom do obchodného centra. Snažia sa tiež využiť takmer neobmedzenú otváraciu dobu, či možnosť podať reklamácie, ktoré sú prijímané ako na bežiacom páse. Dlhodobo sledujeme tiež, že sa zhoršilo vnímanie klientov. Nepozerajú sa tak na kvalitu a celkovú výhodnosť nákupu. Zaujíma ich cena a okamžité náklady, a to aj v prípade podnikateľov. Sám si pamätám, že kedysi bola omnoho dôležitejšia kvalita a hodnota produktu. Aj tieto dôvody a praktické skúsenosti nás nútili uvažovať, ako tomu môžeme čeliť. Dobrým rozhodnutím bolo vybudovať náš internetový obchod, vyradiť zo služieb nevýhodný servis a z portfólia kazivé značky. Pán Demeter, ste kutilom, dlhoročným odborníkom na záhradnú techniku a je vidieť, že starostlivosť o záhradu, les, okolie domu a dielňu proste milujete. Aké boli začiatky vášho podnikania? Už ako malý chlapec som pomáhal svojmu otcovi a starému otcovi spravovať pozemky a starať sa o chod rodinného statku. Celé detstvo som vyrastal na gazdovstve; od dvanástich rokov som obsluhoval stroje aj kosačky. Sezóna v čase od mája do septembra si vyžadovala množstvo fyzickej práce, na ktorú som bol zvyknutý. Tvrdá práca a neustály kontakt s prírodou sa neskôr stali základnými piliermi môjho podnikania. Najskôr som pracoval v štátnom podniku, kde mi ponúkli údržbu priestranstiev. Tu som sa dostal prvýkrát do kontaktu s bežnými komerčnými strojmi na údržbu a úpravu zelene. Práve údržba zelených plôch a dopravné služby patrili medzi prvé činnosti našej firmy, ktorú sme založili v roku 1992. Postupom času sme sa zamerali viac a viac na predaj a servis strojov a predovšetkým záhradnej techniky. Doba je rýchla, instantná. Ľudia chcú mať všetko ihneď, chcú okamžite vidieť výsledky svojej práce. Nasťahovať sa, čo najrýchlejšie zariadiť interiér a plnohodnotne si užívať idylku na záhrade. Aký je dnes postoj mladých rodín k starostlivosti o dom a jeho okolie? Mladé rodiny dnes veľa stavajú, chcú bývať vo svojom. Vidíme však trend, že sa zastavia veľa plochy a ostane len kúsok záhradky. No aj pri tom sa rodiny chcú cítiť dobre a mať to okolo seba pekné. Na tých pár metrov štvorcových kupujú potom skôr lacné produkty. My však odporúčame nakúpiť pod 1 kvalitnou značkou, aj v prípade, že sa jedná o malý počet alebo menšie produkty. A čo podnikatelia? Dopyt je vyšší u fyzických osôb. Potenciál u podnikateľov vidíme v ponuke pre obce, ktoré si prevádzku svojho vozového parku zaobstarávajú dosť neefektívne. Nákup či prenájom strojov je roztrúsený. Pritom mať stroje a techniku od jedného dodávateľa na údržbu parkov, terás a zelene v obciach má veľa benefitov. Zmenilo sa niečo v poslednom čase? Ako som spomínal, zmenilo sa vnímanie kvality aj hodnoty. Ja ľudí chápem; viem si predstaviť, že splynú v rozhodnutiach, ktoré musia denne robiť. Nakoniec je však nákup o samotnej emócii. Ak niekomu “umrie kosačka”, potrebuje novú. Potrebuje sa poradiť, nakúpiť a prísť do predajne hoci aj s pocitom, že si ide urobiť radosť kúpou novej kosačky. To je častý dôvod a pocit u kutilov, ktorých poznáme. Z nášho pohľadu vidím, že hoci sa snažíme uspokojiť potreby všetkých zákazníkov, nedá sa vyhovieť všetkým. Radi preto vyhovieme v rámci značiek, ktoré ponúkame. Pán Demeter, pri ktorej činnosti sa cítite naozaj šťastný? Mám rád manuálnu prácu, aj budovanie osobných kontaktov. Keď je vybudovaný dobrý vzťah, tak aj komunikácia so zákazníkom či dodávateľom prináša radosť. Ešte stále sa viem rýchlo zorientovať v situáciách, ktoré zákazníci v rámci záhrady riešia a viem im poradiť. Pomáha mi tiež odbornosť na úrovni technológie. Tak, ako sa naše smerovanie posledné roky posunulo od kúpeľňového štúdia k bývaniu, tak je možné vidieť aj posun od záhradnej techniky k záhrade ako takej. Zatiaľ nenaplnenou víziou je vybudovanie “živej časti” PREDOS-u. Manželka miluje prácu v záhrade a obrovský potenciál vidíme v príležitosti ponúknuť ľuďom aj zeleň a stromy na výsadbu. To živé dotvára priestor okolo nás. Pani Demeterová, o vás je vo firme známe, že ste precízna, dôsledná a máte rada vo veciach poriadok. Venujete sa ekonomike a účtovníctvu. Ako vnímate svoje silné stránky vy? Čo prinášate do firmy svojou osobnosťou? Moja práca ma baví. Venujem sa ekonomike a dohliadam na to, čo nám každý nákup či investícia prinesie, a kedy bude z toho vo firme viditeľný úžitok. Súčasná rýchla doba a množstvo inovácií však vplýva na našu vyčerpanosť. Kedysi množstvo rozhodnutí uľahčovalo použitie zdravého sedliackeho rozumu, dnes už takéto uvažovanie nie je bežné. Pracovať v spoločnej firme s členmi svojej rodiny môže byť obohacujúce, aj náročné zároveň. Ako prebieha vaša komunikácia s manželom a synom počas pracovného týždňa? Tým, že pôsobím “v pozadí”, občas sa stane, že ľudia si neuvedomujú hodnotu toho, čo robím. Činnosť ekonomiky a účtovania sa poníma akosi automaticky. Postupne, ako viac navzájom komunikujeme, sa toto vnímanie trošku mení. Mávame porady, komunikácia sa zlepšila a vieme sa dohodnúť. Práve našou častejšou