Diverzita, rovnosť a inklúzia: 3 zásady, ktorých by ste sa v marketingu v roku 2023 mali držať

Diverzita, rovnosť a inklúzia: 3 zásady, ktorých by ste sa v marketingu v roku 2023 mali držať Ľudia prežívajú počas posledných (takmer) troch rokov naozaj turbulentné obdobia. Svetovú pandémiu vystriedal vojnový konflikt, neustále prítomná hrozba svetovej vojny a následné rapídne zdražovanie cien. Dôsledkom toho bolo, že ľudia začali klásť na prvé miesto morálne hodnoty a medziľudské vzťahy. Nemusíte sa obávať – prehodnotiť váš biznis od základov nebude potrebné. Čo však nutné bude je zamyslenie sa nad hodnotovým aspektom vášho podnikania a nad tým, ako tieto hodnoty následne zaradiť do vašich pravidelných marketingových výstupov. Mnohé štúdie ukázali, že rôznorodejšie organizácie fungujú lepšie ako menej rôznorodé, najmä z hľadiska PR a reklamy. Marketing je v prvom rade o dôvere. Podľa prieskumu by 46 % spotrebiteľov zaplatilo viac za produkty a služby značiek, ktorým dôverujú. Štúdia z roku 2022 ukázala, že asi 60 % zákazníkov vám bude dôverovať viac, ak budete využívať inkluzívnu reklamu. Číslo 1 – DIVERZITA Odpoveď na otázku, prečo je diverzita dôležitá, je azda samozrejmá. Nie všetci spotrebitelia zodpovedajú jednému špecifickému profilu. Medzi svojimi sledovateľmi nájdete mladé ženy na materskej dovolenke, generáciu Z a napríklad aj starších pánov, ktorí sa venujú podnikaniu. To však neznamená, že marketéri nemôžu mať definované cieľové publikum. To, že sa značka zameriava na konkrétnu skupinu ľudí neznamená, že žiadna osoba, ktorá nespadá do tohto publika, nemôže natrafiť na vašu spoločnosť alebo sa zaujímať o vaše produkty. Nakoniec, cieľom každej marketingovej kampane je osloviť čo najviac koncových používateľov. Práve diverzita zabezpečí, že sledovatelia nadobudnú pocit, že značka nie je len o niekoľkých vyvolených, no nájde sa v nej každý. Vedeli ste, že…? 83 % mileniálov uprednostňuje nákup od spoločností, ktoré reprezentujú ich hodnoty. 71 % by za produkt zaplatilo viac, ak výťažok z neho pôjde na charitu. 38 % dôveruje značkám, ktoré dobre reagujú na rozmanitosť na svojich trhoch. Čo teda znamená diverzita? Je to rôznorodosť v obsahu – pre rôzne rasy, pohlavia, ľudí s rozličnými sexuálnymi orientáciami. Do úvahy berie aj ďalšie osobné faktory spotrebiteľov. K jej hlavným výhodám patrí najmä rast publika – v podstate zasiahnete širšiu vzorku a okrem toho urobíte dobrý dojem aj na generáciu mladých (generácia Z, ktorá nasleduje po generácii mileniálov, preukazuje ešte vyššiu mieru empatie a túžby po diverzite ako jej predchodcovia). Rôznorodá zákaznícka základňa tiež chráni vaše podnikanie pred účinkami ekonomických výziev v jednom zákazníckom segmente. V skratke – ak sa sústredíte len na jednu skupinu, možno prehliadate inú, ktorá by pre vás mohla byť rovnako zaujímavá. Vďaka diverzite môžete rásť a ocitnúť sa ďalej, ako by ste čakali. Číslo 2 – ROVNOSŤ Vnímajte drobné odtienky medzi ľuďmi, no zaobchádzajte so všetkými rovnako. Tak by sa dala v skratke definovať rovnosť, ktorá je vo svetle reflektorov najmä v súvislosti s rovnosťou pohlaví. Digitálny marketing môže byť silným nástrojom na vytvorenie rovnosti pre všetkých. Je len na vás, či sa rozhodnete ísť cestou upozorňovania na nerovnosti (napríklad pri spomínanom zaobchádzaní s rozličnými pohlaviami) alebo tichou a tvrdošijnou cestou zdôrazňovania potreby rovnosti. Vždy sa to v konečnom dôsledku oplatí. Rovnosť patrí, koniec koncov, k jedným zo základných hodnôt, ktoré majú ľudia vysoko na svojom pomyselnom zozname. Krásnu kampaň o rovnosti mala napríklad spoločnosť NIKE. Dovoľte svojej fantázii pracovať naplno, vezmite do úvahy body číslo 1 a 3 (dostaneme sa tam) a vytvorte obsah, ktorý bude ku všetkým „rovný“ a spravodlivý. Číslo 3 – INKLÚZIA Inklúzia – ako už z jej názvu vyplýva, úzko súvisí s bodom číslo 1, diverzitou. Inkluzívny marketing tiež zohľadňuje rozmanitosť vo všetkých jej formách. To zahŕňa nielen vek, vzhľad, rasu a rodovú identitu, ale aj iné špecifiká ako jazyk či citlivú tému sociálneho a ekonomického postavenia. Svoj obsah upravuje tak, aby bol bližšie aj ľuďom s nižšími fyzickými duševnými schopnosťami a aby zaujal napríklad aj skupiny s rozličnými náboženstvami. Jednoducho povedané, ide o to zahrnúť do svojej marketingovej tvorby aj obsah pre iné skupiny obyvateľstva než tie, na ktoré ste sa doteraz sústredili. Je potrebné si hneď na začiatku uvedomiť, že oslovujete skutočných ľudí žijúcich v reálnom svete. Ak diverzita znamená „čo“, inklúzia v skutočnosti znamená „ako“. Vďaka inkluzívnemu marketingu napoviete svojmu publiku, že sa naozaj zaujímate. Že ich vidíte a že im rozumiete. Skutočne inkluzívny marketing tým, že pôjde nad rámec predošlých možností, zosilní hlasy nedostatočne zastúpených ľudí. Celkom ľahko sa môžete v týchto bodoch inšpirovať zahraničnými profilmi, dajte však pozor na to, aby ste obsah náležite upravili podľa regiónu, v ktorom pôsobíte. Téma inklúzie a diverzity môže byť pre určité skupiny sledovateľov veľmi citlivá, dajte si preto veľmi záležať na tom, aby bol váš obsah skutočne diverzný, rovný a inkluzívny ku všetkým. 5 dobrých tipov na záver Buďte korektní – v roku 2023 ešte viac ako inokedy dbajte na korektnosť svojich výstupov. Dávajte si pozor na to, aby ste správne označovali  a skloňovali transrodové a nebinárne osoby či napríklad jednotlivé rasy. Ocenia to všetci – aj tí, ktorých sa to priamo dotýka, ale aj tí, ktorí z vašej strany uvidia citlivú snahu. Buďte osobní – nebojte sa do svojho digitálneho marketingu zaradiť ešte viac svojej osoby, prípadne tváre svojich zamestnancov. Aj keď sa vám zdá, že postujete dosť osobného obsahu, skúste ešte trošku pridať. Vaši sledovatelia to určite ocenia. Buďte podporujúci – ako dobre vám padne, keď vás niekto nezištne podporí? Presne tak, vy môžete robiť to isté. Pôsobí veľmi sympaticky, keď z čírej solidarity a podpory prezdieľate profily iných tvorcov. Koniec koncov, vy najlepšie viete, koľko práce je za tým, aby obsah vyzeral tak, ako vyzerá. Buďte odlišní – nebojte sa občas zaexperimentovať a uverejniť niečo, čomu sa bežne nevenujete. Prípadne niečo, čo ste už dávno chceli vyskúšať, otvorte témy, ktorým sa chcete venovať, odlíšte sa. V dnešnej dobe sa to naozaj oplatí a odvahe sa tlieska. Buďte v strehu – dbajte o to, aby vám nič neušlo. Aj v tomto roku budú sociálne siete a digitálny marketing prechádzať technologickými zmenami, na ktoré musíte striehnuť, aby ste sa udržali nad hladinou v rýchlych vodách konkurencie. Článok sme napísali v spolupráci s Ecommerce Bridge Slovensko. Zaujala vás daná téma a chceli by ste o nej vedieť viac? Kontaktujte nás pre úvodnú konzultáciu, ktorá je zadarmo Kontaktujte nás The post Diverzita, rovnosť a inklúzia: 3 zásady, ktorých by ste sa v marketingu v roku 2023 mali držať appeared first on bragama.sk.

