Problémy s personálom 3

Nejedenkrát som z úst majiteľov alebo manažérov počúval „kúzelnú” vetu pri zaškoľovaní nového pracovníka: „No, dáme mu ešte mesiac a uvidíme…” A keď som sa spätne opýtal: „Ako dlho trvá štandardne u vás také zaškolenie a etablovanie?”, zväčša som dostal odpoveď: „No viete, u nás to nie je také jednoduché, ale určite niekoľko mesiacov”. Verím. Pokiaľ skutočne „čakáte”, a teda nie ste príčinou, môže to byť dlho. Je toto efektívne pre firmu? A pre celý kolektív? Veď neraz také etablovanie vyzerá tak, že „zveríme” nového pracovníka nejakému kolegovi a nech ho zaškolí. Ale ten má svoje úlohy a svoje termíny… A tak sa to naťahuje. A produkcia nie je. Ani u jedného. Verte, keď robíme analýzu vo firme, neraz až 70% dotázaných odpovie: „No, zaškoľovali sme sa sami a s kolegom ako prišlo…” alebo „…proste sme boli hodení do vody…”. Koľko nepochopení alebo zlých návykov môže takýto nový pracovník nachytať počas tzv. „zaškoľovania”? Koľko vlastných postupov a riešení do toho vsunie? A ako dlho mu to bude trvať? A dokonca, aj keď môžu byť spísané jednotlivé postupy a materiály pre daný post, ak mu to hodíme celé naraz na hlavu, jednoducho sa v tom „utopí”… A preto, keď riešime pretrvávajúce problémy s personálom, tak, ako som písal v predchádzajúcich článkoch, ideme postupne krok za krokom smerom vzad. No a keď už vieme, že máme všetky pevné body, aby mohol fungovať, musíme sa pozrieť na to, ako mu ich „dávkujeme”. A to je etablovanie. Základom je, že máme jasný Kontrolný list* teda zjednodušene povedané postup, akým tempom dávkovať jednotlivé vedomosti a činnosti. Postupne od oboznámenia sa s firmou a kolegami, cez zaškolenie na základnú filozofiu a koncepciu firmy (cieľ, účely, produkt, stratégia, taktika…), firemne používané odborné výrazy, firemnú štruktúru, až po základné pravidlá (smernice). Následne od  účelu a produktu jeho postu, cez základné povinnosti, zodpovednosť a právomoci na danom poste, ďalej pracovné činnosti a postupy, plány a harmonogramy, až po praktické overenie v teréne. A to celé musí byť pretkané preskúšaním jednotlivých častí a prispievaním, teda už aj nejakou produkciou v reálnej praxi. Viem, že to možno na prvý pohľad môže vyzerať zložité a náročné, ale verte, ten výsledok pri etablovaní je okúzľujúci. Tam skutočne uvidíte, kto je schopný a kto sa chce len viesť. Nepotrebujete vôbec 3 mesiace skúšobnej doby. Ani nepotrebujete nejako extra zdržiavať kolegov. Do mesiaca viete, či je to ten správny človek. A to je efektívne. Takto nielenže dostanete pod kontrolu celé jeho etablovanie (my hovoríme „klobúkovanie” =„nasadenie klobúka na hlavu, pozri viac „klobúky »), ale zároveň zaistíte, že práve nový pracovník dostane rýchlo pod kontrolu svoj nový post! To pre pracovníka znamená: „Ak dokáže kontrolovať svoj post a jemu prislúchajúce činnosti, cíti sa sebaistý. Dokáže pracovať efektívne a rýchlo.”  L. Ron Hubbard A o to nám ide! * Kontrolný list zoznam krokov, ktoré musí každý zamestnanec vykonať alebo zoznam dokumentov, ktoré musí odovzdať zamestnávateľovi. Jednotlivé položky sú rozdelené do jednotlivých oddielov a sú zoradené v poradí tak, aby v správnej postupnosti zvyšovali znalosť a kvalifikáciu zamestnanca a tak zaručili správne vykonávanie náplne zamestnanca a právne bezpečie zamestnanca i zamestnávateľa. (pozn. tiež zaužívaný názov je „checksheet“ z angl.) Ak sa vám článok páčil a myslíte si, že by mohol niekoho z vašich priateľov, známych alebo obchodných partnerov inšpirovať, kliknite na zelený krúžok s obálkou a prepošlite mu tento link. The post Problémy s personálom 3 first appeared on Consult Point.The post Problémy s personálom 3 appeared first on Consult Point.

prejsť na článok

Problémy s personálom 2

Častokrát sa vo svojej praxi stretávam s pohľadom majiteľov a manažérov: „Nemáme tých správnych ľudí, a preto to u nás nejde tak, ako by sme potrebovali”.  Dokonca ešte častejšie konštatujú: „Aj sme prijali na prvý pohľad skvelého človeka, ale výsledky ni

prejsť na článok

Nové servisné stredisko CZ a SK

Vážený zákazníci, otvorili sme pre vás nové servisné stredisko. Nové servisné stredisko SK/CZ – plne vybavené pre všetky servisné úkony, disponuje vlastnou autodopravou, mobilným servisom, skladom náhradných dielov a skúseným personálom.

prejsť na článok

Prečo máme problém s personálom?

Pred nedávnom sme urobili nezávislú anketu (neboli to naši klienti) u majiteľov a manažérov firiem na Slovensku a výsledky sme publikovali v predchádzajúcom blogu. Verte, že ani nás neprekvapilo, že vo všetkých smeroch bola vždy na prvom mieste otázka per

prejsť na článok

Motivácia v mládežníckom futbale – ako môže tréner motivovať hráčov?

Úloha psychológie v mládežníckom futbale má v posledných rokoch čoraz väčšiu dôležitosť. Skúsený športový psychológ alebo tréner mládežníckeho futbalu vyškolený v tomto odbore môže zlepšiť mentálne slabé stránky hráča tak, že sa hráč dostane do pozície, k

prejsť na článok

Preventívna prehliadka v zubnej ambulancii

Dôležitosť preventívnej prehliadky Chodíte pravidelne na preventívne prehliadky k zubnému lekárovi a po pár minútach už odchádzate z ambulancie?  Je šanca odhaliť za tak krátky čas a iba vizuálnym vyšetrením všetky problémy v ústac

prejsť na článok