Prečo a ako robiť marketing, keď sa firme darí?

MARKETING V ČASE EKONOMICKÉHO RASTU Výrobným a inžiniersky zameraným firmám sa darí. Firmy majú momentálne naplnené výrobné kapacity a marketingu primárne nevenujú pozornosť. Ďalšie zákazky by neboli schopní realizovať v požadovaných termínoch a kvalite, bez často nákladných investícií. Tak prečo treba robiť marketing aj v čase rastu? A akým spôsobom? Prečo robiť marketing? Pri veľkom zovšeobecnení a zjednodušení môžeme povedať, že v čase hospodárskeho rastu sa dobre darí firmám, ktoré robia marketing, ako aj firmám, ktoré sa marketingu nevenujú. Rozdiel však nastane vo chvíli, keď krivka ekonomického rastu začne klesať. Firmy začnú prirodzene obmedzovať svoj dopyt a v tomto období sa ukáže rozdiel medzi marketingovo zameranými firmami a tými, pre ktoré marketing nepredstavuje strategickú záležitosť. Firmy, ktoré robia systematický marketing si vo veľkej miere svojich zákazníkov udržia, aj keď môže prísť k zníženiu objemu objednávok. Vďaka dlhodobému a systematicky robenému marketingu, sú tieto firmy schopné aj v čase krízy prežiť a aj získavať nové zákazky. Pomôžu im práve dlhodobo tvorené vzťahy so zákazníkmi, dlhoročné budovanie znalosti značky, dobrého mena a odbornosti firmy. Naopak, firmy, ktoré nie sú marketingovo orientované, v čase poklesu nemajú na čom stavať. Predpokladať, že firma začne do marketingu investovať, keď príde kríza, je mylná. Pri poslednej kríze to boli práve financie určené na marketing, ktoré sa v mnohých firmách škrtali ako prvé. Navyše, narýchlo sa nedá vybudovať ani značka, ani meno a ani vzťahy. Ako robiť marketing? V čase, keď už firma nestíha uspokojovať dopyt ďalších zákazníkov bez toho, aby rozšírila výrobu, je potrebné sa prispôsobiť situácii a marketing cielene nastaviť. V tomto čase je možné obmedziť aktivity na získavanie nových zákazníkov generovanie leadov (PPC, email marketing, reklama na internete, direct marketing ) a naopak, celou silou sa zamerať na posilnenie vzťahov s existujúcimi zákazníkmi a na znalosť značky. Budovanie vzťahov so zákazníkmi V segmente B2B je pri väčších zákazníkoch dôležité vedieť, kto robí vo firme obchodné rozhodnutia a s uvedenou osobou v primeranom rozsahu udržiavať osobné vzťahy. Dôležité je tiež osobne poznať človeka, ktorý má vo firme na starosti váš segment a nájsť optimálny spôsob, ako mu čo najviac uľahčiť jeho každodennú prácu, a tiež formu akou mu doručovať potrebné informácie a motivovať k spolupráci. Medzi osvedčené formy na budovanie dlhodobých vzťahy patria napríklad: Osobné stretnutia, malé eventy, firemné dni, športové a kultúrne aktivity, atď. Pravidelne zasielané cielené informácie novinky, technické špecifikácie, cenníky, informácie o zľavách, atď. Budovanie povedomia o značke Budovanie značky a znalosti firmy medzi potenciálnymi zákazníkmi je beh na dlhú trať. Dôležitou súčasťou značky sú jasne stanovené firemné farby, logo, písmo a ich striktné dodržiavanie na všetkých firemných materiáloch a prezentáciách firmy. Tak ako iné marketingové ciele aj budovanie značky potrebuje svoju stratégiu a musí byť súčasťou marketingového plánu. Medzi marketingové aktivity, ktoré pomáhajú budovať povedomie o značke patria aj: Content marketing a PR aktivity Odborné prezentácie Firemné eventy Partnerstvá a sponzoring, atď. Budovanie dobrého mena a odbornosti Byť považovaný za odborníka v oblasti ktorej sa venujete, je pridaná hodnota, ktorá je častokrát pomyselným jazýčkom na váhe pri rozhodovaní o výbere partnera, či dodávateľa. Pracovať na dobrom mene je úloha marketingu. Vybudovať túto pozíciu u zákazníkov však trvá nejaký čas. Dôveru v odbornosť firmy zákazníkom pomáhajú tvoriť napríklad aj: Prezentácie na odborných konferenciách a seminároch Účasť na výstavách a veľtrhoch Prípadové štúdie o zrealizovaných projektoch Technické a odborné publikácie Produktové videá Webináre vysvetľujúce problematiku, atď. Sociálne siete Dosiahnutými úspechmi sa treba vedieť pochváliť. Sociálne siete, newslettre, online odborné časopisy a iné marketingové nástroje – toto všetko sú možnosti, prostredníctvom ktorých môžete o svojich úspechoch informovať zákazníkov a tiež odbornú verejnosť. A samozrejme, všetko zverejnite aj na firemnej webstránke, je vašim najdôležitejším prezentačným materiálom. Ak máte záujem o nastavenie a systematické vedenie a realizáciu marketingu vo vašej firme, sme tu pre Vás. Napíšte nám mail na [email protected], alebo zavolajte na číslo 0905 934 621 a spolu vytvoríme to, čo Vaša firma v oblasti marketingu práve teraz potrebuje. Váš nový externý marketingový manažér a marketingoví špecialisti na všetky oblasti on-line aj off-line marketingu, sú pripravení pre Vás začať pracovať. Prečítajte si aj: Obchodný marketing v praxi 4 rýchle tipy na vytvorenie prípadovej štúdie Príspevok Prečo a ako robiť marketing, keď sa firme darí? zobrazený najskôr Outsourcing marketingu a marketingové poradenstvo.

prejsť na článok

Malá príručka: Ako na email marketing?

Email marketing využíva elektronickú poštu ako prostriedok priamej komunikácie s publikom. Správny email marketing vytvára jednu z najvyšších návratov investícii. Viete, ako ho využiť naplno?  Pozrite sa, prečo je email marketing dôležitý zlepšuje vzťah

prejsť na článok

Sieťový Multi level marketing

Víkendová sobota patrila priamemu prenosu z konferencie Sieťový & Multi level marketing. Bolo to pre nás niečo nové a zaujímavé. Všetko však technicky zvládnuté a už teraz sa tešíme na II, ktorá bude 2x väčšia : ). The post Sieťový Multi level ma

prejsť na článok

Pravidelné nákupy vo firme ALCEDOR

I napriek už pravidelnému nakupovaniu KOI vo firme ALCEDOR stále vyberáme najlepšie kusy z najlepších pre našich zákazníkov

prejsť na článok

Sieťový Multi level marketing II

Celý víkend patril priamemu prenosu z konferencie Sieťový & Multi level marketing II. Prvý krát sme použili nové, dlaľkovo ovládané PTZ videokamery a dopadlo to na výbornú. Aby to nebolo celkom také jednoduché, tak prezentáciu od prednášajúceho sme na

prejsť na článok

Heslá vo firme

The post Heslá vo firme appeared first on Biznis IT.

prejsť na článok