Ako vieme cielene rozvíjať angličtinu zamestnancov a zároveň ich pripraviť na reálne biznis situácie?

Každý hodnotný jazykový či rozvojový kurz má prioritne splniť ciele ľudí, ktorí ho absolvujú, a zároveň ciele firiem, ktoré sa rozhodli do vzdelávacieho kurzu investovať. Spôsob, akým pripravujeme jazykové kurzy, nájdete v tomto článku. V Edifiers vieme udržovať vysokú kvalitu obsahu kurzov  prostredníctvom systému analyzovania potrieb.  Pri osobných rozhovoroch  s každým účastníkom zbierame kľúčové informácie o ich motivácii, očakávaniach a potrebách. Tieto informácie následne pretavíme do obsahu samotných kurzov. Vzdelávacie kurzy, ktoré pripravíme, prepájajú tri kľúčové elementy: ANALÝZA – ZRUČNOSTI – PRÁCA. ANALÝZA potrieb a PRÁCA Skúste sa zamyslieť nad tým, ako ste sa učili angličtinu. Zažili ste s lektormi debatu o niektorej z týchto otázok? Aké konkrétne zručnosti potrebujete na svoje pracovné úlohy? Čo konkrétne potrebujete rozvíjať, aby ste prácu získali, udržali si ju alebo v nej napredovali? Čo presne potrebujete a akú podporu vám lektor vie poskytnúť? Prešli ste si reálnu biznis situáciu a analyzovali zadanie, čo je v danej situácii pre Vás prioritné povedať a ako sa máte pripraviť, aby ste komunikovali s istotou? Čo na vás funguje a ako sa vám najlepšie učí? Čo robíte na hodinách, prečo a ako? Stáva sa vám, že ste na hodine urobili pár cvičení, v ktorých bola potrebná slovná zásoba a gramatika, no na rokovaní s partnermi vám to až tak nepomohlo lepšie odprezentovať projekt ani to, ako máte riešiť problém a aké budú ďalšie kroky? Úvodné rozhovory nám umožňujú pripraviť obsah kurzu účastníkom skutočne na mieru. Naším úsilím je rozvíjať ich jazykovú vybavenosť s cieľom reálne ju využiť na konkrétnej pracovnej pozícii a náplni práce. Snažíme sa, aby zručnosti, ktoré sa naučili, nevznikli náhodou, ale boli budované na pevných základoch, s jasným cieľom a miestom využitia. ZRUČNOSTI Cielenému rozvíjaniu zručností potrebných  na komunikáciu v angličtine v živote i práci hovoríme tzv. LIFE skills a EMPLOYABILITY skills development. Language je LIFE skill = jazyk je kľúčová zručnosť v našom živote. Pri rozvíjaní angličtiny vychádzame z tohto základného princípu. V korporátnych jazykových kurzoch sa posúvame smerom k EMPLOYABILITY skills. Employability skills sú zručnosti, ktoré ľudia potrebujú na to:  aby prácu získali, aby si prácu udržali, aby v práci napredovali. Employability skills sa označujú rôzne, napríklad zručnosti 21.storočia, prenosné zručnosti, mäkké zručnosti, kľúčové zručnosti, interpersonálne zručnosti atď. Poviete si, toto predsa nie je nová téma. Nie, nie je to nič nové. No Employability Skills naberajú na dôležitosti a sú kľúčovým elementom k úspechu jednotlivcov, tímov i firiem. Flexibilita a adaptabilita na rýchlo sa meniaci svet okolo nás sa zdajú byť nevyhnutnosťou. A tak už nejaký čas platí, že nemusí byť výhodou mať len jeden súbor zručností, ktoré vás limitujú v rámci jedného sektora, oblasti či firmy. Súčasný pracovný trh si žiada pohyb rôznymi smermi a je obrovským prínosom, ak disponujete rôznymi zručnosťami, ktoré vám umožnia meniť prácu, oblasti aj krajiny, v ktorých pracujete. Môžete si povedať, že na mäkké zručnosti využívate expertov z konzultačných firiem. Čo s tým má spoločné angličtina a firemné jazykové vzdelávanie? My tu vidíme mnoho spoločného, tieto oblasti sa prelínajú. Ak komunikácia vo firme prebieha v angličtine – či už ako firemný jazyk alebo s obchodnými partnermi, tak employability skills od angličtiny neoddelíte. Naším cieľom zlepšovania úrovne angličtiny je dosiahnuť rovnováhu medzi jazykovými zručnosťami a biznisovými zručnosťami, ktoré sú relevantné pre potreby zamestnancov a situácie, v ktorých sa nachádzajú. Zdá sa vám to jednoduché a logické? Ste presvedčení, že týmito princípmi sa riadia všetci? Áno aj nie. Veľa klientov je nadšených z takéhoto prístupu, no mnohí takýto prístup nemali možnosť zažiť a sú zo svojej angličtiny frustrovaní. Možno je jednoduché o tom čítať a hovoriť. O to náročnejšie je však  reálne takto s klientmi na každej jednej hodine pracovať. V