Veľa ľudí a firiem je stále presvedčených o tom, že marketing slúži iba k získavaniu nových zákazníkov. Áno, marketing je samozrejme aj o tom, ale to nie je úplne všetko.Ešte dôležitejšiu úlohu má marketing v budovaní vzťahov s existujúcimi zákazníkmi. Ak by marketing slúžil iba na získavanie nových zákazníkov, bola by to veľmi neefektívna činnosť, pri ktorej by sa firmy naháňali stále za novými a novými zákazníkmi, no výsledok by bol veľmi neefektívny a krátkodobý. Pri budovaní a prehlbovaní vzťahov s existujúcimi zákazníkmi však firma získa oveľa viac. Vzťahy so zákazníkmi sa môžu stať takými silnými, že zákazníci budú vnímať firmu/ značku ako svoj “love brand” a byť jej verní aj niekoľko rokov alebo aj celý život. Veľa firiem v dnešnej dobe nevie ako si udržať zákazníka, alebo ako si vybudovať s nimi vzťah, no možností je veľmi veľa. V tomto článku vám prinesieme niekoľko tipov. Ak máte v tejto oblasti problémy aj vy, odporúčame, aby ste pokračovali v čítaní. 1. Spustite vernostný program Tento spôsob budovania vzťahov je veľmi populárny a jednoduchý. Ponúknite svojim zákazníkom možnosť zaregistrovať sa do vernostného programu a ponúknite im pri ďalšom nákupe zľavu. Všetci sú predsa radi, keď môžu pri nákupe ušetriť. Registračným formulárom tak získate aj databázu e-mailových adries svojich zákazníkov, ktorým potom môžete posielať zaujímavé ponuky, alebo newslettre, ktorými ich môžete zabávať, alebo vzdelávať. S tým súvisí aj ďalší bod prehlbovania vzťahov. 2. Vzdelávajte svojich zákazníkov Keď už budete mať vytvorenú databázu klientov, pripomeňte sa im z času na čas zaujímavým newsletterom. Nemusíte hneď násilne promovať svoje ponuky. Napíšte napríklad zaujímavý článok, kde sú spomenuté vaše produkty, alebo natočte video tutorial, ako používate vaše produkty. Zašlite newsletter s pridanou hodnotou, ktorá vašim zákazníkom pomôže s nejakým problémom, alebo ich niečo nové naučí. 3. Sponzorujte miestny športový tím Ak váš biznis súvisí so športom, toto je skvelá príležitosť ako si získať nových zákazníkov, alebo udržať tých existujúcich. Sponzoringom športového tímu sa zaručene vryjete do pamäti samotným športovcom, aj ich podporovateľom. 4. Pomôžte pri organizovaní charitatívnej akcie Charitatívne akcie sú veľakrát veľmi emocionálnou záležitosťou. Takisto pri nákupoch sa ľudia rozhodujú emocionálne. Pomocou pri organizovaní charitatívnych akcií nie len spravíte niečo pre dobrú vec, ale získate si sympatie mnohých ľudí. Ak je to pre váš biznis relevantné, vrelo odporúčame túto cestu. 5. Narodeninové darčeky Každého zákazníka poteší malé prekvapenie. Koľkokrát sa vám stalo, že vám prišiel mail s prianím a zľavovou poukážkou na nákup ako darček k vašim narodeninám? A pritom je to také jednoduché. Pri registrácii, napríklad k vernostnému programu nastavte aj zadanie dátumu narodenia a máte vyhraté. Vás to nestojí takmer nič, a zákazníka tým určite potešíte. Spôsobov k budovaniu vzťahov so zákazníkmi je naozaj veľmi veľa. Napíšte nám do komentára či sme vás inšpirovali a použijete niektorý z vyššie spomenutých. A ak by ste chceli vedieť o ďalších, neváhajte nám napísať na [email protected]. Prvú konzultáciu máte u nás úplne zadarmo. Príspevok Ako prehlbovať vzťahy so zákazníkmi je zobrazený ako prvý na NAKAZA.
Môj sused má úzky vjazd do domu a keď vystupuje zauta, poškodzuje nám trávnik, lebo po ňom šliape. Keď sme ho upozornili, povedal, veď to nie je vaše, ale mestské. Časť pred domom je mestská, ale sme užívatelia tejto plochy, sadíme tu kvety, kosíme a sú t
prejsť na článokPočuli ste už niekedy výraz Inbound Marketing? V dnešnej dobe existuje množstvo marketingových metód a stratégií ako získať nových zákazníkov a udržať si tých existujúcich. Inbound marketing je metóda, ktorá pomáha prilákať zákazníkov formou hodnotného o
prejsť na článokDeti vedia kriticky myslieť a budovať vzťahy, vraví riaditeľka.
prejsť na článokSociálne siete sú v dnešnom svete nedeliteľnou súčasťou nášho života. Umožňujú nám komunikovať s našimi priateľmi a rodinou, zdieľať naše myšlienky a zážitky, a dokonca aj podporovať naše kariérne ciele. Ale sú skutočne sociálne siete sociálne? Na prvý
prejsť na článokInstaPrePodnik Sociálne siete pre firmu a ich Dôležitosť pre úspech v digitálnom svete InstaPrePodnik Sociálne siete pre firmu a ich Dôležitosť pre úspech v digitálnom svete Sociálne siete pre firmu: Dôležitos
prejsť na článok