ŠTÚDIA: Čo motivuje kandidátov v oblasti obchodu a marketingu?

Pozrite si hlavné motivácie kandidátov v obchode a marketingu na základe veľkého prieskumu z roku 2015 v Belgicku, ktorý bol prevedený spoločnosťou Why5Research. Čo motivuje obchodníkov a marketérov? Aké segmenty objavila 4-kroková štatistická analýza? Ktoré z nich sedia najviac na Vašu spoločnosť? Ciele prieskumu Cieľom bolo nájsť systém pri náboroch, ktorý pomôže urobiť recruitment a HR efektívnejšie. Vytvoriť nástroj a model, ktorý odhalí relevantné profily ľudí v obchode a marketingu. Zhodnotiť jednotlivé divízie a zistiť kde sa v rámci modelu títo ľudia nachádzajú a ako to zapadá do firemnej stratégie. A taktiež využiť tento model pri prijímaní nových kandidátov. Celý výstup tejto štúdie si môžete STIAHNUŤ TU. Prístup Workshop: sedenia s expertmi z oblasti pre získanie hlbších poznatkov. Workshop: definovanie kompetencií a potrieb špecifických pre ľudí v obchode a marketingu. Kvantitatívna fáza: identifikovať a zmapovať kľúčové klastre. Vytvoriť a implementovať nástroj pre recruitment kandidátov. Metodika Databáza 7000 kandidátov z oblasti obchodu a marketingu. 15 min. online dotazník 549 kompletných dotazníkov Štruktúra vzorky Niektoré základné parametre vzorky kandidátov, pre viac informácií o cieľovej skupine si STIAHNITE celú štúdiu tu. Kvantitatívna fáza: analytický prístup Analytici spoločnosti Why 5 Research použili 4-krokový postup štatistických analýz. Kľúčové kompetencie v oblasti obchod/marketing Medzi hlavné kľúčové kompetencie ľudí v oblasti obchod/marketing sú: ukázať iniciatívu (74%) byť dynamický (73%) ukázať nadšenie (73%) byť presvedčivý (72%) Kľúčové schopnosti na úspech v oblasti obchod/marketing Komunikačné schopnosti: dobrá písomná a verbálna komunikácia (63%) dobré prezentačné schopnosti (59%). Sociálne zručnosti: mať skutočné people skills (62%) vedieť vytvoriť dobrého tímového ducha (61%) mať schopnosť vedieť spolupracovať s kolegami (61%) chápať ľudské motivácie (59%). Ideálny zamestnávateľ v oblasti obchod/marketing Funkčné benefity: poskytuje výzvy a rôznorodosť v práci (88%) necháva ľudí zobrať zodpovednosť do vlastných rúk (87%) necháva ľudí aby si dokázali, že na to majú (74%) zároveň im na to poskytuje dôveru (73%). Emocionálne benefity: zaobchádza so mnou férovo (71%) umožňuje mi rozširovať moje zručnosti a kompetencie (67%) necháva ma prebrať iniciatívu (66%) Ľudia by najviac chceli zamestnávateľa, ktorého osoba by pomáhala naplniť ich potenciál: cez poskytovanie právomocí (72%) motivovanie (68%) ale tiež osoba, ktorá: s nimi zaobchádza férovo (63%) získa si ich dôveru (61%) a je čestná (63%). Podrobnejšie prehľady si môžete stiahnuť s plnou verziou výstupov tejto štúdie motivácií. Prečo sa ľudia angažujú vo vzťahu s ich prácou? Čo podľa tohto referenčného rámca môže HR ľudom poskytnúť na základe ich motivácie? Segment JOIN US: Sme v tom spolu Rola HR: uľahčiť upevňovanie vzťahov Segment COMFORT US: Ak nie ste s nami, ste proti nám Rola HR: aby som sa cítil bezpečne Segment LOOK AT ME: Som výnimočný a potrebujem aby ste to uznali Rola HR: aby som sa cítil výnimočným Segment I AM! Dobijem svet Rola HR: podporiť môj rozmach Motivačná schéma pre kariéru v oblasti obchod/marketing Základný psychologický model mapuje ľudské motivácie na dvoch hlavných osiach: spoločenskej (vyniknúť z davu vs. zapadnúť do skupiny) a individuálnej (sebavedomie vs. strach). Na základe vyššie popísaného 4-krokového postupu štatistických analýz, výskumníci z WHY5Research vytvorili základný referenčný rámec motivácií. 7 motivácií v rámci kariéry v oblasti obchod/marketing Vo výstupoch štúdie autori identifikovali 7 segmentov ľudí, na základe ich motivácií ohľadne ich kariéry v oblasti obchodu a marketingu: 1 Hľadači slobody [Freedom Seekers] Snažia sa nájsť dobrú rovnováhu medzi prácou a súkromným životom. Firma, ktorá im pomáha nájsť v živote viac zábavy a ktorá je empatická a chápe ich súkromnú a rodinnú situáciu. 2 Harmonizátori [Harmonizers] Chcú byť súčasťou veľkej rodiny a hľadajú vytváranie vzťahov medzi ľuďmi. Priateľské a kolegiálne spoločnosti. 3 Spoločensky zodpovední [Socially responsible] Ľudia, ktorí chcú prispieť do spoločnosti pomáhaním druhým. Hľadajú etické, čestné a zodpovedné firmy. 4 Hľadači stability [Stability seekers] Hľadajú stability a aby o nich bolo postarané. Hľadajú starostlivú, nesebeckú a stabilnú firmu. 5 Nekonvenční kreatívci [Creative non-conformists] Chcú sa cítiť unikátni a inovatívni. Firma, ktorá podporuje ich kreatívne myslenie a pomáha im cítiť sa unikátni a výnimoční. 6 Dosahovači úspechov [Success achievers] Ľudia, ktorí chcú vyniknúť a získať si rešpekt od ostaných. Vyhľadávajú prestížne a renomované firmy. 7 Hľadači výziev [Challengers] Ľudia, ktorí chcú získať nové poznatky a pohľady. Hľadajú firmu, ktorá ponúka dostatok výziev a pomáha im získať nové poznatky. Záverečné zamyslenie Určite by bolo zaujímavé, pozrieť sa na jednotlivé segmenty obchodníkov cez filter ich reálnej výkonnosti a úspešnosti v obchode. Pracovný trh v Belgicku v porovnaní so Slovenskom alebo Českom má určite svoje odlišnosti. Je každopádne zaujímavé si prejsť kompletné výstupy tejto štúdie a zamyslieť sa v rámci svojich ľudí, firmy, HR, recruitingu a firemnej stratégie. Ako vnímajú Vaši zamestnanci Vašu spoločnosť? Akú vnútrofiremnú kultúru máte nastavenú? Pre ktorý z týchto 7 motivačných segmentov by ste boli zaujímavý zamestnávateľ? Alebo ste v stave, že máte ľudí, ktorých motivácie nie sú v súlade s tým, čo by ste chceli? Možno máte prostredie a motiváčné stimuly nastavené na jeden segment a dúfate, že sa Vám podarí osloviť iný. Ľudia v pozíciách obchodníkov sú v očiach Vašich zákazníkov odrazom Vašej firmy. A teda naplnenie alebo nenaplnenie stavu správni ľudia na správnych miestach tu má ešte vypuklejšie dôsledky. Ak už nič iné, tak podrobnejšie výsledky tejto štúdie môžu napomôcť k myšlienkam ako stavať obsah náborových kampaní a inzerátov pre kandidátov tak, aby ste mali väčšiu šancu prilákať aj tých správne motivovaných. Poďakovanie: V mene personálno-poradenskej spoločnosti Synerta Personnel by sme chceli týmto poďakovať našim dlhoročným priateľom z WHY5Research za povolenie publikovať túto štúdiu. O spoločnosti WHY5Research: WHY5Research je agentúra zaoberajúca sa prieskumom trhu so špecializovanou diagnostikou odhaľujúcou skryté motivácie čo ľudia preferujú ohľadne značiek, produktov, služieb a inštitúcií, pýtajúc sa: prečo, kto, čo, kde a kedy. WHY5Resrach sa zaoberá aj neurodiagnostikou, teda prepojením biológie a psychológie, pre presnejšie pochopenie ľudského vnímania napríklad reklám alebo produktov. Zakladateľom a CEO spoločnosti WHY5Reserach je Jan Callebaut, ktorý spolu s Hendrikom Hendrickxom pred 30 rokmi zaviedli modernú diagnostiku v prieskume trhu, ktorá je dnes adoptovaná väčšinou expertov v tejto oblasti. WHY5Research má hlavné sídlo v belgických Antverpách a tiež vlastnú kanceláriu v Dubaji. O spoločnosti Synerta Personnel: Personálno-poradenská spoločnosť Synerta Personnel sa zaoberá recruitmentom, headhuntingom a výberom správnych kandidátov za pomoci silnej diagnostiky ľudských predispozícií a overeného know-how so skúsenosťami dnes už z viac ako 10 krajín vo svete. The post ŠTÚDIA: Čo motivuje kandidátov v oblasti obchodu a marketingu? first appeared on Synerta Personnel.

