Časť 2: Vplyv Vedomej komunikácie na budovanie Personálneho Brandingu Prvú časť článku som venovala významu vedomého budovania Personal Brandu, tomu, že vaše meno je vaša značka, ktorá vás všade sprevádza a reprezentuje zároveň. Komunikácia sa považuje za jeden z kľúčových nástrojov v Personál brandingu, pretože práve komunikácia buduje náš obraz, ktorý o sebe vytvárame pre seba, aj pre iných. Personal Brand v dnešnom binárnom svete 0 a 1 je pomenovanie pre to, čo C. G. Jung nazýval Persona. Persona je maska, ktorá robí na ostatných ľudí určitý dojem, buduje obraz, ktorý o sebe vytvárame pred spoločnosťou. Komunikácia je proces neustáleho interpretovania informácie medzi vysielačom a prijímačom. Bolo by úžasné, keby bolo definíciu komunikácie možné zhrnúť jednou vetou. Vo Vedomej Komunikácii smeruje pozornosť k aktívnemu počúvaniu. Čo to znamená, aktívne počúvať? Znamená to byť plne zameraný na druhého človeka a snažiť sa zo spôsobu jeho komunikácie, z jeho postoja, z toho čo hovorí, spracovať čo najväčšie množstvo informácií. Identifikovať tie hodnoty v jeho živote, ktoré sa menia na potreby. Napĺňanie našich potrieb má vplyv na náš proces rozhodovania. Ak dokážeme tieto potreby správne odhadnúť, vieme človeka zaujať tým, že mu v komunikácii predstavíme spôsob ako vieme jeho potrebu naplniť. Dokážeme mu tým dať nielen správnu informáciu ale hlavne predstavu a z nej plynúci pocit uspokojenej potreby. Túto schopnosť je možné si natrénovať a aplikovať vo všetkých možných rolách, ako IT Recruiter predstavujúci Kandidátovi projekt, manažér vedúci zamestnancov, alebo líder tímu, ktorý hľadá spôsob ako správne motivovať a viesť (tieto komunikačné zručnosti vieme aplikovať všade, je už iba na vašej šikovnosti kde a ako ich využijete). Najdôležitejšou vecou v komunikácii je počuť, čo nebolo povedané nahlas. Peter Drucker Nič nebuduje Váš Personal Brand (osobnú značku) viac, ako keď dokážete okrem krásneho profilu na LinkedIn-e dať človeku aj tento vyššie opísaný pocit. V ten moment sa totiž rodí dôvera. Už nie ste iba predstaviteľ značky, firmy, predajca, či nadriadený. Už nie ste iba recruiter predstavujúci projekt. Ste človek, ktorý porozumel hodnotám druhého človeka. A akceptuje ich. Priame, no zároveň otvorené otázky sú veľmi dôležité. Nechajte človeka rozprávať a všímajte si nielen o čom rozpráva ale aj ako o tom rozpráva. Vhodný nástroj na rozlúštenie šifrovania vám pomôže nájsť tie najdôležitejšie hodnoty. V nasledujúcom poslednom pokračovaní bližšie predstavím nástroj, ktorý využívam v komunikácii prakticky neustále a pokladám ho za veľmi nápomocný pre objavenie hodnôt či už kandidáta, klienta alebo priateľov. Autor: Linda LukačkováEditor 2: Juliana BohunskáEditor 3: Peter Kontriš Príspevok Personal Branding v IT Recruitment-e 2.časť je zobrazený ako prvý na Eleven.
Čo je Personal branding? Pre mňa je Personal brand: emócia akú vysielate, ktorú ľudia prežívajú a vnímajú v spojení s Vaším menominterakcia, ktorú si ľudia od/z Vás odnesú, efekt alebo emócia, ktorú nadobudnú, stiera hranice medzi pracovným prostred
prejsť na článokAbstract Brand, branding and rebranding are phenomena of today. Brand and brand management are talked about in many contexts today, one of which is the strength and power of the brand. We are currently dealing with a number of branding and especially rebr
prejsť na článokČasť 4: Moje skúsenosti z IT Recruitment-u Hneď na úvod tohto článku by som chcela zdôrazniť základnú podstatu, ako veľmi je dôležité rozumieť sile vedomej komunikácie z predošlého článku. IT oblasť neustále napreduje a inovácie prichádzajú čoraz rý
prejsť na článokČasť 3: Farebná typológia osobnosti v IT ako nástroj vedomej komunikácie V poslednom pokračovaní mini-série o Personal Brandingu som sa dostala od významu vedomej komunikácie k podľa mňa jednému z najjednoduchších a zároveň najefektívnejších nástrojov
prejsť na článokManaging partner, Row & Slide s.r.o. Michal sa špecializuje na branding, obsahový marketing a storytelling. Ako marketingový manažér zabezpečoval marketing pre korporátnych klientov i úspešné startupy. Th
prejsť na článok