TREND Konferencia: TOP Manažment 2016 Sir Terence Patrick Terry Leahy

Na tohtoročnej TREND konferencii TOP Manažment 2016 bude jedným z hlavných hostí legenda úspechu TESCO Sir Terence Patrick Leahy. Nižšie nájdete pár zaujímavostí o tejto osobnosti zo sveta najvyššieho manažmentu. [Aktualizované: 22.10.2016] Takže ako sa Vám to podarilo Sir Leahy? V úvode svojej knihy, Manažment v 10 slovách, Terry Leahy (2012) opisuje situáciu na oficiálnom stretnutí so zástupcami Britskej vlády. Takže ako sa Vám to podarilo? opýtal sa jeden z vyšších úradníkov. Ako sa podarilo premeniť Tesco z pozície supermarketu, ktorý zápasil s ťažkosťami, na tretí najväčší maloobchodný reťazec na svete. Je to celkom jednoduché., odpovedal Leahy. Vytrvalo sme sa sústredili aby sme dali zákazníkom čo chcú. Určili sme si jednoduché ciele, a niektoré základné hodnoty ktorými sa treba riadiť. A potom sme vytvorili proces aby sme to dosiahli, a uistili sa, že každý vie za čo je zodpovedný. Ako Leahy opisuje, v miestnosti nastalo ticho, kultivované odkašlanie, niekto si nalial vodu. A ďalšie ticho. To bolo všetko? opýtal sa jeden z úradníkov. A odpoveď bola, Áno (Leahy, 2012, p.1). Ľudia prepadnú dojmu, kde si myslia, že pretože je svet, v ktorom žijeme komplikovaný, tak riešenia problémov sú tiež komplikované. To vedie veľa ľudí aby si mysleli, že sú bezmocní aby prekonali problémy, ktorým čelia, a že ich vyriešenie je problém niekoho iného ich šéfa, šéfa ich šéfa, ich lídra krajiny, alebo že je to problém Spojených národov: proste hocikoho okrem nich. (Leahy, 2012, p. 1) Do Tesca bol prijatý až na základe povýšenia úspešnejšieho kandidáta Narodil sa 28. februára v roku 1956 v Liverpoole írskym imigrantom. Vyrastal v skromnom montovanom dome na Endbrook Road (Wikipedia). Ako opisuje vo svojej knihe (Leahy, 2012), boli pracujúcou triedou aj keď svojho otca nazval skôr niekedy pracujúcou triedou a nikdy nemali peniaze navyše: Dlhé roky sme nemali auto, nikdy sme neboli na dovolenke. Nespomínam si, že by sme jedávali ryžu, ale pamätám si moje prvé cestoviny a jogurt keď som mal 18 rokov. (Leahy,2012, p.5) Počas študentských čias si paradoxne privyrábal aj dokladaním tovaru priamo v Tescu. Keď po štúdiu nasledoval svoju vtedajšiu priateľku do Londýna, jeho snaha o prácu produktového manažéra v Alcan Foil nebola úspešná. Dokonca sa uchádzal aj o prácu v Tescu, ale nebol úspešný a prednosť dostal iný kandidát. Akonáhle bol tento kandidát povýšený, Leahy dostal prácu ako marketing executive (Leahy, 2012). Do Tesca nastúpil ako 23 ročný a ostal v spoločnosti 33 rokov z toho 14 rokov lídrom Tesca na pozícii CEO (Leahy, 2012). Dnes je jedným z najuznávanejších manažérov v dnešnom “biznis” odvetví a podľa tržieb sa považuje za najväčšieho maloobchodníka na svete. [Neexistuje] žiadny magický elixír žiadne tajomstvo úspechu a šťastia. Dovoľte mi Vás teraz sklamať: nie je žiadna tajná zbraň, ktorá trafí do čierneho a zabezpečí Vám úspešný život a biznis. Ktokoľvek Vám hovorí niečo iné, tak Vám klame. Existujú ale niektoré jednoduché pravdy, ktoré keď skombinujete s tvrdou prácou, tak zvýšite šance na úspech. To je všetko. (Leahy, 2012, p.4) Embed from Getty Images Leahy po svojom odchode komentoval aj firemnú kultúru: Myslím si, že ak by ste sa rozprávali s ľuďmi, ktorí poznali Tesco, ktorí pracovali v Tescu keď som tam bol ja, kultúra bola celkom pozitívna a aj musela byť, pretože je tam zamestnaných pol milióna ľudí a tých proste nemôžete donútiť robiť veci, musíte ich motivovať robiť veci, musia to chcieť urobiť. (Wood, 2015) Ako opisuje redaktorka z Daily Mail (Fryer, 2012), Leahy pôsobí napriek svojmu výnimočnému úspechu nenápadne a vôbec nie nóbl. Manažment v 10 slovách Tu je 10 slov, v ktorých Terry Leahy (2012) zosumarizoval to, čo sa naučil počas svojej kariéry. Pravda konfrontovať sa s ňou je rozhodujúcim faktorom na vytvorenie a udržanie úspechu Lojalita jej získanie a udržanie je najlepším cieľom aký firma môže mať Odvaha dobré stratégie majú byť trúfalé a odvážne Hodnoty určujú ako sa firma správa ak čelí nejakému problému Konať zámery a plány sú bez akcie ničím Balans medzi krátkodobými a dlhodobými cieľmi Jednoduchosť je nožom, ktorý krája zapletené špagety života Lean zoštíhľovanie pre viac výstupov pri menších vstupoch Konkurencia je dobrá pre zákazníkov, firmy a aj celú spoločnosť Dôvera je základným