Nezaplatil vám klient alebo obchodný partner faktúru a odrazu sa ani neozýva? Zbytočne nečakajte a začnite s vymáhaním pohľadávky. Ako celý tento proces vyzerá a na čo by ste nemali zabúdať? Máme pre vás všetky informácie. Dávajte si pozor na premlčanie Keď si všimnete, že vám druhá strana nezaplatila pohľadávku, s jej vymáhaním začnite čo najskôr, aby sa náhodou nepremlčala. Doba premlčania sa odvíja v závislosti od vášho vzťahu s dlžníkom. Ak ide o obchodnoprávny vzťah, pohľadávka sa premlčí za 4 roky odo dňa, kedy bolo možné uplatniť ju pred súdom. V prípade občianskoprávnych vzťahov sú to 3 roky. Po tomto období môže dlžník na súdnom konaní podať námietku premlčania. Proti nej nedokáže urobiť nič ani súd. Po rokoch môže byť problémom aj dokazovanie Ak budete s vymáhaním čakať, riskujete nielen premlčanie, ale aj to, že celý proces bude náročný a v konečnom dôsledku nemusí byť vôbec úspešný. Niektoré skutočnosti sa totižto po dlhom čase dokazujú len veľmi ťažko. S dlžníkom sa snažte spojiť Keď sa pustíte do vymáhania pohľadávky sami, ako prvé kontaktujte dlžníka všetkými dostupnými spôsobmi. To znamená telefón, e-mail aj sociálne siete. Zároveň myslite na to, že danej osobe nestačí zavolať alebo napísať len raz či dvakrát. Nezaplatenú faktúru jej pravidelne pripomínajte. Písomnú komunikáciu si nezabudnite archivovať. Ak by daný prípad riešil neskôr súd, e-maily či SMS správy budú výborným dôkazom. Požadujte písomné uznanie záväzku V prípade, že s vami dlžník komunikuje a je ochotný dlh zaplatiť, no nie okamžite, požadujte od neho písomné uznanie záväzku. K tomu môžete pripojiť aj splátkový kalendár, na základe ktorého bude druhá strana splácať danú pohľadávku. V spojitosti s písomným uznaním záväzku je dôležité dodať, že keď ho máte, doba premlčania sa predlžuje na 10 rokov. Keď s vami dlžník nekomunikuje Ak s vami dlžník nekomunikuje, podajte návrh na vydanie platobného rozkazu. Keď ho súd vydá, nastávajú tieto situácie: Dlžník zaplatí svoj dlh – najideálnejšia situácia, kedy vám druhá strana zaplatí pohľadávku krátko po vydaní platobného rozkazu. Dlžník do 15 dní prevezme platobný rozkaz, no nezaplatí ho a nepodá voči nemu odpor – platobný rozkaz je právoplatný, preto môžete podať návrh na vykonanie exekúcie. V tejto fáze pohľadávku rieši exekútor, ktorý vám ju po vymožení zašle. Dlžník podá odpor voči platobnému rozkazu – keď tak dlžník urobí, súd nariadi pojednávanie, kde sa bude skúmať vaša oprávnenosť nároku. Ak vám ho súd prizná, dlžník ho musí zaplatiť. V prípade, že nezaplatí, môžete podať návrh na vykonanie exekúcie. Platobný rozkaz nebolo možné doručiť dlžníkovi do vlastných rúk – dokument sa zruší a súd vo veci nariadi pojednanie. Od tohto momentu nastáva rovnaký proces ako v bode vyššie. Nechajte to na odborníkov Nemáte čas na zdĺhavé vymáhanie pohľadávok, alebo nechcete túto nepríjemnú situáciu riešiť sami? Obráťte sa na nás. V call centre CreditCall máme overený postup, ktorý je zložený z troch základných krokov: Skoré inkaso – klienta, resp. obchodného partnera kontaktujeme buď 2 až 3 dni pred splatnosťou, alebo 7 až 14 dní po splatnosti pohľadávky, kedy zisťujeme, prečo nebola uhradená. Mimosúdne vymáhanie pohľadávok – s dlžníkom nadväzujeme kontakt a snažíme sa s ním uzatvoriť uznanie záväzku alebo splátkový kalendár. Súdne vymáhanie – pripravíme kalkuláciu nákladov spojených so súdnym vymáhaním. Po ich akceptovaní začína náš právnik riešiť situáciu súdnou cestou. Následne vám vieme pomôcť aj s vymáhaním pohľadávok zo zahraničia. Robíme tak vďaka našej medzinárodnej sieti partnerských advokátskych kancelárií. Príspevok Ako si poradiť s dlžníkom? Nechajte to na CreditCall je zobrazený ako prvý na CreditCall.
Jednou zo štyroch divízii v CreditCall je inkaso alebo manažment (správa) pohľadávok. Užitočná možnosť pre právnické osoby v prípade, že im druhá strana nezaplatí faktúru, účet či splátku. Celý proces začína tzv. skorým inkasom. Z poverenia našim obchodný
prejsť na článokDnes, 24. júla oslavujeme Medzinárodný deň call centier. Tento deň nám pripomína, že profesia operátora je kľúčovým spojením medzi firmami a ich zákazníkmi. Prvýkrát ho zaviedla Medzinárodná asociácia call centier (IACC) v roku 2011. Dnešný dátum ni
prejsť na článokVianoce sú pre obchodníkov jedným z najdôležitejších období roka, ktoré im dokáže priniesť výrazné zvýšenie tržieb. Platí to však len vtedy, keď sa naň v predstihu správne pripravia. Okrem dostatočných skladových zásob je kľúčové poznať svojich zákazníkov
prejsť na článokInfolinka je dôležitou súčasťou každého biznisu. Stará sa o spokojnosť zákazníkov a výrazne ovplyvňuje to, či sa k vám ešte niekedy vrátia. Pri jej nastavení musíte myslieť na niekoľko kľúčových požiadaviek, pričom zabúdať by ste nemali ani na jej optimal
prejsť na článokPremýšľali ste niekedy nad tým, že by ste si nechali spraviť prieskum trhu? V tom prípade ste sa mohli stretnúť s označením QCalls, resp. Quality Calls. Táto overená metóda vám dokáže poskytnúť množstvo podrobných informácií o zákazníkoch a ich nákupnom s
prejsť na článok