Čo sú spätné odkazy?

Chcete, aby sa váš web zobrazoval na popredných priečkach vo výsledkoch vyhľadávania? Potom určite viete, že si potrebujete vybudovať sieť kvalitných spätných odkazov. Čo je spätný odkaz a na čo slúži, si rozoberieme podrobnejšie. Charakteristika a typy spätných odkazov Spätný odkaz je odkaz medzi dvoma URL. Odkazovať môže na webstránky, obrázky, videá, či rôzne súbory. Spätný odkaz môže mať formu linkovaného kľúčového slova, reklamného banneru, sponzorovaného odkazu, prípadne priamo URL adresy. V závislosti od toho, odkiaľ spätný odkaz smeruje, rozlišujeme dva typy spätných odkazov: Interné spätné odkazy. Sú to spätné odkazy medzi dvoma stránkami v rámci jedného webu (domény). To znamená, že sa napríklad odkazuje z blogu e-shopu na konkrétnu kategóriu produktov a podobne. Externé spätné odkazy. Tie smerujú na web z externého prostredia. Ide teda o spätné odkazy smerujúce z jednej domény na inú doménu. Význam spätných odkazov Pre návštevníkov webu majú spätné odkazy význam v tom, že ich priamo presmerujú na žiadaný obsah. Návštevník webu sa tak jednoducho dostane tam, kam chce alebo potrebuje, a to bez nutnosti zložitého „preklikávania“ alebo hľadania na webe. V rámci optimalizácie pre vyhľadávače majú spätné odkazy dôležitú úlohu. Ovplyvňujú pozície webu vo výsledkoch vyhľadávania. Vyhľadávače totiž považujú kvalitné spätné odkazy za určitú referenciu, ktorá hovorí o popularite, respektíve kvalite webu, na ktorý sa odkazuje. Nie je možné celkom presne kontrolovať, odkiaľ prichádzajú spätné odkazy na web. A to najmä v prípade, ak sa na váš web odkazuje prirodzene, teda ľudia ho šíria alebo zdieľajú „dobrovoľne“. V prípade cieleného budovania spätných odkazov je však dôležité uprednostniť kvalitu pred kvantitou. Čo to znamená? Je dôležité, aby spätné odkazy pochádzali z hodnotných webov s vysokým PageRankom (aspoň 3) a zároveň aby spätné odkazy prichádzali z webov, ktoré s tým vašim obsahovo (tematicky) súvisia. Spätné odkazy sú rozhodujúci faktor, ktorý priamo ovplyvňuje pozíciu webu vo výsledkoch vyhľadávania. Aj keď získanie prirodzených spätných odkazov je náročné, ide o tie najkvalitnejšie spätné odkazy. A čím viac kvalitných spätných odkazov získate/vybudujete, tým vyšší PageRank môžete od vyhľadávača (Google) získať. The post Čo sú spätné odkazy? appeared first on spatnyodkaz.sk.

prejsť na článok

Viete, čo je backlink?

Dá sa povedať, že backlink, častejšie označovaný ako spätný odkaz, je jedna z najdôležitejších vecí v rámci SEO optimalizácie pre vyhľadávače. Vďaka budovaniu spätných odkazov môžete na váš web priviesť nových návštevníkov, či zlepšiť pozíciu svojho webu

prejsť na článok

Prečo budovať spätné odkazy?

Budovanie spätných odkazov, čiže linkbuilding, je jednou z najdôležitejších aktivít v rámci optimalizácie webu pre vyhľadávače. Budovanie spätných odkazov je dlhodobá záležitosť a je dôležité sústrediť sa najmä na kvalitu (nie kvantitu) spätných odkazov.

prejsť na článok

5 tipov, ako získať kvalitné spätné odkazy

Kupovanie alebo výmena spätných odkazov? Tieto praktiky už pri linkbuildingu nefungujú. A dokonca môžu viesť k penalizácii webu. Ak chcete získavať kvalitné spätné odkazy, v prvom rade sa musíte zamerať na tvorbu obsahu, ktorý stojí za to. Obsahu, ktorý ľ

prejsť na článok

Ako na linkbuilding – budovanie spätných odkazov?

Spätné odkazy slúžia, okrem iného, na zlepšenie pozície webu vo výsledkoch vyhľadávania. Ak sa chystáte pracovať na linkbuildingu, v prvom rade by ste sa mali zamerať na obsah na vašom webe. Veď kto by už dobrovoľne odkazoval na stránku, ktorej obsah je s

prejsť na článok

SEO články a budovanie spätných odkazov

Existuje niekoľko možností, ako budovať kvalitné spätné odkazy. Jednou z nich je aj publikácia SEO článkov. Dobre napísaný a vhodne umiestnený SEO článok dokáže na web priviesť nových návštevníkov, ale tiež zvýšiť dôveryhodnosť firmy, či spropagovať produ

prejsť na článok