Pravdivo o učiacej veži

Priznám sa, že ako súkromná osoba som aktívna na sociálnych sieťach, marketplacoch a taktiež sa nachádzam aj v rôznych maminy internetových skupinách. A práve tam, veľa z Vás, mám či otcov sa často pýtate iných rodičov, či majú doma učiacu vežu a ako sú s ňou spokojní. A tu, už ako človek, ktorý učiace veže vyrába a predáva pod vlastnou značkou, veľmi pozorne čítam každú odpoveď a Váš názor. Nikdy som verejne nevyjadrila svoj vlastný názor, a práve preto som sa rozhodla venovať učiacim vežiam ďalší článok na svojom miniblogu. Tak ako to s tými vežami je? Prisunutá stolička vs. učiaca veža Keď sme boli malí a chceli sme pomáhať a vidieť čo robí mama v kuchyni, automaticky nám prisunula šamlík, kuchynskú stoličku alebo aj smetiak (niečo čo bolo po ruke), a ako deti sme vyliezli hore, pozerali, pomáhali a prípadne aj niečo z pripravovaného pokrmu zjedli. Tešili sme sa. Niektorí z nás tam určite vydržali stáť dlhšie, iní zase vymýšlali a veľa krát aj popadali. A tu sa práve niekde ďaleko za oceánom zrodila myšlienka “stupienka”, z ktorého dieťa pri asistovaní rodičom v kuchyni tak ľahko nevypadne – učiaca veža. Celá kuchyňa je jedno veľké Montessori prostredie Tak ako rýchlo v dnešnej dobe napreduje technológia, veda a celkovo aj život, tak sa mení aj pohľad na rodičovstvo a názory na výchovu. Dnes je u rodičov veľmi populárna Montessori metóda vzdelávania a výchovy. Tá je založená na pozorovaní potrieb detí pomocou vhodných pomôcok a prostredia tak, aby dieťa rozvíjalo svoj vlastný potenciál a schopnosti. Deti sú síce závislé na svojich rodičoch, v istom zmysle však potrebujú mať pocit nezávislosti a to práve pri poznávaní sveta a učení sa nových schopností. Učiaca veža síce nespadá úplne do kategórie Montessori pomôcok, spĺňa však niekoľko aspektov práve tejto filozofie : Dieťa sa bezpečne dostane do výšky dospelého a može vidieť čo sa to tam hore deje Rodič vie aktívne dieťa zapojiť do varenia, pomáhania a prípravy vlastnej stravy – pričom možeme sledovať ako veľmi sa dieťa na činnosť plne sústredí a popri tom sa učí. Má zamestnané nielen ruky, ale aj hlavu. Nezabúdajme, že len ak máme bezprostrednú vlastnú skúsenosť s určitou činnosťou alebo predmetom, sme schopní si informáciu zapamätať tak, aby zostala uchovaná. Rodič vie ukázať a pomôcť dieťaťu ako si nastaviť vodu, umývať si ruky, tvár, zuby (ranná a večerná hygiena) – v prípade že sa učiaca veža používa v kúpeľni Podstatou učiacej veže je to, že dieťa sa tieto veci môže naučiť samostatne a hlavne bezpečne – riziko vypadnutia z učiacej veže je naozaj malé (no aj napriek tomu odporúčame stále na dieťa dozerať a nenechávať ho vo veži samé bez dohľadu). Dôležitý je správny čas Bohužiaľ som čítala niektoré negatívne komentáre typu, že učiaca veža je zbytočnosť, ktorá len zavadzia, a žemalý/malá z veže len vylieza na kuchynskú linku, vymýšľa a nezapája sa do činností, tak ako to rodič po kúpe učiacej veže očakával. Áno, niekedy sa to stane. Ale skúsme sa pozrieť na to, prečo je to tak? Vieme, že učiaca veža je vhodná pre deti od 1 roka (príp. od doby kedy je vie dieťa úplne samostatne stáť bez pomoci) – to však neznamená, že 12, 13 či 14 mesačné dieťa v nej vydrží stáť bez pohybu dve hodiny. Nemôžeme predsa čakať od dieťaťa, ktoré sa nachádza v jednom z jeho najdôležitejších motorických období, v ktorom sa učí samostatne chodiť, aby niekde (konkrétne v našom prípade aj v učiacej veži) stálo pri nás v kľude na nevyhnutne potrebný a dlhý čas. Musíme teda rátať s tým, že deti v tomto veku (12-15 mesiacov) nemusia ešte naplno využívať učiacu vežu. Ich myšlienky a schopnosti možu byť primárne zamerané inam. Dnes už vieme, že deti majú senzitívne obdobia, kedy začnú intenzívne prejavovať záujem o určitú činnosť. Taktiež vieme, že kreatívne myslenie dieťaťa a objavovanie sveta začína vo veku 1,5 2,5 rokov, čo je správny vek na umiestnenie dieťaťa do vhodného prostredia, kde spontánne rozvíja svoj potenciál. A v poslednom rade vieme, že každé dieťa je iné. Takže, ak uvažujete nad kúpou veže pre dieťa, nezabúdajte, že dôležitý je správny odhad a načasovanie. Nikde nie je definované, koľko musí mať dieťa mesiacov či rokov aby ju naplno využilo. Myslite hlavne na to, žedieťa musí na určitú činnosť dozrieť. Len vy poznáte povahu Vášho dieťaťa. Pozorovaním jeho záujmov, prihliadaním na jeho vyzretosť a schopnosti nakoniec určite zistíte či bude učiaca veža pre Vás prínosom a každodenným pomocníkom v domácnosti, tak ako je to napríklad u nás doma (a rovnako aj v domácnostiach našich spokojných zákaznikov) JPAP The post Pravdivo o učiacej veži appeared first on originalnevecicky.sk.

