Verejno-súkromné priestranstvá: Ako kaviarne môžu inšpirovať značku miesta

Význam verejného priestoru pre stretávanie sa miestnych obyvateľov s cudzincami a návštevníkmi bola klúčová téma Placemarking Week 2016 /Týždeň tvorby značky miesta/ (zhrnutie si prečítate na portáli PlaceBrandObserver). Mnohí spíkri na tomto podujatí rovnako zdôraznili, že takýto priestor má klesajúcu tendenciu po celom svete. Tento trend, ktorý zodpovedá potrebe živému, prístupnému a konkluzívnemu verejnému priestranstvu stretávania sa ľudí je najviac potrebný v Austrálii. V skutočnosti, vlastniť dom v predmestí, ktorý stojí medzi predzáhradkou a veľkou záhradou za domom pre zábavu s rodinou či priateľmi je už dlhodobo považované za austrálsky sen. No rastúce ceny nehnuteľností, rozširovanie populácie a množstvo ďalších faktorov núti ľudí tento sen odsunúť. Alternatívna práca (ako je napríklad práca z domu, zdieľanie pracovného miesta, mobilné kancelárie a podobne) sa tiež menia tým, ako ľudia začínajú uvažovať o tradičnom spôsobe privátno-verejného pracoviska. Zakorenené vzťahy k verejným priestorom Prečo sa stáva, že prestávame vnímať náš dom ako hrad a ostatné miesta, akými je kancelária sa zmenšujú? V podmienkach ulice ako potenciálneho verejného miesta, pri spôsobe tvorby značky, keď mentalita ľudí vníma ulice ako miesto pre autá je najmä v Austrálii stále živá. Možno je to čiastočne dôsledok zemepisnej disperzie, Austrálčania všeobecne neradi chodia dlhšie vzdialenosti rozvážajú sa. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); Tiež sa môže stať, že nenájdete voľné miesto na oficiálne verejnom a teda prístupnom mieste, akými sú knižnice, či komunitné centrá v Austrálii. Ak také nájdete, pravdepodobne ste našli miesto, kam siaha voľne dostupné WiFi, skôr ako miesto, kde sa stretávajú ľudia aby nejakým spôsobom navzájom komunikovali. Mimo veľkých miest, je tiež zvykom jazdiť autom aj krátke vzdialenosti či už k detským ihriskám alebo parkom. Je to úplne iné ako napríklad v takom New York-u. Využívanie partnerstva verejného a súkromného priestoru - príklad New York City Kaviarne ako verejno-privátny priestor Už aj v Austrálii sa začali rozširovať kaviarne, ktoré pomaly nahrádzajú verejný priestor a stávajú sa alternatívou, navzdory tomu, že sú súkromné. Mnohé udalosti sa stále častejšie odohrávajú práve v kaviarňach: pracovné stretnutia, rozhovory, prvé rande, narodeniny, študijné stretnutia, rodinné oslavy, stretnutie matiek, knižné kluby Reštaurácie sú tiež sociálne priestory, no kaviarne sú viac neformálne, rozmanitejšie, autonómnejšie a zdanlivo pre verejnosť využiteľnejšie. Mnohí podnikatelia si tento efekt všimli a snažia sa ho využiť vo svoj prospech. Podobne ako poskytovanie kávy, voľných stolov na prácu (s vysoko rýchlostným WiFi a rozšíreným sociálnym zázemím pre zákazníkov), Warehouse No. 5 (Sklad č. 5) na austrálskom Gold Coast hosťuje workshopy, fotenie, umelecké výstavy a spoločenské podujatia. Cieľ je predefinovať komunitu a kultúru prostredníctvom iniciatívnych skúseností. Toto kreatívne využívanie Warehouse No. 5 ho posúva viac k vnímaniu ako verejného miesta na konci spektra ponímaného vnímania. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); Medzinárodný reťazec Le Pain Quotidiens so spoločenskou koncepciou umiestnenia stolov rovnako hovorí o úpadku súkromného priestoru a skúsenostne (napríklad psychologické) prínosy živého, prístupného a komplexného verejného priestoru: dostatočné dlhý aby sa zmestili všetci ale tak úzky aby museli navzájom konverzovať, naše umiestnenie stolov znovu spojí či vytvorí nové priateľstvá pri chutnom jedle a dobrej spoločnosti. V priestore kde farby sa stávajú svetlom, hudba sa mieša s melódiou konverzácie a vône čerstvého pečiva kŕmia vašu predstavivosť, tam bude vždy miesto pri stole aj pre teba. Znova, bezplatná WiFi a rozšírené sociálne zázemie pre zákazníkov pomôžu, ale môže branding miesta si niečo vziať z tohto konceptu a celkovej príťažlivosti kaviarní? Inšpirácia brandingu miesta Z nevyhnutne viac etického pohľadu, vedia kaviarne obslúžiť každého sociálne, fyziologické a sociálne potreby? Cítia sa všetci obyvatelia (a turisti) v kaviarniach komfortne? Keď sa pozrieme na budúcnosť obmedzeného súkromného priestoru, môžeme považovať kaviarne za životaschopné, etické a alternatívne k verejnému priestoru? Trhy farmárov a ďalšie lokálne tržnice či nákupné centrá (napríklad miesta rýchleho občerstvenia) rovnako ponúkajú príležitosti pre medziľudský kontakt, aj keď letmého a povrchného druhu. Ale kaviarne, najmú tie súčasné ponúkajú určitý typ domova vzdialene od domova pre socializovanie sa, prácu či leňošenie tak trochu anonymne v spoločnosti druhých. Vo všeobecnosti môžeme rovnako povedať, že kaviarne v súčasnosti zohrávajú úlohu centrálneho bodu stretávania sa v každodennom mestskom živote omnoho viac, ako kedykoľvek predtým. Na základe tohto, snáď a príťažlivosti kaviarní by mohli byť inšpirované procesy pri tvorbe značky miesta ako vnímajú poskytovanie zázemia a priestorov, kde obyvatelia (a turisti) naozaj chcú byť. Autor: Amelia Green (c) PlaceBrandObserver text & images Originálnu anglickú verziu článku nájdete tu. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); The post Verejno-súkromné priestranstvá: Ako kaviarne môžu inšpirovať značku miesta first appeared on BrandInstitute.

