Nieže by som nechcel, ale 1. nevenujem sa tomu, 2. nie je to také ľahké Search engine optimalization To je v celom znení často používaná skratka SEO. V preklade optimalizácia pre vyhľadávače. V našich končinách sa bavíme väčšinou o Googli, v Českej republike je nezanedbateľný aj seznam.cz, v Rusku zas Yandex a pod. Už niekoľkokrát ma moji zákazníci požiadali, aby som im zapol, nech sú prví v Googli. No, také jednoduché to nie je On-page a off-page faktory SEO môžeme v konečnom dôsledku rozlíšiť na on-page a off-page faktory. On-page sú tie, ktoré sa nastavujú na stránke a základné on-page nastavenia máte odo mňa v cene Vašej webovej stránky. To zahŕňa dodržanie správnej štruktúry webovej stránky, čiže postupnosť nadpisov h1-h6, udržiavať optimalizovaný kód, pridanie potrebných meta tagov s autorom, popisom, kľúčové slová, povolenie indexácie a pod. Kľúčové slová už Google niekoľko rokov ignoruje, avšak ostatné vyhľadávače ich stále používajú. Off-page faktory sú potom tie, ktoré sa vykonávajú mimo Vašej stránky, väčšinou sa teda bavíme o nejakých robotoch a nástrojoch, ale najmä o spätných odkazoch. Najmä tie majú najvyššiu prioritu z pohľadu Googlu. Je pritom dôležité, aby spätný odkaz na Váš web pochádzal zo zdroja, ktorý sa venuje podobným, alebo rovnakým témam, ako Váš web. Pre môj web napr. je málo platný spätný odkaz z modrej strechy, alebo z topky.sk, ale spätný odkaz z wp.sk, alebo z wpblog.sk má pre mňa brutálny význam. V reálnom svete sa potom takéto spätné odkazy aj kupujú, čo stojí pár stoviek. Ako to funguje? Web máte spustený na ostrej doméne, indexáciu povolenú. Teraz zostáva čakať. Neexistuje, aby hneď po povolení indexácie Váš web naskočil na Google. To by muselo byť z pekla šťastie. Web v podstate existuje, ale nik o ňom nevie. Nik, okrem Vás. Google na základe cookies skôr či neskôr zistí, že existuje nový web na takej a takej adrese a vyšle tam svojho robota na prieskum. Môže to však trvať mesiace. Preto Googlu pomôžeme tým, že mu oznámime, že v oceáne internetu pribudla nová webová stránka. To urobíme prostredníctvom Google Search Console (GSC), kde nahrajeme link na sitemapu nášho webu. Sitemap.xml je jednoduchý súbor, ktorý vie vygenerovať napr. Yoast SEO. Adresu sitemapy nakopírujeme do GSC a Google do pár hodín vyšle svojho robota. Prebehne indexácia stránok a podstránok a začínate sa zobrazovať v Googli. Samozrejme, na poslednom mieste. Zapni ma na prvé miesto! No nezapnem. Dajme tomu, že otvárate e-shop s počítačmi a PC dielmi. Taký ako Alza. Google nevidí najmenší dôvod, prečo by mal Váš e-shop, ktorý ste spustili včera, dávať do popredia pred Alzu. Alza má meno, návštevnosť, stabilitu, doména má už určitú autoritu a hodnotu. Váš e-shop nemá nič z toho. Google teda nevidí najmenší dôvod, aby dal Váš e-shop na prvé miesto. Ďalším nezanedbateľným aspektom je, že je síce pekné, že máte svoj nový e-shop, ale tisíc ďalších ľudí môže mať tiež svoj nový e-shop a tiež chcú, aby sa zobrazovali na prvom mieste v Googli. Tak prečo si myslíte, že Vy áno a oni nie? Takto to nefunguje. Pozície zobrazenia v Googli je v podstate určitý fight medzi firmami o to, kto lepšie zoptimalizuje SEO. O to, kto má lepšie spätné odkazy, lepšiu návštevnosť atď atď. Tých faktorov je tam iks. Beh na dlhé trate Takže ak ste si mysleli, že dostať sa na prvé miesto v Google vyhľadávaní je len o tom, že ja niečo zapnem, tak ste na omyle. SEO je beh na dlhé trate. Samotné SEO trvá mesiace, aj roky. Takú Alzu nikdy nepredbehnete. Neexistuje. V konečnom dôsledku netreba zabúdať, že Google je súkromná firma a teoreticky sa môžu rozhodnúť, že Vašu stránku vôbec nebudú indexovať, ani zobrazovať, lebo je to len ich vôľa, nie Váše právo. Samozrejme, toto je teoretická rovina, v praxi sa mi nestalo, aby nejakú stránku Google odmietol indexovať. Ale možné to je a neurobíte s tým nič. Čo z Vašej pozície viete urobiť, je poriadne boostnuť svoj web a tým dať Google najavo, že to s ním myslíte vážne. Nákup spätných odkazov, Google reklama, rozsiahle SEO a možno sa potom dostanete aj na prvú stranu vo vyhľadávaní. Každopádne, vlastnými silami to sotva zvládnete, nakoľko je to hotová raketová veda. Môžete však využiť služby odborníka na optimalizáciu pre vyhľadávače, ktorý sa SEO-u venuje a má výsledky. Želám všetkým vysoké pozície vo vyhľadávaní a nech ich to nestojí celý majetok Príspevok SEO a prečo vám nenastavím, aby ste boli prvý v Googli je zobrazený ako prvý na LavaDESIGN.
Prečo vaša firma potrebuje benefity, ktoré SEO ponúka Popredné pozície = viac predajov, branding a reputáciaJeden z dôvodov, prečo SEO má vyššiu návratnosť investície oproti ostatným formám marketingu je ten, že SEO získava pre vašu
prejsť na článokV dnešnom digitálnom svete, kde Google rozhoduje o osude takmer každej webovej stránke, je byť neviditeľným v jeho vyhľadávaní je ako byť strateným v digitálnom oceáne. Mnohí si kladú otázku, ako sa vymaniť z anonymity a dostať svoj web na svetlo slávne p
prejsť na článokReklama na Googli je jedným z najsilnejších marketingových nástrojov, ktoré majú firmy k dispozícii. Zobrazuje sa totiž v prvom rade tým, ktorí prejavili záujem o relevantné kľúčové slovo. Ním môže byť názov vašej služby či produktu. Cieliť na tento segme
prejsť na článokHľadáte jednoduchý nástroj, ktorý vám pomôže podporiť lokálny marketing? Vytvorte si profil na Google My Business. Moja Firma v Google Maps premieňa používateľov na nových zákazníkov. Prostredníctvom neho tiež informujete tých existujúcich o aktualitách a
prejsť na článokVyužite svoj bezplatný Firemný profil na Googli (predtým Google moja firma) na maximum a zvýšte tak viditeľnosť, návštevnosť a získajte nových zákazníkov.Čo keby sme vám povedali, že medzi vami a výkonným marketingovým nástrojom Google stoja iba 3 minúty
prejsť na článok