kameňom pre vedenie ľudí Aj keď Leahy (2012) na začiatku svojej knihy opisuje, že najdôležitejší bod je konfrontovať pravdu na záver knihy polemizuje, že v dnešnej komplikovanej dobe je najdôležitejšou stránkou skôr odvaha odvaha robiť správne a odvážne rozhodnutia. Lojalita, Big data a optimizmus V jednom z minuloročných rozhovorov pre Planet Retail pomenoval Leahy niektoré príležitosti ohľadne získavania zákazníckej lojality (Eagle Eye Solutions, 2015). Svojím spôsobom moderný marketing naučil zákazníkov aby boli promiskuitní a transakční, pretože najväčšie odmeny idú novým zákazníkom. (Eagle Eye Solutions, 2015) Terry Leahy bol veľmi úspešný so zavedením lojalitného systému Clubcard. Clubcard ma naučil jednu jednoduchú pravdu: ľudia sú radi keď je im poďakované, a ak je im poďakované, začínate si získavať ich lojalitu. (Leahy, 2012, p.68) Leahy taktiež vidí veľkú príležitosť v digitálnej ére a Big data fenoméne, vďaka ktorému sú neporovnateľne väčšie možnosti ako pracovať so zákazníkmi a to nielen v maloobchodnej sfére v ktorej pôsobil 33 rokov. Keď som nastúpil do mojej spoločnosti (Tesco), začínal som na marketingu, ale nevedel som zistiť nič o ničom. Pretože spoločnosť mala v tom čase jeden počítač. Neboli k dispozícii vôbec žiadne manažérske informácie. (Purple, 2015) Nenechajte si ujsť túto výnimočnú príležitosť vidieť na vlastné oči tohto skromného, praktického a hlavne optimistického človeka priamo na TREND konferencii TOP Manažment 2016. Ešte musíte o mne vedieť jednu inú vec. Som optimista. Verím, že naše najlepšie dni sú ešte len pred nami Nikdy som nestratil svoju vieru v to, že ak sú ľudia slobodní a majú sebavedomie a príležitosť, sú schopní urobiť úžasné veci. Akokoľvek idealisticky to môže znieť, ale je to lepšie ako byť pesimistom. (Leahy, 2012, p. 9) Zdroje: Big is beautiful, says Leahy for Tesco and for Britain. (2006, Január). Theguardian.com. Dostupné na https://www.theguardian.com/business/2006/jan/08/supermarkets.observerbusiness1 Eagle Eye Solutions. (2015, November 13). Sir Terry Leahy Interview [Video file]. Dostupné na https://www.youtube.com/watch?v=L8-KFUgBasg Keď biznis prekračuje vlastné hranice. (2016, November). TOP manažment. Dostupné na http://konferencie.etrend.sk/trend_konferencie/top-manazment-2016.html Leahy, T. (2012, Máj). Former Tesco boss Sir Terry Leahy: How to make your fortune in 10 easy steps. Thisismoney.co.uk. Dostupné na http://www.thisismoney.co.uk/money/news/article-2151466/Former-Tesco-boss-Sir-Terry-Leahy-How-make-fortune-10-easy-steps.html Leahy, T. (2012). Management In Ten Words. [Kindle]. Dostupné na https://www.amazon.com/ Leahy, T. (2013, Marec). My Budget for Britain by Mr Tesco: We need to cut taxes and slash State spending, says TERRY LEAHY. Dailymail.co.uk. Dostupné na http://www.dailymail.co.uk/debate/article-2295503/My-Budget-Britain-Mr-Tesco-We-need-cut-taxes-slash-State-spending-says-TERRY-LEAHY.html Lessons in leadership from Terry Leahy. (2012, November 20). Sir Terry Leahy Interview [Video file]. Dostupné na https://www.youtube.com/watch?v=zE8jDUdshC0 Pratley, N. (2015, Január). Sir Terry Leahy, the supermarket superhero? Not exactly… Theguardian.com. Dostupné na https://www.theguardian.com/business/nils-pratley-on-finance/2015/jan/20/sir-terry-leahy-tesco-supermarket-superhero-not-exactly Purple. (2015, Október 27). Sir Terry Leahy talks about the history of loyalty cards and the importance of Big Data [Video file]. Dostupné na https://www.youtube.com/watch?v=AdQ87Z2gBMw Terry Leahy. (n.d.). In Wikipedia. Dostupné na https://en.wikipedia.org/wiki/Terry_Leahy Terry Leahy 1956. (2016). Reference for Business. Dostupné z http://www.referenceforbusiness.com/biography/F-L/Leahy-Terry-1956.html Wood, Z. (2015, Január). Former Tesco boss Sir Terry Leahy blames successor for firm’s woes. Theguardian.com. Dostupné na https://www.theguardian.com/business/2015/jan/19/former-tesco-boss-terry-leahy-blames-successor-phil-clarke Fotografie: [úvodná fotografia] Terry Leahy, Chief Executive of Tesco seen here at the Brent Cross store at the announcement of reults to the Stock Exchange seen here serving a customer, Melinda Baranieski. Picture credit: Martin Beddall [ostatné fotografie] Getty ImagesThe post TREND Konferencia: TOP Manažment 2016 Sir Terence Patrick „Terry“ Leahy first appeared on Synerta Personnel.

