Základom všetkého je marketing. Bez ohľadu na to, aký je produkt alebo služba Vašej spoločnosti, ak neinvestujete do reklamy, nikto o ňom nebude vedieť. Cieľom akejkoľvek reklamy by malo byť za čo najnižšiu cenu osloviť čo najväčšie publikum a prilákať nových zákazníkov. Ak sa to urobí správne, reklama môže byť pre vašu malú firmu úžasnou investíciou. Ak sa urobí zle, reklama sa môže stať veľmi nesprávnou investíciou. 1.Choďte po cieľovej skupine Reklamná kampaň by mala byť zameraná na Váš špecializovaný trh. Je bežnou chybou vytvoriť všeobecné reklamy, ktoré nehovoria konkrétnym jazykom zákazníka a ani si nezískajú jeho pozornosť. Opýtajte sa sami seba. Akých zákazníkov chcete prilákať a uistite sa, že Vaše reklamy k nim hovoria osobne. 2.Zvýraznite svoju konkurenčnú výhodu Jedným z kľúčov k všetkým reklamám je zdôrazniť výhody Vašej spoločnosti tie faktory, ktoré Vám dávajú konkurenčnú výhodu. Príliš veľa reklám je super voľba, ale pri nej je problém predať konkrétne výhody ponúkaného produktu alebo služby. Ak tieto zvýhodnenia nevyzdvihnete, vaša reklama neposkytuje potenciálnym zákazníkom žiadnu hodnotu. 3.Vytvorte zapamätateľné logo Počas toho, ako sa rútite po diaľnici dokážete bez problémov spoznať napríklad známe logo firmy McDonald’s. To má za následok kvalitný marketing tejto firmy. Podobne existuje veľa produktov, ktoré rozpoznáte podľa obalu alebo loga. Logo je najdôležitejšie, keď ide o reklamu a propagáciu Vašej firmy. Príliš veľa firiem nepracuje na vytváraní konzistentného loga a preto strácajú šancu urobiť dojem na potenciálnych zákazníkov a následné rozpoznanie počas spanilej jazdy po diaľnici. 4.Musíte minúť, aby ste zarobili Existujú spôsoby, ako ušetriť peniaze, no inzercia zvyčajne nie je miestom, kde by sme to mali robiť. Šetrenie na reklame bude mať vplyv na predaj a ovplyvní to aj celkovú oboznámenosť ľudí s firmou. Bez reklamy je v dnešnom svete veľmi ťažké dostať sa do povedomia zákazníkov a taktiež zvyšovať zisky firmy. 5.Inzerujte na správnych miestach Váš obľúbený časopis, rádio alebo dokonca televízny program sa nemusí zhodovať s tým čo majú radi Vaši zákazníci. Je potrebné vykonať nejaký prieskum o Vašom cieľovom trhu alebo zákazníkoch, aby ste pochopili, kto sú aké majú správanie, čo čítajú, sledujú a počúvajú. Neskôr môžete šíriť reklamu v príslušných médiách, ktoré majú radi Vaši potencionálni zákazníci a tak efektívnejšie minúť peniaze na reklamu, ktorá bude konzumovaná zákazníkmi, u ktorých je väčšia pravdepodobnosť, že si Váš produkt alebo službu kúpia. 6.Nedovoľte, aby Váš rozpočet zničil Vašu marketingovú kampaň Ak si dáte rozpočet na inzerciu vo výške 5 000 EUR mesačne, uľahčili ste si to z hľadiska účtovníctva. Avšak, ak máte ako väčšina firiem svoje svetlé, ale aj tmavé mesiace, môže sa stať, že budete investovať príliš veľa peňazí do reklamy počas horších časov kedy o Váš produkt nie je až taký veľký záujem a počas mesiacov, kedy sa ľudia o Váš produkt trhajú, nebudete dostatočne viditeľný a predaje Vám ukradne konkurencia, ktorá bude mať oveľa viac reklám v obehu ako Vaša firma. Netreba si stanovovať fixný rozpočet na reklamu, ale treba počítať s obdobím sucha a s obdobím dažďov. 