prejsť na článok

Máte málo miesta? Ako si z jedného parkovacieho miesta urobiť dve?

Zvyšovanie osobného komfortu modernej doby sa dnes už prejavuje nielen v štýlovom zariadení našich interiérov, ale aj zväčšovaním vozového parku. Problémom je, že aj tento druh pokrytia  potrieb si vyberá svoju daň v podobe nedostatočného miesta na parkov

prejsť na článok

Ako vybudovať značku miesta

Silná značka miesta sa tvorí ťažšie, než vytvorenie iných značiek aj navzdory tomu, že procesy sú veľmi totožné. Zložité je to aj z toho pohľadu, že zodpovední činitelia a ľudia ktorí rozhodujú v záležitostiach miesta (mesto, kraj, krajina, ) majú rozličn

prejsť na článok

Inzercia - Psychológ / Sociálny pracovník / Zamestnanec na skupine

Novozaložené súkromné pobytové centrum pre prekonávanie závislostí dospelých sa nachádza v rekreačnej oblasti 30 km od Bratislavy. Svojim klientom poskytne bezpečný a diskrétny priestor pre naštartovanie cesty k zotaveniu zo závislosti a to pobytovou a ná

prejsť na článok

Lepšia reprezentácia menšín v Kosove

Dnes sme spolu s výskumníčkou Svetlušou Surovou privítali delegáciu menšinových aktivistov z Kosova. Členom delegácie organizácie NGO Aktiv sme prezentovali naše skúsenosti v oblasti participácie a spolupráce medzi majoritou a národnostnými komunitami. So

prejsť na článok

Ako vybudovať cyklistickú komunitu v svojom okolí

Vybudovanie lokálnej komunity cyklistov môže pomôcť posilniť kultúru jazdy na bicykli v danom regióne a podporiť udržateľné spôsoby dopravy. Tu je niekoľko nápadov, ako by sa to dalo dosiahnuť: Vytvorte cyklistickú skupinu: Vytvorte skupinu na sociálnej

prejsť na článok