Svetová premiéra nového modelu Subaru Crosstrek

EyeSight najnovšej generácie ponúkne prvýkrát v modeli Subaru pre japonský trh širokouhlú monokulárnu kameru na zvýšenie bezpečnosti. Tokio, 15. septembra 2022 – Spoločnosť Subaru Corporation dnes odhalila nový model Subaru Crosstrek*1 (určený pre japonský trh). Nový model Subaru Crosstrek (prototyp s japonskou špecifikáciou) Crosstrek, obdarený robustným, športovým dizajnom v kompaktnej karosérii, ponúka výkon plnokrvného SUV. Vďačí za to jedinečnému symetrickému pohonu AWD od Subaru, ktorý z neho robí všestranný SUV crossover vhodný do každých jazdných podmienok, či už v meste alebo pri dobrodružstvách v prírode. A hoci, v závislosti od konkrétneho trhu sa tento model zvykol volať buď „Crosstrek“, alebo „Subaru XV“, počnúc touto treťou generáciou ponesie na celom svete názov „Crosstrek“*2. Podarilo sa mu nielen umocniť jedinečný dizajn predošlého modelu Crosstrek, ale zároveň i vycibriť jeho jazdnú dynamiku. A okrem toho, že nový Crosstrek dostal do vienka technológiu EyeSight poslednej generácie, ide o prvý model Subaru pre japonský trh, ktorý ponúkne širokouhlú monokulárnu kameru, a tým aj vyššiu úroveň bezpečnosti. Nový Crosstrek ako verný a všestranný spoločník, na ktorého sa môžete spoľahnúť, je určený pre každého, kto hľadá vozidlo na každodenné používanie aj víkendové dobrodružstvá. Skrátka, ideálna voľba pre ľudí, ktorí potrebujú napĺňajúci zážitok z jazdy a zároveň takú mieru slobody, akú doposiaľ nezažili. Nový „Crosstrek“ sa najprv predstaví na japonskom trhu a až potom na ďalších trhoch inde vo svete. Hlavné špecifikácie nového modelu Crosstrek (prototyp s japonskou špecifikáciou)*3 Dizajn exteriéru - Pri pohľade spredu Vysoko umiestnená kapota vytvára dojem robustnosti a výkonu. Predná časť vozidla s ostro rezanými lištami v mriežke chladiča a LED svetlometmi pôsobí ľahko aj robustne. - Pri pohľade zboku Väčšie plochy obloženia navodzujú pocit zaručeného jazdného výkonu na cestách, zatiaľ čo z dynamických línií a tvarov karosérie vyžaruje dojem spoľahlivosti a dynamiky. Model s vyššou výbavou ponúka 18-palcové hliníkové disky. - Pri pohľade zozadu Zužujúca sa kabína dáva dôraz na vystupujúce blatníky, čím podčiarkuje pocit odolnosti a spoľahlivosti. - Dostupné farby Celkovo je k dispozícii deväť farieb karosérie vrátane novej modrej metalízy Offshore Blue a svetlomodrého odtieňa Oasis Blue. Dizajn interiéru - Prístrojový panel Pri výrobe prístrojového panela sa použila konštrukcia zložená z viacerých materiálov a viacerých vrstiev, v rámci ktorej vyniká unikátna textúra jednotlivých materiálov. Výsledkom je jednoduchá, a pritom mimoriadne expresívna palubná doska. - Stredová konzola Vyvýšená horná časť stredovej konzoly je vizuálne orámovaná a vyžaruje z nej dojem vysokej kvality. Okrem toho zaručuje jednoduchšie používanie. Praktické dizajnové vylepšenia úložných priestorov prinášajú používateľsky príjemnejšie riešenia, ktoré interiéru dodávajú pocit hravosti. - Obloženie dverí Vďaka ergonomickému dizajnu vnútorných rukovätí si cestujúci pri otváraní a zatváraní dverí zachovajú prirodzenú polohu tela. - Vybavenie interiéru Model s vyššou výbavou ponúka látkové sedadlá (so strieborným prešívaním). Model so štandardnou výbavou má zasa sedadlá čalúnené trikotovou textíliou (so strieborným prešívaním). Okrem toho bude z výroby za príplatok k dispozícii aj kožené čalúnenie sedadiel. Usporiadanie a praktické funkcie - Prostredie v kabíne Interiér zostáva rovnako priestranný ako v prípade predošlých modelov. Vďaka priestrannému interiéru si vodiči všetkých postáv dokážu nájsť pohodlnú pozíciu za volantom a všetci cestujúci si aj pri dlhých cestách vychutnajú uvoľnený zážitok z jazdy s minimálnou únavou. Batožinový priestor Tento najnovší model zachováva veľký otvor do batožinového priestoru a tiež veľa úložného miesta vo vnútri. Navyše keď potrebujete do vozidla naložiť neskladné alebo dlhé predmety, batožinový priestor si jednoducho zväčšíte sklopením zadných sedadiel v pomere 60 : 40. - Praktické prvky Obloženie v spodnej časti zadných výklopných dverí a bočné prahové lišty využívajú textúru inšpirovanú horským prostredím, ktorá ponúka mimoriadne krásny dizajn a tiež praktické výhody, ako