Viac efektivity a menej stresu prostredníctvom lepšej komunikácie
Začnem malým príbehom. Mala som klienta s veľkou firmou. Prevádzka si vyžadovala rozsiahly priestor a tak administratíva sídlila v útulných kanceláriách v centre Bratislavy a prevádzka mimo mesto. Majiteľ bol Slovák – volajme ho pán Gudy dlhodobo žijúci
“Mlčať, je zlato” je natoľko známe, že sa mnohí ani nezamýšľajú nad jeho skutočným posolstvom. Na jednej strane sa mlčanie prirovnáva k zlatu, na strane druhej sú mnohí presvedčení, že tichí ľudia v podstate nemajú vlastný názor, nie sú priebojní a to zla
Keď sa na stretnutiach rozprávam s ľuďmi o komunikácii, mnohí mi povedia, že vedia komunikovať. Hovoria: „ Jasne, že viem komunikovať, “, Predsa viem povedať, čo chcem“, „Bez problémov poviem, čo sa mi nepáči, “ a podobne. Áno, všetci vieme rozprávať. N
V článku „Umenie komunikovať“ ste sa dočítali, že „spojenie“ s ľuďmi je základný predpoklad pri napĺňaní cieľov. Ako ale viete, že ste pri komunikácií s ľuďmi v „spojení“. Čo všetko vám naznačí, že vás čistý a silný záujem, že vaše „nitky“, vaše „spojeni
„Umenie“ je v širšom ponímaní činnosť založená na vnímaní, predstavivosti, vedomostiach, ale aj intuícii. Ide o schopnosť kreatívne a pôsobivo zaujať druhú stranu. „Komunikácia“ je základný spôsob kontaktu zo svetom vo všetkých oblastiach života. Z hľadis
Asertivita moderná definícia Asertivita sa už nejakú dobu skloňuje vo všetkých pádoch ako dôležitá komunikačná schopnosť a pre tých, čo ju majú (alebo sa ju naučia), je vraj úspech v komunikácii takmer zaručený. Ale je to skutočne tak? Vysvetlenie tohto
U manažérov a šéfov sa často stretávam s názorom, že od podriadených si treba držať odstup, zachovávať autoritu, „inak vám ľudia začnú skákať po hlave“. A stretávam sa s niekoľkými prístupmi alebo spôsobmi, ktorými to dosahujú. Nemôžem povedať, že sú to ú
V mojom článku Ako hovoriť s nespokojným zamestnancom som spomínala, že existuje rozdiel v komunikácii s nespokojným zamestnancom, ktorý je výkonný a v podstate konštruktívny a nespokojným zamestnancom, ktorý je navyše nevýkonný a jeho prítomnosť v tíme j
Asi budete súhlasiť, keď poviem, že vytvorenie „ideálnych“ podmienok na prácu vôbec nezaručuje, že sa nebudete musieť potýkať s nespokojnými pohľadmi či rečami zo strany zamestnancov. Avšak reči sú vždy lepšie než „len“ pohľady. Keď za vami totiž zamestn
4 komunikačné schopnosti šéfov Komunikačné schopnosti na dobrej úrovni sú kľúčom pri šéfovaní, pretože šéfovanie je najmä o komunikácii. Názov tohto článku naznačuje, že tentokrát budeme hovoriť o tom, čo v „šéfovskej komunikácii“ funguje. Vedieť, čo člov