prejsť na článok

Najzaujímavejšie prednášky z CF konferencie

Koncom novembra sa v Novom Smokovci uskutonila 11. slovensk CF konferencia. Na konferencii bolo viacero prednajcich a astnkov aj z okolitch krajn, m konferencia zskava aj vy vznam v rmci stredoeurpskeho reginu. Konferencia reflektovala aktulne klinick tmy

prejsť na článok

Konferencia k 10. výročiu založenia Združenia

Pri príležitosti 10. výročia vzniku Združenia pre kariérové poradenstvo a rozvoj kariéry si vás dovoľujeme pozvať na konferenciu Kariérového poradenstva 2024. Konferencia je určená kariérovým poradcom, výchovným poradcom, poradcom z úradov práce, učiteľom

prejsť na článok

Veľtrh BAZÉNY, SAUNY SPA 2016

Príspevok Veľtrh BAZÉNY, SAUNY SPA 2016 zobrazený najskôr BluOne.sk - Mobilné bazénové zdviháky a výťahy.

prejsť na článok

Konferencia VYKUROVANIE 2023

Konferencia VYKUROVANIE 2023 Podporujeme profesionálov aj z oblasti vykurovania! Spoločnosť GS SOFT bola hlavným partnerom konferencie VYKUROVANIE 2023, ktorá sa konala v dňoch 20. až 24. marca 2023 v Grand hoteli Bellevue, v Hornom Smok

prejsť na článok

SlovakiaTech Forum-Expo

Nová prezentačná webstránka SlovakiaTech Forum-Expo – najväčšia technologická konferencia na Slovensku.

prejsť na článok