Pred nedávnom sme urobili nezávislú anketu (neboli to naši klienti) u majiteľov a manažérov firiem na Slovensku a výsledky sme publikovali v predchádzajúcom blogu. Verte, že ani nás neprekvapilo, že vo všetkých smeroch bola vždy na prvom mieste otázka personálu. Veď takmer 20% majiteľov poukázala na to, že najproblémovejšou oblasťou firmy sú práve otázky personálne, takmer 40% potvrdilo, že za najdôležitejšie pre efektívne fungovanie firmy považuje medziľudské vzťahy, prácu s ľuďmi a komunikáciu, a takmer 30% by práve v oblasti personálneho privítali nové poznatky. Mne dokonca nedalo a pozrel som sa na naše blogy, a s úsmevom som zistil, že takmer 2/3 našich článkov sa venujú priamo či nepriamo tejto oblasti a poukazujú na konkrétne situácie. Nie je to náhoda, veď všetky vznikli na základe podnetov z našej konzultačnej praxe. Oblasť práce s ľuďmi, ale zahŕňa veľmi širokú oblasť a častokrát som sa stretol s tým, že toto, žiaľ, nie je úplne pochopené. Myslíme si, že keď máme personalistu, automaticky máme aj kvalitný a výkonný personál. Ale verte, to nestačí. Preto sa na túto oblasť pozrime z nadhľadu. Pokiaľ máme vo firme akýkoľvek problém s personálom a jeho fungovaním, musíme hľadať riešenia v štyroch základných oblastiach: Ako efektívne robíme nábor prídu takí kandidáti, akých očakávame? Ako efektívne robíme vlastný výber vyberieme skutočne tých, čo sú najlepší pre daný post? Ako efektívne etablujeme nového pracovníka na post je jeho zaškolenie úplné a presne pomenované v krokoch? Alebo je len spontánne, oberá o čas kolegov a trvá pridlho? Aké pevné body (základné pravidlá, jasné miesto v jasnej štruktúre, jednoznačné postupy…) má pracovník vo firme pre to, aby mohol efektívne fungovať a dosahovať požadované výsledky? Či ani netušíme, ako pracuje, a tiež čo a koľko toho vyprodukoval? Či chceme alebo nie, tieto oblasti sú tvrdo prepojené. Veď môže prísť tisíc ľudí (myslené obrazne) a nemusí tam byť nikto vhodný. Alebo nepríde nikto. Potom z čoho vybrať? Prípadne aj vyberieme, ale viac dáme na pocit a dúfame, že to bolo správne rozhodnutie. To však zistíme až po 3 či viac mesiacoch Alebo si vhodného človeka aj vyberieme, lenže ho nedokážeme efetívne etablovať. Namiesto toho, aby prispieval, skôr svoje okolie brzdí a výsledky sa dlhodobo nedostavujú. Avšak ak aj po zaškolení nemá spísané jasné pravidlá fungovania vo firme (teda pevné body), buď znechutený odchádza, alebo si jednoducho robí po svojom. Je otázne, ako taký človek prispieva k našim plánom… A tak stačí, keď ktorákoľvek z týchto štyroch oblastí zlyháva a celkový výsledok je obrazne „nula”. Pre každú túto oblasť existujú jasné pravidlá a zákonitosti, jasná technológia. Aspoň pár sa vám budeme snažiť ukázať v nasledujúcich článkoch. Ale teraz skúste sami pre seba vyhodnotiť tieto konkrétne oblasti týkajúce sa vášho personálu, či fungujú podľa vašich predstáv. A pokiaľ budete mať nejaké otázky alebo poznania, napíšte mi. Všetko je riešiteľné a tu presne platí: „Ak človek pozná technológiu, ako niečo robiť, vie to robiť a používa ju, nemôže byť toho nepriaznivým efektom.“ L. Ron Hubbard Ak sa vám článok páčil a myslíte si, že by mohol niekoho z vašich priateľov, známych alebo obchodných partnerov inšpirovať, kliknite na zelený krúžok s obálkou a prepošlite mu tento link. The post Prečo máme problém s personálom? first appeared on Consult Point.The post Prečo máme problém s personálom? appeared first on Consult Point.
Častokrát sa vo svojej praxi stretávam s pohľadom majiteľov a manažérov: „Nemáme tých správnych ľudí, a preto to u nás nejde tak, ako by sme potrebovali”. Dokonca ešte častejšie konštatujú: „Aj sme prijali na prvý pohľad skvelého človeka, ale výsledky ni
prejsť na článokVážený zákazníci, otvorili sme pre vás nové servisné stredisko. Nové servisné stredisko SK/CZ – plne vybavené pre všetky servisné úkony, disponuje vlastnou autodopravou, mobilným servisom, skladom náhradných dielov a skúseným personálom.
prejsť na článokNejedenkrát som z úst majiteľov alebo manažérov počúval „kúzelnú” vetu pri zaškoľovaní nového pracovníka: „No, dáme mu ešte mesiac a uvidíme…” A keď som sa spätne opýtal: „Ako dlho trvá štandardne u vás také zaškolenie a etablovanie?”, zväčša som dostal o
prejsť na článokThere is/are Väzba there is/there are slúži v angličtine na umiestňovanie vecí v priestore, alebo ňou vyjadrujeme, kde sa niečo nachádza, nachádzalo, bude nachádzať. Pre použitie v iných gramatický časoch stačí dať sloveso byť do príslušného gramatického
prejsť na článokMnožia sa nám správy od vás, kedy sa pýtate na naše vypredané produkty, ktoré by ste si ešte radi kúpili. Máme pre vás dobrú správu. Spustením nového webu totiž spúšťame aj možnosť nákupu na objednávku. Všetky nami doteraz vydané produkty bude možné za
prejsť na článok