Ochota Generácie Z zdieľať osobné informácie v prostredí sociálnych médií

V súčasnom digitálnom prostredí je bežné, že spotrebitelia zdieľajú svoje osobné informácie výmenou za digitálne služby. Tieto údaje sú následne využívané na prispôsobenie obsahu a cielenie reklám. Ochota Generácie Z zdieľať osobné informácie v prostredí sociálnych médií sa tak stáva základným pilierom udržateľnosti moderných obchodných modelov. V tomto kontexte si zaslúži osobitné uznanie práca doktorandky Mgr. Lucie Ferenčákovej, ktorá úspešne publikovala článok v prestížnom vedeckom časopise Oeconomia Copernicana (JIF Q1, 8,5, AIS Q3). V článku sa zameriava na komplexné hodnotenie faktorov ovplyvňujúcich ochotu Generácie Z zdieľať osobné informácie online, pričom jej výsledky naznačujú, že takýmito faktormi sú najmä pozitívne postoje k reklame a náchylnosť na ovplyvnenie zo strany referenčných skupín. Doktorandka tak svojou prácou nielenže prispela k rozšíreniu vedeckého poznania, ale poskytuje aj praktické usmernenia pre tvorcov politík a marketingových stratégov v oblasti sociálnych médií. Zdroj: Rózsa, Z., Ferenčáková, L., Zámek, D., & Firstová, J. (2024). Generation Zs perception of privacy on social media: Examining the impact of personalized advertising, interpersonal relationships, reference group dynamics, social isolation, and anxiety on self-disclosure willingness. Oeconomia Copernicana, 15(1), 229–266. https://doi.org/10.24136/oc.2956 The post Ochota Generácie Z zdieľať osobné informácie v prostredí sociálnych médií appeared first on doktorand.sk.

prejsť na článok

Čo dokáže odhaliť skríning sociálnych sietí o budúcich zamestnancoch z radov generácie Z?

Vo svojom novom článku sa doktorandi Ing. Jakub Holúbek a Mgr. Lucia Ferenčáková zamysleli nad tým, čo dokáže odhaliť skríning sociálnych sietí o budúcich zamestnancoch z radov generácie Z. Cieľom článku, na ktorom sa spolupodieľali, tak bolo vytvoriť ind

prejsť na článok

Aký je reálny vplyv sociálnych médií

Prečo ľudia zdieľajú informácie Štúdie New York Times odhalili motivácie, pre ktoré ľudia obľubujú zdieľanie informácií na sociálnych médiách. Patria medzi ne želania odhaliť cenný a zábavný obsah ostatným, definovať seba, pestovať a budovať vzťahy a získ

prejsť na článok

TV ONÁS

Milí priatelia, sympatizanti, priaznivci, vzhľadom na čoraz viac jednostranné, neúplné a skreslené informácie z našich verejnoprávnych médií, ale aj súkromných amerických médií, ktoré vysielajú na našom území, sme sa rozhodli dať vám iný, viac skutočný a

prejsť na článok

Aká bola jubilejná XX. konferencia APSS na Slovensku?

V dňoch 16.-17. júna 2022 sme sa v Senci zúčastnili dvadsiateho ročníka konferencie poskytovateľov sociálnych služieb, ktorý usporiadala Asociácia poskytovateľov sociálnych služieb na SR. Sme radi, že sme sa konečne mohli stretnúť osobne a návštevníkom pr

prejsť na článok

Hviezdy sociálnych médií využívajú umelú inteligenciu, aby zvýšili svoj dosah

S viac ako 31,25 miliónmi príspevkov na Facebook za minútu, 6000 tweetov za sekundu a 95 miliónov príspevkov Instagramu každý deň, je naozaj chvályhodné, ako môžu špičkoví vplyvní používatelia sociálnych médií pracovať cestou analýzy veľkých dát a prezent

prejsť na článok