napríklad protišmykový povrch či ochranu pred poškriabaním. Používateľom pri pohľade na tieto prvky napadne množstvo aktívnych činností, ktoré by so svojím vozidlom Crosstrek mohli podniknúť. Optimalizovaný tvar bočných prahových líšt navyše poskytuje viac stability, keď sa musíte postaviť na prah pri nakladaní vecí na strešné nosiče alebo utieraní strechy. - Multimediálny systém Stredový informačný displej s uhlopriečkou 11,6 palca zachováva pre jednoduchosť používania veľkorysú veľkosť zobrazovacej plochy, ako aj prevratný, elegantný dizajn z predošlých modelov. Okrem toho ponúka vylepšenú funkciu integrácie smartfónu. Výsledkom je ešte lepší informačno-zábavný systém s intuitívnym ovládaním na spôsob bežného smartfónu. Jazdná dynamika - Nový dizajn sedadiel s oporou v oblasti panvy Inovatívne dizajnové riešenie sedadiel poskytuje skvelú oporu a vyrovnáva panvu, čo zabraňuje tomu, aby sa kolísanie vozidla prenášalo do pohybov hlavy. Tento dizajn obmedzuje nakláňanie pri riadiacich manévroch i kolísanie v dôsledku nerovného povrchu vozovky, vďaka čomu je jazda pohodlnejšia. - Nová konštrukcia upevnenia sedadiel Štandardnú konštrukciu upevnenia sedadiel, využívajúcu konzolu medzi sedadlom a karosériou vozidla, nahradila konštrukcia, pri ktorej sa koľajnice sedadla pripevňujú priamo ku karosérii. Tento nový prístup prináša vyššiu tuhosť montážneho spoja a lepšie tlmenie vibrácií, pričom obmedzuje kolísanie sedadla. Výsledkom je kvalitnejšia a pohodlnejšia jazda. - Mastix so skvelými tlmiacimi vlastnosťami zlepšuje rezonanciu a pohlcovanie zvuku Medzi panelom a vzperami strechy sa používa elastické lepidlo mastix so skvelými tlmiacimi vlastnosťami, ktoré výborne tlmí hluk a pohlcuje vibrácie. Spríjemňuje jazdu tým, že znižuje akustický tlak spôsobovaný vibrovaním strechy a lepšie tlmí hluk v kabíne. - Vylepšenia globálnej platformy Subaru Globálna platforma Subaru, ktorá vždy poskytovala skvelú stabilitu pri manévrovaní a jazdný komfort, je teraz ešte lepšia. Použili sa nové technológie a know-how na zapracovanie ucelenej konštrukcie vnútorného rámu (ktorú nájdeme aj v iných modeloch, ako napríklad Levorg či WRX S4), v širšej miere sa uplatnili konštrukčné lepidlá, zvýšila sa tuhosť spojov v zavesení kolies a zaviedli sa mnohé ďalšie vylepšenia. Existujúcu globálnu platformu Subaru, ktorá už predtým získala veľké uznanie, sa tým podarilo ešte viac zdokonaliť a zabezpečiť vysokú úroveň jazdnej dynamiky. - Ucelená konštrukcia vnútorného rámu Obyčajne sa konštrukcia karosérie zhotovuje tak, že sa samostatne zmontuje horná časť karosérie a podvozok, ktoré sa následne spoja. V prípade nového riešenia karosérie s uceleným vnútorným rámom sa však najprv napevno zmontuje celý rám a potom sa privaria vonkajšie panely, čím sa zvýši pevnosť karosérie pri súčasnom znížení hmotnosti. Vytvorením mimoriadne pevnej karosérie, ktorá obmedzuje drobné deformácie a ohýbanie na minimum, bolo možné dosiahnuť tie najlepšie vlastnosti pri upevnení zavesenia kolies a motora. Vozidlo vďaka tomu ponúka lepšiu ovládateľnosť a zároveň viac pohlcuje vibrácie od vozovky, čo zaručuje vysokokvalitný a celkovo príjemný zážitok z hladkej, bezproblémovej jazdy. - Dvojpastorkové hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom Tento model používa dvojpastorkové hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom, ktoré poskytuje okamžitú odozvu takmer bez oneskorenia, aby ste si mohli vychutnať vysokokvalitný pocit zo športovej jazdy. Konštrukcia, kde je ovládací hriadeľ oddelený od hriadeľa s pomocným elektromotorom, znižuje počiatočný odpor riadenia. To umožňuje hladký, lineárny prenos krútiaceho momentu. Model navyše zachováva riešenie s variabilným prevodovým pomerom známe z predošlých modelov, kde sa prevodový pomer mení v reakcii na úkony riadenia. Zabezpečuje sa tak precíznosť pri ovládaní riadenia v nízkej rýchlosti, ako aj stabilná jazda v priamom smere vo vysokej rýchlosti. - Elektrický posilňovač bŕzd Elektrický posilňovač bŕzd poskytuje vynikajúci posilňovací výkon a tiež zlepšuje odozvu protikolízneho brzdového systému. Tým sa zasa zvyšuje citlivosť reakcií v nebezpečných situáciách, napríklad keď vám do cesty vojdú cyklisti. Adaptívny tempomat s podporou pre plný rozsah