TEST: Autonosič Saris SUPERBones™ 3-bike

Cyklistický žurnalista Matt Lamy otestoval inovatívny nosič Saris Super Bones 3. Svoje dojmy opisuje nižšie a nosič nazýva novým štandardom pre bezpečnú jazdu autom s naloženým bicyklom. Mal som možnosť vyskúšať v živote viacero nosičov bicyklov – alebo lepšie povedané autonosičov na bicykle.  Kombinácia všetkých tých prvkov ako sú úchytné remene, západky a nosné ramená s pogumovanými styčnými plochami však často končila u niekoho môže skončiť bolesťou hlavy. Testoval som aj ďalšie nosiče Saris, vrátane legendárneho nosiča Bones, ktorý toto všetko bikerom zjednodušil a priniesol do cyklistickej komunity ten chýbajúci a vzácny element „funky“ štýlu. Ale po tejto najnovšej skúsenosti môžem so zdvyhnutou hlavou povedať, že všetky predchádzajúce pokusy o vytvorenie dokonalého nosiča na zadné dvere boli len akýmsi predvojom vo vývoji segmentu v porovnaní s tým, čo prišlo na trh v podobe nosiča Super Bones 3. Hlavným dôvodom, prečo je tento model pre mňa výnimočný je jeho jednoduchosť. Najväčším problémom s podobnými nosičmi bola vždy neprehľadnosť spojená s ich obsluhou, čo často končilo misinterpretáciou, alebo dokonca neporozumením návodu pre správnu a bezpečnú obsluhu. Toto sa Vám dosť pravdepodobne nestane s nosičom Super Bones. Je robustný, bezpečný, a navrhnutý so štýlom. Avšak najlepšou cestou ukázať vám výhody a výnimočnosť tohto nosiča je previesť Vás krátko procesom inštalácie. Takže začíname Krok 1 Kto pozná nosiče Saris, teda aspoň ich najpredávanejší model Bones, nebude po rozbalení krabice príliž ohúrený. Super Bones je na prvý pohľad naozaj klasický Bones. Dizajnovú jednoduchosť a pevnosť originálneho nosiča Bones predstavuje robustná stredová konzola – podlhovastý ozubený válec – na ktorý sú napojené všetky štyri nosné ramená nosiča. U originálneho systému Bones nie je prítomný spojkový mechanizmus slúžiaci na vysúvanie ramien nosiča. Ramená je preto potrebné uvoľniť jednotlivo posunom po dĺžke stredového válca, dostať ich do požadovanej polohy zodpovedajúcej krivkám auta a následne ich zasunúť späť v požadovanom ozubení na válci. Takže, prvým a zásadným vylepšením u nosiča Super Bones 3 je práve prítomný vysúvací spojkový mechanizmus v nosných ramenách. Zodvyhnutím západky ‘lock’ (obr. 1) môžete takto nastaviť požadovaný uhol horných oporných a takisto nosných ramien na ozubenom stredovom válci (dolné oporné ramená sú pripevnené napevno). Obr. 1 Po nastavení uhlu nosných a oporných ramien do Vami požadovanej polohy by mal nosič vyzerať takto (Obr 2). A jednoduchým zakliknutím zavriete západku (obr 3). Krok 2 Ďalší krok je položiť Super Bones 3 na zadnú časť auta, a to styčnými nohami chránenými mäkkou gumou do polohy, ako je to uvedené v návode, prípadne v tabuľke kompatibility pre daný typ vozidla. Háky na horných úchytných remeňoch zasadíme o hranu kufra, alebo zadných dverí. Znova, aj tuto ide o vylepšenie. Saris vbudovali všetky úchytné remene priamo do ramien nosiča Super Bones 3 a navyše tieto remene vybavili zaťahovacím mechanizmom. Na uvoľnenie remeňa zatlačíte západku do polohy ‘Free’ (obr. 4) a vytiahnete ho do požadovanej dĺžky. Následne ukotvite háky o horný okraj hranu zadných dverí, alebo kufra (obr 5). Zopakujte to isté so spodnými kotviacimi hákmi (obr 6). Krok 3 A teraz k ďalšej inovácii. Namiesto ručného uťahovania remeňov vlastnou silou, je tento systém vybavený napínacím západkovým mechanizmom, ktorý je  integrovaný vo vnútri ramien. Rovnakou západkou, ktorú sme použili na uvoľnenie remeňa, tento remeň môžeme napnúť navijákom sprevádzaným klikajúcim zvukom, ktorý sa aktivuje opačným pohybom západky (smerom vonku obr.7). Po dotiahnutí všetkých štyroch remeňov — dvoch horných a dvoch spodných — a uzamknutí nosiča priloženým kľúčom, je nosič pripravený na osadenie bicyklov (obr 8). Krok 4 Nakoniec, moment pravdy: naloženie bicyklov. Aj keď akákoľvek inovácie, čo sa týka nosných ramien nosičov nie sú tak významné, ako napríklad vylepšenia týkajúce sa upevnenia nosiča k autu, systém umiestnenia samotných bicyklov na nosiči Super Bones 3 je napriek tomu výborne premyslený. Super Bones 3 má kapacitu 3 bicykle, a pre každý ich horný rám sú pripravené 2 plastové sťahovacie pásky (obr. 9) a 1 páska s ohybným kĺbom pre vertikálnu stabilizáciu bicykla počas jazdy (obr. 10). Bicykle umiestnite podľa inštrukcií v návode a ste pripravný na všetky cyklistické dobrodružstvá. Obr. 10 Záver Podobne ako je to s jednoduchosťou pri manipulácii, či výhody vyplívajúce  z technologických inovácií sú nepopreteľné pre užívateľa, absolútnym dôkazom o spoľahlivosti zadného nosiča bicyklov je aký je bezpečný. Musím priznať, že som mal pochybnosti o tom, či nový navíjaci mechanizmus je naozaj zrovnateľný s tým, keď si remene utiahnem sám vlastnou silou a s potrebným citom. No zdá sa, že som mýlil — Super Bones 3 je najodolnejší nosič bicyklov na zadné dvere, alebo kufor auta aký som mal kedy možnosť použiť. Na webe je veľa diskusií a hádok, o tom ktorý typ nosiča pre svoje auto si kúpiť — zadný, strešný, alebo nosič na ťažné zariadenie. Ale ak Vás okolnosti tlačia ku kúpe nosiča na dvere, či kufor, dosť pravdepodobne neexistuje dnes lepší nosič ako je Saris Super Bones 3. Autonosič Saris Super Bones 3 si môžete zakúpiť na tomto odkaze Tento článok bol preložený z originálnej verzie, ktorú nájdete tu The post TEST: Autonosič Saris SUPERBones™ 3-bike appeared first on SARIS cyklistické produkty.