Edifiers vedieme lektorov smerom, ktorému veríme. Školíme sa a navzájom sa pravidelne aj analyzujeme. Inšpirujeme sa trendmi, ktoré prichádzajú od akademických autorít, z rešpektovaných vydavateľstiev a jazykových inštitúcií. A v neposlednom rade nám biznis prostredie našich klientov dáva podnety na rozvoj a  naznačuje aktuálne potreby. Prakticky to znamená, že keď tvoríme obsah kurzov, zameriavame sa na to, aby zamestnanci na každom jazykovom školení, dlhodobom či krátkodobom, mali možnosť: získať kvalitné vedomosti z jazyka, vedome rozvíjať komunikačné zručnosti, ktoré sú potrebné na úspešnú komunikáciu, rozvíjať zručnosti potrebné na efektívnu komunikáciu v biznisových situáciách. 3 základné piliere rozvoja zručností zamestnancov Pripravili sme detailnejší popis a niekoľko príkladov na ilustráciu toho, aké rôznorodé a relevantné sú možnosti  cieleného jazykového rozvoja: 1. Získať kvalitné vedomosti z jazyka Je to schopnosť ovládať slovnú zásobu a gramatiku, čiže vedieť:  AKO postaviť vetu,  AKO sa to povie, v AKEJ situácii použiť slovíčka, frázy a spojenia. 2. Vedome rozvíjať komunikačné zručnosti Poznať rôzne komunikačné štýly, vedieť: AKO komunikovať v medzinárodných tímoch, AKO sa rozhodovať, AKO spolupracovať, AKO byť asertívny a pod. Rozvíjať tzv. funkčný jazyk, vedieť: AKO poradiť a odporúčať, AKO presvedčiť, AKO sumarizovať a uistiť sa, či ste sa správne pochopili, AKO súhlasiť alebo nesúhlasiť, povedať áno alebo nie, AKO navrhnúť riešenie, AKO prerušiť niekoho, keď hovorí, AKO dať alebo reagovať na spätnú väzbu a pod. 3. Rozvíjať zručnosti v anglickom jazyku potrebné na efektívnu komunikáciu v biznisových situáciách Zamestnanci majú už mnohokrát  za sebou školenia na rozvoj obchodných zručností, ktoré my rozvíjame v anglickom jazyku. V kurzoch sa podľa zadania sústredíme na to: AKO uspieť na rokovaniach, prezentáciách, negociáciách, v online komunikácii, AKO sa efektívne pripraviť na rokovanie s internými a externými partnermi, vedieť argumentovať, používať rôzne diskusné techniky, pripraviť si rôzne scenáre, AKO sa efektívne pripraviť na prezentáciu, mať dobrú štruktúru, vedieť  nápad predať publiku, zvládnuť otázky, AKO sa efektívne pripraviť na vyjednávanie , mať v hlave možné scenáre, používať jazyk reflektujúci firemnú stratégiu, AKO efektívne komunikovať na stretnutiach v rámci projektových medzinárodných tímov. Ako rozvíjame vo firmách „Employability skills“? Pomáhame s FORMOU, lebo obsah už existuje. Zamestnanci vo firmách väčšinou vedia, čo chcú povedať, my im pomáhame s tým, AKO to povedať, aby to znelo tak ako v materinskom jazyku. Zamestnancom dávame do rúk NÁSTROJ, ktorý budú vedieť vedome a efektívne používať. Prečo rozvíjame zručnosti zamestnancov v konkrétnych biznis situáciách? Aby v angličtine hovorili S ISTOTOU. Aby po anglicky nehovorili niečo iné ako presne to, čo chcú povedať v slovenčine. A to len preto, že to nevedia povedať inak. Napríklad: Aby neboli zbytočne formálni, keď to nie je potrebné. Aby boli diplomatickí, keď je to vhodné. A naopak, aby boli priami, keď si to situácia vyžaduje. Aby efektívnou komunikáciou v angličtine dosiahli svoje obchodné ciele a  želané výsledky. Sme pripravení vám pomôcť. Ak ste sa v spomínaných situáciách našli, ozvite sa nám. Čo môžete od nás očakávať? Urobíme hĺbkovú ANALÝZU vašich potrieb, pretavíme vaše pracovné potreby do jazykových. Zadefinujeme súbor ZRUČNOSTÍ – employability skills, ktoré prioritne potrebujete rozvíjať. Pomôžeme vám pripraviť sa na rôzne úlohy v PRÁCI. Pre záujemcov máme pripravený komplexný balík Edifiers Employability skills kurzov, ktoré sú zamerané na zvyšovanie efektívnosti komunikácie v angličtine. V kurzoch cielene rozvíjame jazykové a komunikačné zručnosti a zároveň pripravujeme zamestnancov na reálne biznisové situácie. Zamestnanci budú po absolvovaní kurzov sebaistejší, komunikatívnejší a exaktnejší pri používaní anglického jazyka v globálnom firemnom prostredí. Chcem viac informácií The post Ako vieme cielene rozvíjať angličtinu zamestnancov a zároveň ich pripraviť na reálne biznis situácie? appeared first on Edifiers.