rýchlostí zasa umožňuje bleskové spomalenie vozidla, keď sa do vášho pruhu náhle zaradí iné vozidlo, ako aj v ďalších podobných situáciách. - Pohonná sústava Tento model využíva pohonnú sústavu e-BOXER s 2,0-litrovým motorom a podporou elektromotora, s ktorou si užijete svižnejšiu jazdu. Zároveň sa uskutočnili vylepšenia, ktoré prispeli k zníženiu vibrácií a hluku motora i prevodovky Lineartronic CVT. Bezpečnostné prvky - Systém digitálneho monitorovania okolia s viacerými pohľadmi Spojením obrazu zo štyroch samostatných kamier vzniká 360-stupňové 3D zobrazenie z vtáčej perspektívy, ktoré poskytuje lepší výhľad na všetky strany vozidla. Tento pohľad je k dispozícii na novom, vylepšenom stredovom informačnom displeji, ktorý pre jednoduchšie používanie a lepšiu prehľadnosť prináša väčšie a podrobnejšie zobrazenie než predošlé multifunkčné displeje. - Diaľkové a stretávacie svetlá čisto na báze LED diód a prvé LED svetlá do zákrut od Subaru V súčasnosti sa LED diódy využívajú v diaľkových, stretávacích, obrysových i smerových svetlách. Okrem toho má tento model ako prvé vozidlo značky Subaru aj LED svetlá do zákrut, ktoré osvetľujú cestu pred vozidlom pri odbočovaní na križovatke alebo na iných miestach, aby vodič v noci lepšie videl. - Nová jednotka stereokamery Táto nová jednotka poskytuje takmer dvojnásobný zorný uhol v porovnaní s predošlými kamerovými jednotkami. Okrem toho využíva ešte kvalitnejší softvér na rozpoznávanie obrazu a riadiaci softvér, aby dokázala rozpoznávať objekty v širšom uhle a vo väčšej vzdialenosti. A keďže je po novom namontovaná na čelnom skle a na objektív sa doplnila clona, predchádza sa i náhodnému kontaktu s objektívom kamery. - Širokouhlá monokulárna kamera (prvýkrát v modeli Subaru pre japonský trh) Táto novo navrhnutá monokulárna kamera rozpoznáva motocyklistov a chodcov pri pomalej jazde v ešte širšom uhle než nová stereokamera. Dokáže aktivovať protikolízny brzdový systém v širšom spektre situácií a poskytuje tiež doposiaľ najúčinnejšiu technológiu EyeSight. Bezpečnosť pri zrážke Automobilka Subaru ďalej posilnila bezpečnostný potenciál globálnej platformy Subaru pri zrážke, čím si vyslúžila široké uznanie. Tento systém teraz ešte lepšie chráni cestujúcich aj chodcov v prípade nehody. V záujme menšieho poškodenia pri čelnej zrážke sa nosník nárazníka predĺžil až za okraje vozidla a doplnil sa protikolízny pomocný rám, aby pohltil viac nárazovej energie. Tieto vylepšenia zvyšujúce „kompatibilitu pri náraze“ chránia pri kolízii s iným vozidlom nielen osoby, ktoré veziete, ale aj pasažierov z druhého vozidla. Navyše sa, podobne ako v modeli Outback, zaviedla nová skúšku s pohyblivou deformovateľnou bariérou (MPDB) na vyhodnotenie kompatibility vozidla pri čelnej zrážke. Služby konektivity v oblasti bezpečnosti Tento model ponúka vylepšené služby konektivity SUBARU STARLINK, ktoré sa predstavili v roku 2020. Okrem existujúcich služieb konektivity v oblasti bezpečnosti plánuje Subaru rozšíriť ich spektrum o novo vyvinuté – a poskytnúť tak cestujúcim ešte viac komfortu a pocitu istoty. Vyhradené stránky na oficiálnej webovej lokalite značky Subaru. - Japonské: https://www.subaru.jp/crosstrek/crosstrek/ - Anglické: https://www.subaru.co.jp/en/crosstrek/ *1: Spojenie slov „Crossover“ a „treking“. *2: Prvá generácia modelu bola uvedená v roku 2012 a druhá v roku 2017. *3: Špecifikácie sa líšia podľa stupňa výbavy. Prehľad špecifikácií nového modelu Crosstrek (prototyp s japonskou špecifikáciou, interne namerané hodnoty)*4 Dĺžka × šírka × výška vozidla (mm) 4 480 × 1 800 × 1 580*5 Dĺžka × šírka × výška kabíny (mm) 1 930 × 1 505 × 1 200 Kapacita miest na sedenie (počet osôb) 5 Rázvor (mm) 2 670 Min. polomer otáčania (m) 5,4 Svetlá výška (mm) 200 Hmotnosť vozidla (kg) 1 540 – 1 620 Motor 2,0 l DOHC s priamym vstrekovaním + elektromotor e-BOXER Prevodovka Lineartronic CVT Riadenie Hrebeňové Zavesenie kolies [vpredu/vzadu] Nezávislé zavesenie so vzperami McPherson/nezávislé lichobežníkové zavesenie Brzdy [vpredu/vzadu] Odvetrávané kotúče/odvetrávané kotúče Rozmery pneumatík/kolies 225/60 R17 / 225/55 R18 *4: Špecifikácie sa líšia podľa stupňa výbavy. *5: Výška je o 30 mm nižšia vo vozidle bez strešných líšt a plutvovej antény.