7.Diverzifikujte Často je bežné pre majiteľov firiem, že si vyberajú najlepšie, najväčšie miesto na inzerciu a na základe ceny a potenciálnej výnosnosti sa potom zastavia. Rovnako je to aj v prípade investovania. Nechcete dať všetok svoj náklad na jednu loď. Rozšírte svoje eurá určené na reklamu aj do iných vhodných médií, aby Vaši budúci zákazníci o Vás nepočuli len v rádiu, ale chcete docieliť to, aby zákazník o Vás počul z každej strany a Vaše šance na predaj sa niekoľkonásobne zvýšili. Čím viac sa dostanete do podvedomia človeka, na ktorého mierite reklamou, tým skôr sa Vaša firma stane prvou voľbou pri potrebe kúpi produktu, ktorý ponúkate. 8.Nesnažte sa byť všetkým pre všetkých Nie všetky produkty alebo služby sú vhodné pre každého. Mnohí vlastníci podnikov, vrátane firemných manažérov, sa snažia nájsť spôsob, ako sa dostať na všetky trhy. Zvyčajne to nefunguje. Môže to znamenať katastrofu pre malé podniky, ktoré si nemôžu dovoliť, aby sa rozširovali ďalej na ostatné trhy. Preto si nájdite svoj trh a dajte doň všetko, čo dokážete. V tomto prípade neplatí žiadny multi-tasking. Je lepšie zamerať sa len na jednu vec, ako na ďalších niekoľko popri tom. 9.Vopred otestujte svoje reklamy Ak máte čas alebo peniaze na investovanie do cieľových skupín, mali by ste otestovať svoje reklamy aj na iných ľuďoch. Chápu a prijímajú správu, ktorú sa im snažíte sprostredkovať? Ak nie, získajte prehľad o tom, ako efektívnejšie a lepšie podať správu ľudom aby ju lepšie prijali a zároveň aj pochopili. Existujú aj iné, menej nákladné spôsoby, ako otestovať Vaše reklamy napríklad dotazníky. 10.Monitorujte svoje reklamy Je veľmi ľahké spýtať sa svojich nových zákazníkov alebo klientov, kde o Vás počuli. Je to až také jednoduché, že mnoho podnikateľov to ani netrápi. Je veľmi múdre pochopiť, ktoré prvky vašich reklám sú najúčinnejšie a aký typ médií ponúka pre Vašu spoločnosť najvýhodnejšie reklamné príležitosti. The post Top 10 tipov pre efektívny marketing appeared first on www.doublebb.sk.
Ak sa zaujímate o online marketing už nejakú dobu, slovné spojenie content marketing by vám nemalo byť cudzie. Možno úplne neviete, čo to znamená, ale určite ste o content marketingu buď počuli alebo niekde čítali. Tento článok je tu ale preto, kto chce d
prejsť na článokPoznám len dva typy ľudí - takých, čo si myslia, že tvoriť obsah je brnkačka a dokáže to robiť každý, a takých, ktorý majú už len s myšlienky na túto činnosť vyrážku po celom tele. Prvá skupina často rýchlo vyhorí, druhá sa ochudobňuje o výsledky. No aj j
prejsť na článokŽiaden podnikateľ sa už dnes nezaobíde bez reklamy na internete. Ako sa však zviditeľniť v mori ponúk rôznych produktov a služieb, ktoré inzerujú, kde sa len dá? Riešením pre vás môže byť aj takzvaný inbound marketing. Zabudnite na nákup drahého reklamnéh
prejsť na článokAk sa prv chcete dozviedieť, čo PPC reklama v skutočnosti je, určite si pred týmto článkom najprv prečítajte náš článok: Čo je to PPC reklama? Dôvod číslo 1: Platíte iba za kliknutia PPC (Pay-per-click) Ako už samotný názov prezrádza, Pay-per-Click alebo
prejsť na článokPočuli ste už niekedy výraz Inbound Marketing? V dnešnej dobe existuje množstvo marketingových metód a stratégií ako získať nových zákazníkov a udržať si tých existujúcich. Inbound marketing je metóda, ktorá pomáha prilákať zákazníkov formou hodnotného o
prejsť na článok