komunikáciou došlo postupne k zrovnoprávneniu názorov. Mám rada, keď je v rodine aj firme pohoda. Snažím sa pracovať najmä pre súčasnosť a mať všetko na poriadku. Firma sa musi účtovnícky viesť či predávate alebo nie. Samozrejme, podnikáme preto, aby sme zarobili. Vývoj ekonomiky sledujeme spoločne aj so synom. Hoci sám všetko nestíha, spolu sme silnejší. Je to vidieť aj na synovej práci, ktorej je naozaj veľa. Dlhé obdobie sme nemali zamestnancov, na ktorých sme sa mohli spoľahnúť, pritom práve zamestnanci sú pre firmu veľmi dôležití. Dôležitosť zohráva aj veľkosť tímu. To má zase vplyv na ekonomiku. Dnes máme našťastie kolegov, ktorí s nami zdieľajú rovnaké hodnoty. Ktoré momenty zo dňa zohrávajú pre vás najdôležitejšiu úlohu? Sú to momenty precíznej práce plnej skúseností. Dobrý pocit prináša dôsledná kontrola, ktorá je v konečnom dôsledku veľmi dôležitá. Na konci dňa cítim spokojnosť, keď všetko ekonomicky sedí. Ondrej, aké silné je povedomie zákazníkov o vašej predajni? S akými požiadavkami ku vám najčastejšie prichádzajú? Ak sa rozprávame o špecializovaných predajniach, v segmente záhrady sme v rámci banskobystrického regiónu jedničkou. Reakcie k nám prichádzajú formou referencií, ľudia nás poznajú. Najširší záber máme v oblasti servisu a náhradných dielov. Ťažiskovými značkami sú pritom Stihl, Cub Cadet, MTD, WOLF Garten sčasti Husqvarna. Sme autorizovaný servis týchto značiek. Keď prichádzajú noví zákazníci, zaujímajú sa najmä o servis alebo poradenstvo, keď nevedia čo kúpiť. Nepotrebujú internetovú radu, potrebujú sa rozprávať s človekom. Predstavme si nákupný proces a zážitok z pohľadu zákazníka. Čím sa nákup vybavenia a zariadenia pre interiér aj záhradu v tradičnej lokálnej predajni líši od nákupu vo veľkom obchodnom reťazci? To, čo nás odlišuje je jednoznačne individuálny a osobný prístup. Ku každému zákazníkovi sa správame rovnako, pri kúpe akéhokoľvek tovaru bez ohľadu na jeho cenu. U nás si môže byť zákazník istý, že nech príde v ktorúkoľvek hodinu či na akékoľvek miesto predajne, takýto prístup nájde u každého nášho predajcu. Okrem predajne PREDOS-BB prevádzkuje aj e-shop. Čo všetko zákazníkom ponúka? E-shop je zrkadlom našej predajne. V tomto roku, 2022, sa začal proces dobudovania plnohodnotného e-shopu. Aby naši zákazníci v ňom našli všetko, čo máme k dispozícii na predajni alebo v sklade. V rámci sortimentu ponúkame nielen záhradnú techniku, stroje, zariadenie kuchyne a kúpeľne, sanitu či dlažby, ale aj náhradné diely, príslušenstvo a prostriedky pre starostlivosť o dom a záhradu, oleje, mazivá a čistiace prostriedky pre domácnosť. Okrem základných produktov u nás kúpite absolútne všetko, čo k nim patrí. V ponuke e-shopu nájdete postupne automatizovaný zoznam odporúčaných súvisiacich produktov ku každému nákupu. Úplné zrkadlenie našej predajne do online prostredia (e-shopu), ako to nazývame, je jeden z obchodných míľnikov našej firmy. Identifikovať hodnoty firmy a prezentovať ich je dnes veľmi populárne. Ak sú však prepojené aj s konkrétnymi činmi, môže byť rodinná firma pre zákazníkov aj dodávateľov veľmi silným a dôveryhodným partnerom. Ktoré hodnoty považujete za najdôležitejšie a prečo? Našu rodinnú firmu aj pracovný kolektív vystihujú najmä: prozákaznícky prístup, empatia, starostlivosť, ľudskosť a profesionalita. Tento prístup zachováva PREDOS-BB na všetkých úrovniach už niekoľko desaťročí. Sprevádzajú nás aj ďalšie dôležité hodnoty, na ktorých by sme radi ešte popracovali, napríklad súdržnosť. Práve hodnoty formujú každú spoločnosť a priťahujú navzájom k sebe správnych ľudí. Koho ste si za posledné roky k sebe pritiahli vy? Náš kolektív za posledný rok doplnili 3 noví zamestnanci predajca na bývaní, záhrade a servisný technik. Všetci sú prozákaznícki orientovaní, u každého zamestnanca je cítiť empatický prístup a profesionalitu. Zákazníci, ktorí navštevujú našu predajňu, sú orientovaní na kvalitu produktov aj služieb. Práve vďaka kvalite sa k nám nakoniec vždy vracajú. Naši zákazníci dlhodobo oceňujú úprimnosť a otvorenosť. Podávame pravdivé informácie, preto nám môžu neustále dôverovať. Zodpovednosť za kvalitu produktov a služieb berieme v plnej miere na seba. Dodávame len kvalitnú techniku a za značky v našej ponuke sa vieme zaručiť. Od nás stroj odchádza zmontovaný, odskúšaný, nastavený. Ak sa vada, porucha alebo poškodenie predsa len objaví, sme pripravení ho vyriešiť. Aj tu nechávame jasný odkaz: “Ku poruchám strojov sme nekompromisní, k ľuďom láskaví.” PREDOS-BB Vaše bývanie a záhrada v správnych rukách od roku 1992 PREDOS-BB je spoločnosť s vlastnou predajňou a silným lokálnym zázemím na trhu kúpeľňového a kuchynského vybavenia, techniky a strojov pre záhradu, les, hobby i dielňu. Rodinná firma PREDOS-BB pôsobí na trhu už 30 rokov. Po celý čas sa do služieb aj vzťahu ku zákazníkom premietajú hodnoty rodinnej firmy. Príspevok Názov rodinnej firmy s tradíciou je tou najsilnejšou obchodnou značkou je zobrazený ako prvý na Predos-BB.