prejsť na článok

NOVINKA: Svetová premiéra nového modelu Subaru Crosstrek

Sťahujeme sa do novej prevádzky! Od 08. 04. 2024 bude prevádzka na adrese Necpalská cesta 36, 971 01 Prievidza Zatvorená ! Budeme sa na Vás tešiť na novej prevádzke ktorú slávnostne otvárame 02. 05. 2024 Nájdete nás na adrese Nedožerská cesta 44, 071 01

prejsť na článok

Svetová premiéra nového modelu Subaru Crosstrek

Tokio, 15. septembra 2022 – Spoločnosť Subaru Corporation dnes odhalila nový model Subaru Crosstrek*1 (určený pre japonský trh). EyeSight najnovšej generácie ponúkne prvýkrát v modeli Subaru pre japonský trh širokouhlú monokulárnu kameru na zvýšenie bezpe

prejsť na článok

Svetová premiéra novej generácie Subaru XV na ženevskom autosalóne

Druhá generácia modelu, prvýkrát uvedeného v roku 2012, je postavená na úplne novej architektúre Globálnej platformy Subaru, ktorá výrazne zvýšila tuhosť a pevnosť karosérie. Nové Subaru XV vyniká vysokou mierou pasívnej bezpečnosti, ktorá je na špičkovej

prejsť na článok

Európsky debut úplne nového modelu SUBARU OUTBACK

Zaventem, 29.marca 2021 – Subaru Europe dcérska spoločnosť koncernu Subaru Corporation, dnes ohlásila uvedenie úplne nového modelu Outback na európske trhy; v showroomoch by sa mal objaviť v máji 2021.

prejsť na článok