prejsť na článok

Šťastný vstup do roku 2023

Prajeme veselú oslavu príchodu nového roku a nech rok 2023 je rokom spokojnosti, zdravia a radosti na duši. Tešíme sa na Vás v Novom roku 2023 a budeme sa snažiť splniť Vaše cestovateľské sny.

prejsť na článok

V roku 2023 generovalo 69 herných spoločností na Slovensku obrat vo výške 70 miliónov EUR, herný priemysel zaznamenal prvý výraznejší pokles

Slovenský herný priemysel zaznamenal v roku 2023 prvýkrát výraznejší pokles. Celkový obrat klesol z 77,1 milióna EUR v roku 2022 na 70 miliónov EUR. Momentálne na Slovensku pôsobí 69 herných spoločností, ktoré zamestnávajú 1017 pracovníkov, čo taktiež pre

prejsť na článok

Blix, nie bomby. Diplomat a vojna (2023)

Greta mala práve 8 rokov, keď v televízii v Štokholme sledovala udalosti z 11. septembra. V nasledujúcich mesiacoch a rokoch videla, ako sa jej krajan, diplomat Hans Blix, stal hlavným aktérom globálnej krízy ako zbrojný inšpektor OSN. Teraz, v 21. storoč

prejsť na článok

CTA

CTA je skratka pre výzvu na akciu, čo je termín používaný v online marketingu na opis tlačidla, odkazu alebo správy, ktorá vyzýva používateľa, aby vykonal konkrétnu akciu. Výzva na akciu sa často používa okrem iného na povzbudenie používateľa, aby uskutoč

prejsť na článok

URL adresa

URL (Uniform Resource Locator) predstavuje reťazec znakov, ktorý slúži na jednoznačné určenie polohy online zdroja, nech už ide o webstránku, obrázok alebo iný digitálny obsah. Táto adresa URL zvyčajne pozostáva z troch hlavných častí: protokolu (ako napr

prejsť na článok