Čo je Personal branding? Pre mňa je Personal brand: emócia akú vysielate, ktorú ľudia prežívajú a vnímajú v spojení s Vaším menominterakcia, ktorú si ľudia od/z Vás odnesú, efekt alebo emócia, ktorú nadobudnú, stiera hranice medzi pracovným prostredím, súkromným prostredím a osobnosťou Osobný brand je neustále prítomná veličina, či si to uvedomujeme alebo nie. Preto by sme ho mali v pracovnom prostredí vedome usmerňovať. Je to hodnota, ktorá Vás bude nasledovať. Je iba Vaša, táto hodnota nie je závislá na firme v ktorej pracujete. Tento článok bude zameraný na moje skúsenosti s budovaním osobného brandu v oblasti IT a personálneho poradenstva ale verím, že tieto princípy a postrehy sa dajú podľa uváženia využiť v akomkoľvek odvetví. Tvorba osobného brandu časť 1. V IT Recruitment-e je dôležitý prvý kontakt: konkrétne Váš LinkedIn profil. Základ Vášho profilu sú Vaše kľúčové hodnoty. Vaše pôsobenie v danej oblasti, Vaše silné stránky. Táto hodnota by jednoznačne mala byť v súlade s Vašim charakterom. To, čo je pre mňa najdôležitejšia hodnota v Recruitment-e je osobný prístup ku kandidátovi a budovanie vzťahu medzi mnou a mojim kandidátom. Toto presvedčenie by malo byť jasne identifikovateľné práve z môjho profilu v časti About.Generické popisy firmy, pre ktorú pracujem a jej históriu si človek môže prečítať aj na stránke tejto firmy, preto v tejto časti uprednostňujem doplnenie niečoho, čo je pre Vás zásadnou kvalitou. Vaše základné kvality a hodnoty, ktoré Vás vystihujú môžu zvýšiť kvalitu spoločnosti. A naopak firma svojou kvalitou môže podporiť Vás. Z mojej skúsenosti, najdôležitejšou časťou celého profilu sú odporúčania. Sú totiž naj- dôležitejším faktorom, ktorý Vás reprezentuje, taktiež odporúčanie od spokojného kandidáta, kontraktora, alebo klienta nie je vždy jednoduché získať. Preto sa odporúčania považujú za základ pri budovaní osobného brandu. A hoci si človek vyberie a prečíta iba jedno, to čo v nich je napísane, spolu s tým aké hodnoty, zásady, ciele o sebe prezentujete sa spojí v jeden celok. Samozrejme odporúčania od kolegov a team-mates sú tiež fajn, ale ich výpovedná hodnota nie je taká efektívna a markantná ako v tých vyššie spomínaných. Omnoho vhodnejšie je, ak Vám kolega potvrdí Vaše zručnosti. Vy ste zásadný stavebný blok vášho osobného brandu, ktorý s Vami ide kamkoľvek pôjdete vy. Od narodenia Vaše meno totiž nesie všetky hodnoty, ktoré svetu prezentujete. Preto neustále napredujte a rozvíjajte sa. Ten najdôležitejší krok je uvedomenie. Uvedomenie, že Vaše meno je najdôležitejšia značka s akou môžete disponovať. Chápte ho ako Váš primárny nástroj, nezáleží akú službu alebo produkt pod neho zastrešíte, pretože to čo u Vás začína, u Vás aj končí. V ďalšej časti sa zameriam na hlavnú oblasť, ktorá tvorí osobný brand a to je komunikácia, taktiež priložím niekoľko príkladov a tipov. Autor: Linda Lukačková Editor 1: Paulina KuczeraEditor 2: Juliana BohunskáEditor 3: Peter Kontriš Príspevok Personal Branding v IT Recruitment-e 1.časť je zobrazený ako prvý na Eleven.
Časť 2: Vplyv Vedomej komunikácie na budovanie Personálneho Brandingu Prvú časť článku som venovala významu vedomého budovania Personal Brandu, tomu, že vaše meno je vaša značka, ktorá vás všade sprevádza a reprezentuje zároveň. Komunikácia sa považuje
prejsť na článokAbstract Brand, branding and rebranding are phenomena of today. Brand and brand management are talked about in many contexts today, one of which is the strength and power of the brand. We are currently dealing with a number of branding and especially rebr
prejsť na článokČasť 4: Moje skúsenosti z IT Recruitment-u Hneď na úvod tohto článku by som chcela zdôrazniť základnú podstatu, ako veľmi je dôležité rozumieť sile vedomej komunikácie z predošlého článku. IT oblasť neustále napreduje a inovácie prichádzajú čoraz rý
prejsť na článokČasť 3: Farebná typológia osobnosti v IT ako nástroj vedomej komunikácie V poslednom pokračovaní mini-série o Personal Brandingu som sa dostala od významu vedomej komunikácie k podľa mňa jednému z najjednoduchších a zároveň najefektívnejších nástrojov
prejsť na článokManaging partner, Row & Slide s.r.o. Michal sa špecializuje na branding, obsahový marketing a storytelling. Ako marketingový manažér zabezpečoval marketing pre korporátnych klientov i úspešné startupy. Th
prejsť na článok