prejsť na článok

Máte odbornú angličtinu vo firme skutočne na mieru?

Pripravíme ľudí na reálne biznis situácie. Budú sa cítiť ako ryby vo vode, zlepší sa ich vyjadrovanie v biznis angličtine a zvýši ich sebaistotu v komunikácii. Angličtinu rozvíjame cielene a tak vieme pomôcť tímom aj jednotlivcom zvládnuť reálne pracovné

prejsť na článok

Informácia pre zamestnancov ZSSK CARGO

Na základe vážnej situácie vŽelezničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a. s. (ďalej len ZSSK CARGO) sme listom zo dňa 23. septembra 2020 požiadali ministra dopravy avýstavby

prejsť na článok

Čo je vlastne enterprise architektúra?

V prvom rade sa na organizáciu potrebujeme pozrieť z pohľadu jej určenia. V rámci biznis architektúry modelujeme jej produkty, služby, procesy, organizačnú štruktúru či role jej zamestnancov. Tento pohľad je prakticky nezávislý od použitia informačných te

prejsť na článok

Výzvou bolo zabezpečiť v  rámci rozsiahlej haly kvalitné pokrytie a bezpečný prístup k dátam

Zabezpečená komunikácia a bezpečné firemné siete Výrobný podnik potreboval v rámci renovácie novej fabriky komplexné riešenie hlasovej a dátovej komunikácie v lokalite, kde operátori nevedeli poskytnúť dostatočné pokrytie. Čo sme museli vyriešiť: 1. Pokry

prejsť na článok

Reči bez činov gastru nepomôžu, sektor vyzýva na reálne kroky vlády a koalície pre zníženie DPH

Bratislava 4. februára 2022 – Rastúce náklady, drastické pandemické opatrenia počas vianočných sviatkov, prebiehajúca vlna omikronu a začínajúca cezhraničná turistika ešte viac zhoršujú katastrofálnu situáciu gastro sektora na Slovensku. Na záchranu gastr

prejsť na článok