Takmer hneď, ako som uverejnil svoj zatiaľ posledný článok Má pravdu vedúci, alebo riaditeľ? Rozhodnite sa podnikať!, ozval sa mi kamarát :Juraj, počúvaj a kde je tam to rozhodnutie? Akoby ma do členka kopol. Zmohol som sa iba na chabé : No tam, v tom článku! Návody sú niekedy veľmi dôležité V tej chvíli som si spomenul na reakcie niektorých účastníkov školení a tréningov, keď im odprezentujem niečo iba v náznakoch a metaforách. Je to pre nich málo. Chcú viac. Presne ako ten môj kamarát. Ani mi nemusel nič vysvetľovať. Skrátka a dobre, potreboval viac. Zrozumiteľnejšie a jasnejšie. Nie pre seba. On už dávno podniká. Chcel, aby to bolo zrozumiteľné a jasné pre tých, ktorí sa pre podnikanie iba rozhodujú. On mal pravdu a ja som sa pustil do písania. Niekedy stačí veci naznačiť, no niekedy to chce doslova návod na použitie. Mladá gazdinka potrebuje občas kuchársku knihu a mladoženáč príručku Ako milovať! A tak vznikol príspevok Päť krokov k podnikaniu, alebo návod pre budúcich kráľov a kráľovné. A pre vás, ktorí už dávno podnikáte (ako môj kamarát), to bude možno inšpirácia, ako inšpirovať iných. Takže, tu je päť krokov pre tých, ktorí sa rozhodujú, či budú alebo nebudú podnikať. Vysvetlenie, ako to súvisí s kráľmi a kráľovnami, som si nechal na záver. Krok číslo 1 : Majte dostatok dôvodov Máte dôvod podnikať? Alebo ešte lepšie, máte dostatok dôvodov podnikať? Áno, peniaze sú ako dôvod dôležité, ale neostávajte iba pri nich. Chcete byť nezávislí ? Chcete si sami riadiť svoj čas? Chcete rozhodovať o tom, s kým budete alebo nebudete spolupracovať? Je pre vás dôležitejšie budovať niečo vlastné, alebo chcete pracovať pre iných? Hľadajte a zvažujte všetky dôvody. Ak budete mať pocit, že ich je dosť a sú pre vás dostatočne silné, prejdite ku kroku číslo 2! Krok číslo 2 : Uvážlivo si zvoľte produkt alebo službu Dobre zvážte, čo bude vaším produktom alebo službou. Vidíte v oblasti svojho nového podnikania logiku, perspektívu a zmysel? Pri výbere podnikania si ľudia niekedy vyberajú z dvoch extrémov. Prvý extrém. Produkt, služba alebo tovar sa im ani tak veľmi nepozdáva, majú však pocit rýchleho zbohatnutia a vysokého zárobku. Zamenia si podnikanie iba so zarábaním peňazí a ak sa im to rýchlo nesplní, frustrovaní končia. Druhý extrém. Zvolia si za svoje podnikanie svoj koníček. Niečo, čomu sa dlho venovali, čo majú radi, v čom sa cítia doma. To by samo o sebe nebol problém. Milovať svoj produkt je výborné. Často sa však stáva, že príliš citový vzťah k veci má za následok obchodné podcenenie produktu, a takýto podnikateľ má potom produkt, ktorý má nadovšetko rád a ktorému verí, no nedokáže ho úspešnejšie realizovať! Produkt alebo službu nemusíte hneď milovať. Láska príde niekedy neskôr. Rozhodne by ste sa však nemali nimi trápiť, lebo potom budete podnikať so zaťatými zubami. Možno časom aj relatívne úspešne, no na vysoké percento nebudete šťastní. Prejaví sa to na vašich vzťahoch, rodine, dokonca zdraví. Vyberajte preto produkt a službu, ktoré budú primerane ziskové a s ktorými sa viete stotožniť. Krok číslo 3 : Nepodceňte, s kým budete podnikať Tretí dôležitý aspekt pri rozhodovaní je to, s kým budete podnikať? Púšťate sa do podnikania sami alebo so spoločníkom? Chcete sa stať súčasťou nejakej už dobre fungujúcej spoločnosti? Všetko má svoje pre aj proti. Zvážte najmä to, čo budete v začiatkoch svojho podnikania potrebovať najviac. V prvých krokoch je vynikajúce, keď nájdete človeka, firmu, spoločnosť, ktorá vám okrem vidiny dobrého zárobku ponúka aj obchodnú, prípadne inú