Presviedčanie samých seba, že nebude blato Už dávno pred pretekom v Dohňanoch sme si povedali s Milošom, že ak by malo byť blato tak pretek určite vynecháme. Dlhé obdobie sucha zanechalo v nás dojem, že blato už hádam ani neexistuje. Prišiel však tretí májový týždeň a traja zmrzlí nenechali svojej povesti nič dlžní. Upršaný týždeň nás odradil aj od naplánovaných tréningov a trošku sme cez týždeň všetci z team-u vypustili. V piatok cez deň som ešte sledoval fórum na mtbiker.sk, či sa v téme o maratóne v Dohňanoch neobjavia nejaké informácie a fotky z trate, ktoré by nás presvedčili ísť resp. zostať doma. Písal som ešte jednému bikerovi, ktorý mal ísť v piatok popoludňajších hodinách obhliadnuť trať, nech posunie nejaké informácie. Našťastie odpoveď prišla až v sobotu cestou na pretek takže môj názor už nemohla ovplyvniť :). Citujem: prepáč píšem až terazale blata je dosť hlavne v zjazdoch to bude o ničomešte aj v noci sprchlo. Nakoniec to nebolo nič strašné a určite nebolo čo ľutovať. Práve naopak. Technické postrehy z maratónu Na štarte 40km trate Po príjazde do Dohňan bolo viacero parkovacích možností. My sme zvolili parkovanie vedľa viacúčelového objektu EPIC Klub, ktoré bolo v tesnej blízkosti zázemia preteku. Taktiež by som chcel pochváliť rýchlu registráciu, ktorá zvyšuje dobrý dojem z preteku. Organizátori si pre bikerov prichystali tri trate s dĺžkami 60km, 40km a 16km. Najdlhšia trať bola skrátená z pôvodných 65km o 5km kvôli nepriaznivému počasiu z predchádzajúcich dní ako nám to reprodukoval Jožko Štefánik. Myslím si, že to bol správny krok. Tento rok si väčšina bikerov vybralo radšej 40km trať, kde bolo 301 účastníkov, čo je oproti dlhej trati trojnásobok. Úvod preteku viedol po asfalte s veľmi jemným stúpaním, čo je podľa môjho názoru najlepšia možná voľba pri organizácii pretekov, pretože je možné sa aj zo zadných pozícií dostať do leading group. Robo si stráži čelo pretekov Na moje prekvapenie bol začiatok, čo sa týka blata najhorší. Už v prvom výšlape sa blato dostalo asi všade a hlavne hnacie ústrojenstvo začalo vydávať nie zrovna najkrajšie zvuky, ktoré ale po pár úvodných kilometroch pominuli. 40 kilometrová trať bola špecifická v tom, že vyšlapať sa dalo všetko, skôr boli náročné v týchto podmienkach na techniku zjazdy, kedže asi málokto pred pretekom prezúval plášte do blata. Jednoznačne najlepšie pojazdenie bolo na singláčoch, kde aj fast track-y prekvapivo držali stopu. Hlavne vďaka singláčom mi závod ubehol strašne rýchlo, pretože boli maximálne jazdivé. Miloš a jeho stíhacia jazda Pekným spestrením preteku samotného bola aj kapela, ktorá stála kúsok za poslednou občerstvovačkou v prudkom výšlape, kde to padlo aspoň mne vhod. Rád by som pochválil aj to, že každý účastník pri dojazde do cieľa dostane fľašu s minerálkou, ktorá je niekedy na nezaplatenie. Kvalitne zoorganizovaný pretek pri blatistých podmienkach sa spozná aj podľa toho, ako dlho stojíte v rade na umytie bicykla. V tomto prípade sa jednalo o priam vzorové riešenie, nepamätám si presne či bolo 8 alebo 10 umyvacích boxov, lebo to išlo naozaj rýchlo. Takisto pri umývaní bicykla potešil čistič cyklostar. Všímam si taktiež zvyšujúcu sa úroveň organizácie jednotlivých pretekov najmä pod taktovkou Škoda Bike Open Tour, kde okrem dobre zabezpečeného preteku býva aj bohatý sprievodný program aj pre tých, čo nepretekajú. Síce na Svätojurskom maratóne ma trošku sklamala dlhá rada na jedlo, kde som nevydržal stáť, ale v Dohňanoch sa nič podobné nekonalo a kto nebol vyberavý či bude mať mäsité alebo bezmäsité rizoto bol rýchlo obslužený. Prekvapil ma obrovský stan pod ktorým prebiehala registrácia aj výdaj jedla. Organizátor myslel aj na najhoršiu možnosť keby pršalo Zázemie preteku pod obrovským stanom Čo mi ale na väčšine pretekov vadí je vyhlasovanie výsledkov. Častokrát prvý pretekár dôjde do cieľa na stredných tratiach do dvoch hodín a vyhlasovanie výsledkov býva niekedy o tri hodiny neskôr. Je mi jasné, že by to bolo možno nedôstojné pre pomalších účastníkov závodu, ale myslím si, že začiatok vyhlasovania by mal byť skôr, čo by takisto skrátilo začiatok tomboly, na ktorú sa teší početnejšia skupina ľudí. Z tohto dôvodu sme niekedy normálne radi, keď sa nám nepodarí umiestniť na bedni a nemusíme čakať na vyhlasovanie :). Žiaľ vďaka Milošovi (2.miesto), Robovi (3.miesto) a Danielovi (3.miesto) sme mali možnosť sa blysnúť na stupňoch pre vítazov. Miloš, Robo a Dano sa umiestnili na bedni Na záver by som len dodal, že Dohňany zanechali opäť veľmi dobrý dojem a snáď jediná vec, čo v sobotu komplikovala maratón boli niektoré blatisté úseky, ktoré sa nedali organizačne ovplyvniť.Preto patrí organizátorom veľká vďaka a o rok sa vidíme opäť :).
Na Slovensku sa v súvislosti s krojmi často hovorí, že každá obec má svoj vlastný typický, čo má byť významným špecifikom našej krajiny. Na jednej strane sme hrdí na to, aký bol odev v minulosti rôznorodý a bohatý, ale už menej myslíme na to, aké rôzne v
prejsť na článokPríspevok Škoda Octavia III Facelift je zobrazený ako prvý na DOVOZ VOZIDIEL KOŠICE.
prejsť na článokŠKODA KODIAQ ODSTRANENIE REZONANCIÍ DVERÍ. Zákazník k nám prišiel s požiadavkou pre odstránenie rezonancií dverí. Aj keď je auto úplne nové, rezonancie sú bežná choroba aj u nových áut. Tlmenie a odhlučnenie predné a zadné dvere. Na vytlmenie a odhlučneni
prejsť na článokThe post ŠKODA OCTAVIA, 2016, 1.6 TDI, 81KW/110PS, 145 500 KM appeared first on https://dovezma.sk.
prejsť na článokThe post ŠKODA SUPERB, 2020, 1.4 TSI/ELEKTRO, 160KW/218PS, 90 000 KM appeared first on https://dovezma.sk.
prejsť na článok