ŠTÚDIA: Čo motivuje kandidátov v oblasti obchodu a marketingu?

Pozrite si hlavné motivácie kandidátov v obchode a marketingu na základe veľkého prieskumu z roku 2015 v Belgicku, ktorý bol prevedený spoločnosťou Why5Research. Čo motivuje obchodníkov a marketérov? Aké segmenty objavila 4-kroková štatistická analýza? Ktoré z nich sedia najviac na Vašu spoločnosť? Ciele prieskumu Cieľom bolo nájsť systém pri náboroch, ktorý pomôže urobiť recruitment a HR efektívnejšie. Vytvoriť nástroj a model, ktorý odhalí relevantné profily ľudí v obchode a marketingu. Zhodnotiť jednotlivé divízie a zistiť kde sa v rámci modelu títo ľudia nachádzajú a ako to zapadá do firemnej stratégie. A taktiež využiť tento model pri prijímaní nových kandidátov. Celý výstup tejto štúdie si môžete STIAHNUŤ TU. Prístup Workshop: sedenia s expertmi z oblasti pre získanie hlbších poznatkov. Workshop: definovanie kompetencií a potrieb špecifických pre ľudí v obchode a marketingu. Kvantitatívna fáza: identifikovať a zmapovať kľúčové klastre. Vytvoriť a implementovať nástroj pre recruitment kandidátov. Metodika Databáza 7000 kandidátov z oblasti obchodu a marketingu. 15 min. online dotazník 549 kompletných dotazníkov Štruktúra vzorky Niektoré základné parametre vzorky kandidátov, pre viac informácií o cieľovej skupine si STIAHNITE celú štúdiu tu. Kvantitatívna fáza: analytický prístup Analytici spoločnosti Why 5 Research použili 4-krokový postup štatistických analýz. Kľúčové kompetencie v oblasti obchod/marketing Medzi hlavné kľúčové kompetencie ľudí v oblasti obchod/marketing sú: ukázať iniciatívu (74%) byť dynamický (73%) ukázať nadšenie (73%) byť presvedčivý (72%) Kľúčové schopnosti na úspech v oblasti obchod/marketing Komunikačné schopnosti: dobrá písomná a verbálna komunikácia (63%) dobré prezentačné schopnosti (59%). Sociálne zručnosti: mať skutočné people skills (62%) vedieť vytvoriť dobrého tímového ducha (61%) mať schopnosť vedieť spolupracovať s kolegami (61%) chápať ľudské motivácie (59%). Ideálny zamestnávateľ v oblasti obchod/marketing Funkčné benefity: poskytuje výzvy a rôznorodosť v práci (88%) necháva ľudí zobrať zodpovednosť do vlastných rúk (87%) necháva ľudí aby si dokázali, že na to majú (74%) zároveň im na to poskytuje dôveru (73%). Emocionálne benefity: zaobchádza so mnou férovo (71%) umožňuje mi rozširovať moje zručnosti a kompetencie (67%) necháva ma prebrať iniciatívu (66%) Ľudia by najviac chceli zamestnávateľa, ktorého osoba by pomáhala naplniť ich potenciál: cez poskytovanie právomocí (72%) motivovanie (68%) ale tiež osoba, ktorá: s nimi zaobchádza férovo (63%) získa si ich dôveru (61%) a je čestná (63%). Podrobnejšie prehľady si môžete stiahnuť s plnou verziou výstupov tejto štúdie motivácií. Prečo sa ľudia angažujú vo vzťahu s ich prácou? Čo podľa tohto referenčného rámca môže HR ľudom poskytnúť na základe ich motivácie? Segment JOIN US: Sme v tom spolu Rola HR: uľahčiť upevňovanie vzťahov Segment COMFORT US: Ak nie ste s nami, ste proti nám Rola HR: aby som sa cítil bezpečne Segment LOOK AT ME: Som výnimočný a potrebujem aby ste to uznali Rola HR: aby som sa cítil výnimočným Segment I AM! Dobijem svet Rola HR: podporiť môj rozmach Motivačná schéma pre kariéru v oblasti obchod/marketing Základný psychologický model mapuje ľudské motivácie na dvoch hlavných osiach: spoločenskej (vyniknúť z davu vs. zapadnúť do skupiny) a individuálnej (sebavedomie vs. strach). Na základe vyššie popísaného 4-krokového postupu štatistických analýz, výskumníci z WHY5Research vytvorili základný referenčný rámec motivácií. 7 motivácií v rámci kariéry v oblasti obchod/marketing Vo výstupoch štúdie autori identifikovali 7 segmentov ľudí, na základe ich motivácií ohľadne ich kariéry v oblasti obchodu a marketingu: 1 Hľadači slobody [Freedom Seekers] Snažia sa nájsť dobrú rovnováhu medzi prácou a súkromným životom. Firma, ktorá im pomáha nájsť v živote viac zábavy a ktorá je empatická a chápe ich súkromnú a rodinnú situáciu. 2 Harmonizátori [Harmonizers] Chcú byť súčasťou veľkej rodiny a hľadajú vytváranie vzťahov medzi ľuďmi. Priateľské a kolegiálne spoločnosti. 3 Spoločensky zodpovední [Socially responsible] Ľudia, ktorí chcú prispieť do spoločnosti pomáhaním druhým. Hľadajú etické, čestné a zodpovedné firmy. 4 Hľadači stability [Stability seekers] Hľadajú stability a aby o nich bolo postarané. Hľadajú starostlivú, nesebeckú a stabilnú firmu. 5 Nekonvenční kreatívci [Creative non-conformists] Chcú sa cítiť unikátni a inovatívni. Firma, ktorá podporuje ich kreatívne myslenie a pomáha im cítiť sa unikátni a výnimoční. 6 Dosahovači úspechov [Success achievers] Ľudia, ktorí chcú vyniknúť a získať si rešpekt od ostaných. Vyhľadávajú prestížne a renomované firmy. 7 Hľadači výziev [Challengers] Ľudia, ktorí chcú získať nové poznatky a pohľady. Hľadajú firmu, ktorá ponúka dostatok výziev a pomáha im získať nové poznatky. Záverečné zamyslenie Určite by bolo zaujímavé, pozrieť sa na jednotlivé segmenty obchodníkov cez filter ich reálnej výkonnosti a úspešnosti v obchode. Pracovný trh v Belgicku v porovnaní so Slovenskom alebo Českom má určite svoje odlišnosti. Je každopádne zaujímavé si prejsť kompletné výstupy tejto štúdie a zamyslieť sa v rámci svojich ľudí, firmy, HR, recruitingu a firemnej stratégie. Ako vnímajú Vaši zamestnanci Vašu spoločnosť? Akú vnútrofiremnú kultúru máte nastavenú? Pre ktorý z týchto 7 motivačných segmentov by ste boli zaujímavý zamestnávateľ? Alebo ste v stave, že máte ľudí, ktorých motivácie nie sú v súlade s tým, čo by ste chceli? Možno máte prostredie a motiváčné stimuly nastavené na jeden segment a dúfate, že sa Vám podarí osloviť iný. Ľudia v pozíciách obchodníkov sú v očiach Vašich zákazníkov odrazom Vašej firmy. A teda naplnenie alebo nenaplnenie stavu správni ľudia na správnych miestach tu má ešte vypuklejšie dôsledky. Ak už nič iné, tak podrobnejšie výsledky tejto štúdie môžu napomôcť k myšlienkam ako stavať obsah náborových kampaní a inzerátov pre kandidátov tak, aby ste mali väčšiu šancu prilákať aj tých správne motivovaných. Poďakovanie: V mene personálno-poradenskej spoločnosti Synerta Personnel by sme chceli týmto poďakovať našim dlhoročným priateľom z WHY5Research za povolenie publikovať túto štúdiu. O spoločnosti WHY5Research: WHY5Research je agentúra zaoberajúca sa prieskumom trhu so špecializovanou diagnostikou odhaľujúcou skryté motivácie čo ľudia preferujú ohľadne značiek, produktov, služieb a inštitúcií, pýtajúc sa: prečo, kto, čo, kde a kedy. WHY5Resrach sa zaoberá aj neurodiagnostikou, teda prepojením biológie a psychológie, pre presnejšie pochopenie ľudského vnímania napríklad reklám alebo produktov. Zakladateľom a CEO spoločnosti WHY5Reserach je Jan Callebaut, ktorý spolu s Hendrikom Hendrickxom pred 30 rokmi zaviedli modernú diagnostiku v prieskume trhu, ktorá je dnes adoptovaná väčšinou expertov v tejto oblasti. WHY5Research má hlavné sídlo v belgických Antverpách a tiež vlastnú kanceláriu v Dubaji. O spoločnosti Synerta Personnel: Personálno-poradenská spoločnosť Synerta Personnel sa zaoberá recruitmentom, headhuntingom a výberom správnych kandidátov za pomoci silnej diagnostiky ľudských predispozícií a overeného know-how so skúsenosťami dnes už z viac ako 10 krajín vo svete. The post ŠTÚDIA: Čo motivuje kandidátov v oblasti obchodu a marketingu? first appeared on Synerta Personnel.