prejsť na článok

Montessori učiaca veža Petinka recenzia

Montessori učiaca veža Petinka recenzia Max dostal učiacu vežu na Vianoce keď mal 1 rok, a ak sa aj vám ťažko

prejsť na článok

predaj 3-izb. byt - Ponúkame NA PREDAJ nádherný a priestranný 3i byt v Starom meste, PANORAMA CITY, 104m2. (AR-028K-000154)

Ponúkame na predaj nádherný 3.izbový byt v lukratívnej novostavbe Panorama City. Byt má výmeru 93,7 m2 + 6,9 m2 lodžia a nachádza sa na 5.poschodí v 31.podlažnom polyfunkčnom dome, vo veži II. Orientovaný je na J, JV a JZ s pekným výhľadom na bratislavský

prejsť na článok

Tajomná krajina Svaneti, Gruzínsko

Presúvame sa cez kaukazské hory na západ do tajomnej krajiny zvanej Svaneti. Pred pár rokmi sa sem turisti neodvážili cestovať, pretože sa tu ukrývali banditi. Dobrodružnou cestou sa pokúsime dostať až do dedinky Ušguli (2200 metrov nad morom) na úpätí vr

prejsť na článok

Učiaca veža – drevený pomocník nielen v kuchyni

Učiaca veža čo to vlastne je? Aj keď mne a môjmu mužovi príde slovné spojenie učiaca veža úplne prirodzené, existujú ľudia, ktorí sa s týmto výrazom ešte nikdy nestretli. Dovoľte mi teda kratučký popis tohto novodobého výrobku. Ide o učiacu pomôcku tzv.

prejsť na článok

TechnoAlpin produktové novinky 2022

Zažite budúcnosť už dnes – to je hlavné motto spoločnosti TechnoAlpin. Aj v tomto roku vypukne ohňostroj noviniek. Tento rok budú uvedené na trh rovno dve nové turbínové delá a jedno nové stožiarové delo. Všetky tieto zariadenia budú mať niečo spoločné: v

prejsť na článok