prejsť na článok

Online marketing konzultant

4WORKS patří mezi významné agentury v oblasti digitálního marketingu a vývoje software na míru. Pro naše klienty z Česka, Slovenska, Německa a Polska již 8 let zajišťujeme full-servis v oblasti digitálního světa. Zejména pak internetovou reklamu (PPC, SEO

prejsť na článok

Prototypy LED svietidiel so Sinterit Lisa PRO [prípadová štúdia]

Vytváranie riešení osvetlenia a jedinečného systému "koľajnicového" osvetlenia použitím Sinterit Lisa PRO. Talianska spoločnosť A.A.G. Stucchi, ktorá vyrába kvalitné produkty so značkou "Made in Italy", je aktívnym lídrom v oblasti osvetlenia už viac ako

prejsť na článok

Katar 2022 z pohľadu športového marketingu

Aký bol Katar 2022 z pohľadu využívania športového marketingu? The post Katar 2022 z pohľadu športového marketingu appeared first on JDagency.sk.

prejsť na článok

Slovník základných pojmov v online marketingu a PPC reklame

Vyznáte sa v základných pojmoch online marketingu? Viete presne definovať, čo je to PPC reklama a čo je to konverzia? Poďme si v týchto pojmoch spoločne upratať. Priblížme si tie najčastejšie pojmy, s ktorými sa stretnete vo vašom online biznise.

prejsť na článok

Trendy v oblasti získavania zamestnancov v roku 2023

Ak pri získavaní zamestnancov do vašej firmy nepoužívate sociálne siete, mali by ste spozornieť. Doba rýchlo napreduje a každý 10ty zamestnanec prichádza do firmy na základe marketingu na sociálnych sieťach. Tento jav súvisí najmä s tým, že generácia Z (ď

prejsť na článok