prejsť na článok

Online marketing konzultant

4WORKS patří mezi významné agentury v oblasti digitálního marketingu a vývoje software na míru. Pro naše klienty z Česka, Slovenska, Německa a Polska již 8 let zajišťujeme full-servis v oblasti digitálního světa. Zejména pak internetovou reklamu (PPC, SEO

prejsť na článok

Prototypy LED svietidiel so Sinterit Lisa PRO [prípadová štúdia]

Vytváranie riešení osvetlenia a jedinečného systému "koľajnicového" osvetlenia použitím Sinterit Lisa PRO. Talianska spoločnosť A.A.G. Stucchi, ktorá vyrába kvalitné produkty so značkou "Made in Italy", je aktívnym lídrom v oblasti osvetlenia už viac ako

prejsť na článok

Katar 2022 z pohľadu športového marketingu

Aký bol Katar 2022 z pohľadu využívania športového marketingu? The post Katar 2022 z pohľadu športového marketingu appeared first on JDagency.sk.

prejsť na článok

Slovník základných pojmov v online marketingu a PPC reklame

Vyznáte sa v základných pojmoch online marketingu? Viete presne definovať, čo je to PPC reklama a čo je to konverzia? Poďme si v týchto pojmoch spoločne upratať. Priblížme si tie najčastejšie pojmy, s ktorými sa stretnete vo vašom online biznise.

prejsť na článok

Čo je to ROAS a ako sa dá využiť pri marketingu?

ROAS, alebo návratnosť výdavkov na reklamu, je kľúčovou metrikou vo vyhodnocovaní výkonnosti reklamy. Práve vďaka meraniu tejto metriky vieme vyhodnotiť, či sa danej reklamnej kampani darí, alebo nie. V tomto článku si pojem ROAS priblížime a vysvetlíme s

prejsť na článok