prejsť na článok

Autonosiče SARIS

Výnimočný dizajn, ale aj funkčnosť a štýl. Toto dostanete, keď si predstavíte tvar Vášho bicykla a k nemu domyslíte niekoľkokrát ocenený Saris Bones  svetovo najpredávanejší autonosič na zadné dvere. Predstavte si, že musíte zdvyhnúť 10kg bicykel do výšk

prejsť na článok

Saris BONES® nosič na 3 bicykle

Autonosič pre 3 bicykle Saris Bones 3-Bike je konečne dobrý a schopný nosič na zadné dvere či kufor, že sme sa rozhodli kúpiť si hneď dva! Hneď Vám povieme aj prečo. V prvom rade nosič Saris Bones je naozaj robustný. Výrobca tvrdí, že je to najodolnejší n

prejsť na článok

Hrad Šariš má drevený most bez klincov

Na hrade Šariš pribudol 11 metrov dlhý a viac ako dva metre široký nový drevený most. Tri mesiace ho vyrábal tesársky majster Jaroslav Hyrja. Zhotovil ho bez jediného klinca a bez použitia železných komponentov. „Bude slúžiť pre vstup na horný hrad, je po

prejsť na článok

Saris MP1 unikátna trenažérová platforma

Keď si predstavíte jazdu na trenažéry, určite Vám nenapadne slovo „pohyb“. Jasné, môžte sa počas tréningu postaviť so sedla a pri záťaží možno urobiť nejaký ten náklon do strán – avšak Váš bike sa nehýbe, je statický a postráda akúkoľvek odozvu k Vášmu vý

prejsť na článok

NIPT Test neinvazívny test prítomnosti genomických porúch plodu dieťaťa

Geneton vyvinul neinvazívnu metódu na získanie dôležitých informácií o štrukturálnych zmenách plodu na základe vzorky materskej krvi, zvaný NIPT Test. Metóda nepredstavuje žiadne riziko pre plod alebo pre matku, preto predstavuje bezpečnú alternatívu trad

prejsť na článok