NÓRSKO a typické nórske počasie :)

Trochu sa nám pokazilo počasie, nevadí. Dobre sa oblečieme a užijeme si plavbu po druhom UNESCO fjorde Naeroyfjord, ktorý dostal pomenovanie po severskom bohovi, vládcovi mora. Plavíme sa na obrovskom elektrickom katamaráne, ktorý pojme 500 cestujúcich a funguje ako miestna hromadná doprava po osadách na brehoch fjordu. Nad nami sa týčia 1400m vysoké, takmer kolmé bralá, ktoré pokračujú ešte 500m pod hladinou. Začína pršať, dážď sa mení v búrku, neskutočne leje. Na majestátny fjord na ktorý určite nezabudneme padá hustá hmla. Nulová viditeľnosť. Loď zastavuje. Cúva. Čln civilnej obrany uzatvára fjord kvôli zosuvu pôdy. Vraciame sa do prístavu v meste Flam. Vystupujeme z lode, všade bahno a popadané skaly. Hľadáme obchádzku, meníme plán cesty a do nášho dnešného cieľa, mesta Bergen, kde sme mali byť poobede dorazíme až o pred polnocou veľkou obchádzkou. Vôbec nám to nevadí, práve naopak, vďaka tomu sme neplánovane navštívili úchvatnú nórsku vysočinu s národnými parkami Hallingskarvet a Hardangervidda, kde sme si vyšľapali k nádhernému vodopádu Voringsfossen ? ľadovcový Nærøyfjord plavíme sa po Nærøyfjorde Nærøyfjord je spojený s Storfjordom dedinka Undredal pri Aurlandsfjorde vodopády v Nærøyfjorde vodopády sú všade začína sa zmrákať.. ..presúvame sa k záchranným člnom ..aj tak sa tešíme Táto krásna loď nás bezpečne doplavila do prístavu Cestou si užívame úžasný výhľad na jazero Vassbygdvatnet nádherný vodopád Vøringsfossen na rieke Bjoreio v národnom parku Hardangervidda Bryggen je stará časť mesta Bergen, tu sa s Nórskom lúčime a odlietame domov. #norsko #flåm #bergen #bryggen #hallingskarvet #vøringsfossen The post NÓRSKO a typické nórske počasie :) appeared first on ŠportÁčko.

prejsť na článok

NÓRSKO ľadovec i maják v ktorom straší :)

Užili sme si ďalšie dve nórske topky. Vstávali sme skoro ráno, aby sme stihli vyšľapať na Briksdal najväčší ľadovec v Európe. Poobede pokračujeme popri hlboko do vnútrozemia zarezanom Nordfjorde (116km) až k Atlantiku do mestečka Maloy, ktoré leží na naj

NÓRSKO nórska vysočina

Na najbližších niekoľko dní vyrážame na okružnú cestu krásnou a divokou nórskou prírodou. Popri najväčšom nórskom jazere Mjøsa sa dostaneme do malebného mestečka Lillehammer, kde sa konali Olympijské hry v roku 1994. Vyšľapeme si hore na skokanské mostíky

NÓRSKO Trolia cesta + Geiranger fjord

Toto je najkrajśí deň aký sa dá v európskej prírode zažiť. Aspoň tak to tvrdia Nóri? Presúvame sa popri fjorde Langfjorden ku horolezeckej, takmer úplne kolmej Trolej stene najvyššej v celej Európe (1100m). Stúpame po úžasnej ceste trolov Trollstigen, kt

Prvé jesenné dni prinesú príjemné teploty O niečo chladnejšie počasie bude na istej časti územia Slovenska The post Slovensko cez víkend čaká „mariánske leto“: Nepriaznivé počasie potrápi najmä túto časť krajiny appeared first on Startitup.sk.

prejsť na článok

Ako česať psa alebo mačku a čo potrebujete na starostlivosť o srsť

Perzské, birmské alebo nórske lesné mačky vyzerajú nádherne, no starostlivosť o ich dlhú srsť dá skutočne zabrať. Svoje by o tom vedeli povedať aj majitelia dlhosrstých plemien psov. Nejde len o to, aby miláčikovia vyzerali k svetu, ale zanedbaná srsť sa