podporu! So zvládnutím podnikania je to ako so zvládnutím akejkoľvek inej ľudskej činnosti. Chce to čas. Čas na to, aby ste zvládli postupy a procesy. Ak máte najmä na začiatku možnosť podpory a pomoci, je to výborné! Nepodceňujte sa vo svojom nadšení a túžbe, no zároveň sa však nepreceňujte vo svojich schopnostiach! Krok číslo 4 : Dajte do toho srdce Dajte do svojho rozhodovania aj kúsok srdca! Zvažujte racionálne, ale nezabúdajte na to, že v podnikaní sa budete nevyhnutne stretávať s inými ľuďmi. Či už ako so zákazníkmi, spolupracovníkmi, obchodnými partnermi a podobne. No a ľudia sú nie len racionálne, ale najmä emocionálne bytosti! Takže ak sa rozhodujete pre podnikanie, mali by ste z neho cítiť pre seba určitú emóciu, nadšenie, zvedavosť, túžbu. Možno aj trochu obavu, určité chvenie! To, čo sami cítite, totiž ľahšie potom prenesiete na iných A presvedčiť niekoho o niečom, preniesť naňho určitý pocit či emóciu, to budete v podnikaní veľmi potrebovať! Krok číslo 5 : Neváhajte a začnite Ak ste si vyriešili prvé štyri body a našli ste v nich pre seba odpovede, tak to znamená, že máte! Po prvé, dostatok dôvodov pre podnikanie. Po druhé, vybrali ste si perspektívny produkt, s ktorým sa viete stotožniť. Po tretie, ujasnili ste si, či začnete sami ,alebo využijete pomoc spolupracovníka či firmy. Po štvrté, cítite z produktu alebo z ľudí, s ktorými ste sa rozhodli podnikať, určitú kladnú emóciu. Teraz môžete pristúpiť ku kroku číslo päť. Už neváhajte a začnite! Kráľovné a králi musia mať odvahu Ak ste to dočítali až sem, tak verím, že to zvládnete! Už neváhajte! Teraz vo svojom vnútri urobte rozhodnutie! A potom budete kráľovné a králi! Zdvihnete zo zeme moc a zodpovednosť nad tým, ako prežijete každý svoj deň. Nebude to ani ľahké, ani jednoduché. No bude to kráľovské. Rozhodnete sami o sebe. V mnohých prípadoch dokonca proti vôli iných. Keby len iných, niekedy aj proti vôli svojich najbližších. Chce to poriadnu dávku odvahy, ale to kráľovné a králi musia mať! Tu nájdete ďalšie súvisiace príspevky : Má pravdu vedúci, alebo riaditeľ? Rozhodnite sa podnikať! Ako si správne dohodnúť obchodné stretnutia Príspevok Päť krokov k podnikaniu, alebo návod pre budúcich kráľov a kráľovné je zobrazený ako prvý na Juraj Kvas.
Istý bohatý podnikateľ si kúpil mláďa slona. Práve sa pásol v jeho záhrade, keď ho zbadal sused odvedľa. Tiež podnikateľ a tiež bohatý podnikateľ. Bohatí bývajú často susedmi Bohatí podnikatelia bývajú často susedmi, pretože žijú vo vilových štvrtiach a i
Návod k ďalším funkciám bude dostupný čoskoro. Textový návod si stiahnete vo formáte PDF nižšie: DOWNLOAD NÁVOD PDF 0,6 MB The post Návody k systému HROMADNYMAIL.sk first appeared on DATABÁZA SK FIRIE
prejsť na článokModerné trendy sa nevyhýbajú ani podnikaniu. Je to tak hlavne preto, lebo trendy upravujú aj správanie zákazníkov. Rátať s tým musia nielen firmy, ale aj podnikatelia, ktorí vymýšľajú nové stratégie v oblasti reklamy. Môže v tom umelá inteligencia pomôcť,
prejsť na článokSlužobné cesty nie sú pre podnikateľov žiadnou novinkou. Väčšina ich absolvuje aj niekoľko v priebehu mesiaca a my vám v nasledujúcich riadkoch poradíme, na čo všetko by ste mali myslieť predtým, než sadnete do taxíka na letisko. Začnite uzavretím spoľahl
prejsť na článokHospic Milosrdných sestier v Trenčíne vníma potrebu kvalitnej praktickej prípravy budúcich pracovníkov v zdravotníctve. Radi uzatvárame každoročne zmluvy o výkone odbornej praxe v hospici s dvoma školami: s Fakultou zdravotníctva Trenčianskej univerzity
prejsť na článok