prejsť na článok

Najsilnejší liek - IMUNITA.

Imunitný systém je tou najsilnejšou zbraňou proti všetkym neduhom. Podporujte svoju imunitu.

prejsť na článok

Logo a jeho význam

Logo a jeho význam V tomto článku sa v skratke venujem téme- čo je to logo, na čo slúži a aký je význam loga. Prečo si zvoliť práve jednoduché logo. Čo má obsahovať a ako by malo a nemalo logo vyzerať a tiež prečo je kvalitné logo dôležité. Definí

prejsť na článok

Fasádny systém JUBIZOL

Zvažujete zatepliť svoj dom a nie ste rozhodnutí, akým systémom a značkou? My odporúčame zateplenie s JUBIZOL. Kvalitný zatepľovací systém s dlhoročnou tradíciou a možnosťou až 10 ročnej JUB garancie. Po konzultácii s vami vyberieme najvhodnejšie riešenie

prejsť na článok

Čo prináša Swiss Life Select na slovenský poradenský trh?

Švajčiarska značka Swiss Life je na našom trhu od septembra 2020. Po akvizícii spoločnosti Fincentrum a.s. došlo k rebrandingu a zmene názvu na Swiss Life Select Slovensko a.s. Čo sa skrýva za touto značkou a čo prináša pre slovenský trh? V tomto článku p

prejsť na článok

Vianočné prianie

Krásne prežitie Vianočných sviatkov, veľa zdravia a rodinnej pohody praje eOpen s.r.o. Čítať ďalej...

prejsť na článok