Zlo zvíťazí, ak dobrí ľudia neurobia nič!

Záujem ľudí o veci verejné upadá. Toto konštatovanie platí napriek tomu, že dnes sú ľudia zneužívajúci verejný priestor a prostriedky oveľa vynaliezavejší a nebezpečnejší. V  spoločnosti cítiť apatiu, rezignovanosť a letargiu. Hodenie volebného lístka do urny nestačí na uchopenie celej správy vecí verejných občanmi. A to mnohí rezignovali aj na túto možnosť. Nestačí to na to, aby sa spoločnosť rozvíjala a už vôbec nie na to, aby sa rozvíjala podľa priania väčšiny spoločnosti. Na to, aby spoločnosť v tomto smere ožila, potrebuje do svojich žíl skutočne čerstvú krv. V tomto kontexte je pravdivé tvrdenie, že zlo zvíťazí, ak dobrí ľudia neurobia nič. Rovnako je pravdivé tvrdenie, že peňazí je dosť, len politici musia prestať kradnúť. Ľudia žijú v ilúzii, že ak svojím konaním nikomu neubližujú a neokrádajú spoločnosť, je to v poriadku a ako ich príspevok k posunutiu spoločnosti vpred to stačí. A to je nesprávne. Dnes nerobiť zle nestačí. Povedzme si úprimne, čo povieme deťom, keď nám položia otázku „čo ste urobili, aby ste zmenili stav k lepšiemu?“ Budú spokojné s odpoveďou „nerobili sme nič zlé?“ Politici majú vždy sklon myslieť na budúce voľby a nie na budúce pokolenie. Občania na svoje deti myslia, občania zúčastnení vo verejnom živote tiež. Bude to zlé a ešte horšie. Zlo je totiž pripravené zapustiť korene všade tam, kde mu poskytneme priestor. Začína to v malej dedinke na severe Slovenska, pokračuje napríklad samosprávou mesta a končí v najvyšších štruktúrach štátnej moci. Zlo totiž nemá schopnosť vnímať pocit dostatku. Zlo má vždy pocit nedostatku. Nedostatku moci, vplyvu, peňazí... Chýba spoločenská, občianska a politická  angažovanosť. Práve to vyhovuje malej skupinke ľudí na Slovensku na komunálnej aj celoštátnej úrovni. Chce to čerstvú krv do verejného života. Občianska politika nám prospieva. Pozrime sa na samosprávy, kde uspeli nezávislí kandidáti. Títo majú väčšinou svoju hlavu, svoj rozum a nevisia na žiadnej šnúrke sponzora strany. Celoštátny nárast nezávislých kandidátov v samosprávach na úrovni poslancov aj primátorov môžeme vnímať, ako istú separáciu občanov od politikov. Občania chcú problémy reálne riešiť, politici chcú o nich nereálne rozprávať. Ľudia, ktorí si vedia kvetnatnými vyhláseniami získať davy, vládnu tým, ktorí vedia problémy reálne riešiť. Politika bola podľa môjho názoru druhým najstarším remeslom na svete. Byť dobrým politikom totiž vylučuje byť dobrým človekom. Politik hovoriaci iba pravdu nebude nikdy zvolený opakovane. Lož má krátke nohy, ale práve preto dobrú stabilitu a rovnováhu, no a ľudia krátku pamäť. Generačná výmena nielen verejno-štátnej správy, ale občianstva ako takého je nevyhnutná a práve prebieha. Tvrdohlavosť staršej a tej nastupujúcej generácie je v podstate rovnaká. Staršia si myslí, že s ňou to najlepšie odchádza a mladšia, že to najlepšie s ňou prichádza. Ale staršia generácia by mala mať nadhľad

prejsť na článok

VIANOČNÁ ROZPRÁVKA

Dovoľte nám rozpovedať príbeh o jednom čarovnom meste, plnom čarovných miest. Kde bolo, tam bolo, bolo raz jedno mestečko. Nemalé, neveľké. Také akurát. Farebné, veselé, historické - no jednoducho kúzelné. Ale najmä bolo plné čarovných ľudí a zmyslupln

prejsť na článok

Premena základného imania a vkladov z SKK na EURO

Podnikatelia majú povinnosť uskutočniť premenu vkladov a základného imania v spoločnosti. (Zákon č. 659/2007 Z.z.-o zavedení meny euro v SR). Ak tak neurobia, hrozí im pokuta od registrového súdu až do výšky 3310,- EUR. Treba mať na pamäti aj to, že v prí

prejsť na článok

Mikulášska nádielka

„Vitaj, vitaj Mikulášku, vitaj Mikuláš, ďakujeme, že si prišiel opäť medzi nás. Pesničku ti spievame, malú rúčku podáme, vitaj, vitaj medzi nami milý Mikuláš. Boli sme my veru dobrí milý Mikuláš, rozdávali šťastie, radosť všade vôkol nás. Na teba sme čaka

prejsť na článok

Tlačová správa: Ak vláda okamžite nezačne riešiť drahé potraviny, budú ľudia čoraz hladnejší

Ak vláda okamžite neprijme kroky proti prudko rastúcim cenám potravín, budú ľudia na Slovensku buď čoraz hladnejší, alebo budú jesť... Zdroj

prejsť na článok

V marketingu predávajú slová, nepodceňujte ich silu

V marketingu už nefungujú superlatívy, vyťahovanie sa, sugescia a hnanie k nákupu Konkurencieschopnosť je v každej oblasti privysoká a ľudia si môžu vyberať. V dnešnom marketingu fungujú emócie a tie vyvolávajú správne použité slová. A hlavne jazyk, akým

prejsť na článok