Po úspešnom článku 12 najčastejších chýb pri tvorbe facebookových reklám sa tentokrát pozrieme na online marketing zo širšieho hľadiska. A predstavíme vám 10 nástrojov (+1 bonusový), ktoré marketéri využívajú naprieč celou svojich online aktivít. 1. Google AnalyticsNástroj, vďaka ktorému máte prehľad o tom, čo robia ľudia na vašej webovej stránke, ktoré podstránky sú najviac navštevované, koľko ľudí vám na web chodí denne/týždenne/mesačne, či počas vami zvoleného časového úseku.Google Analytics je doslova nutnosťou, ak to s vašim pôsobením v online myslíte vážne. Vďaka tomuto nástroju viete zistiť, odkiaľ ľudia prichádzajú na vašu webovú stránku/eshop (z google vyhľadávania, z facebooku, priama návštevnosť), podiel návštev z desktopu/tabletu/mobilu a kopec ďalších dôležitých prehľadov.Odporúčaný bezplatný zdroj na vzdelávanie v Google Analytics:https://analytics.google.com/analytics/academy 2. Facebook Business ManagerV prípade, že potrebujete odpromovať svoje produkty alebo služby na sociálnych sieťach, vyhnite sa neefektívnemu boostovaniu príspevkov cez tlačidlo „propagovať príspevok“. Využite interný systém Facebooku na správu reklamných kampaní s rozšírenými funkciami, vďaka ktorým môžu byť vaše reklamy efektívnejšie a privedú vám lepšie výsledky. Ide o zložitejšiu formu propagácie, ktorá si vyžaduje väčšiu znalosť a vedomosti, tie však viete na internete veľmi rýchlo nadobudnúť.Odporúčaný bezplatný zdroj na vzdelávanie pre Facebook Business Manager:https://www.facebook.com/business 3. Google AdsĎalšou obľúbenou formou propagácie je reklama vo výsledkoch vyhľadávania. Tá tvorí jednu z viacerých časti, ktoré ponúka rozhranie Google Ads. Tak ako v prípade reklamy na Facebooku, bez znalostí fungovania tohto systému len veľmi ťažko nastavíte reklamy tak, aby vám prinášali úžitok. Odporúčame poradiť sa pri nastavovaní s odborníkom. Ľahko môžete totiž spraviť chybu pri rozpočte a prísť o desiatky či stovky eur na zle nastavenej reklame bez toho, aby vám vygenerovala tržby.Odporúčaný bezplatný zdroj na vzdelávanie v Google Ads:https://skillshop.withgoogle.com 4. Facebook PixelVráťme sa ešte k reklame na sociálnych sieťach v rámci rozhrania Facebook Business Managera. Pre laikov možno neznámy pojem, pre pokročilých marketérov nástroj, bez ktorého si len ťažko vedia predstaviť pôsobenie v rámci online marketingu. Vďaka Facebook Pixelu viete svoje reklamy cieliť na ľudí, ktorí boli na vašom webe, vložili produkty do košíka, no nenakúpili, strávili na webe vami požadovaný čas atď. Ak poznáte pojem „remarketing“ určite si naštudujte ako Facebook Pixel funguje, základné funkcie si viete nastaviť v priebehu jednej hodiny.Odporúčaný bezplatný zdroj na vzdelávanie priamo od Facebooku:https://www.facebook.com/business 5. HotJarOdskočíme si na moment od nástrojov spoločnosti Google či Facebooku. Nástroj HotJar ponúka graficky prevedenie prehľadu toho, čo robia návštevníci na vašej webovej stránke. Môžete si prezrieť videonahrávky užívateľov, ako sa pohybujú na jednotlivých podstránkach a s ktorými prvkami stránky interagujú. Tvorte tzv. tepelné mapy, ktoré vám môžu na vzorke napr. 1 000 ľudí ukázať najzaujímavejšie časti obsahu, mieru preskrolovania a ďalšie metrikyOdporúčaný bezplatný zdroj na vzdelávanie priamo od HotJaru:https://help.hotjar.com 6. Google Tag ManagerSpomenuté nástroje, ako Hotjar, Facebook Pixel či Google Analytics, dokážu fungovať len po nasadení kódu na vašu webovú stránku. Google ponúka výborný nástroj, vďaka ktorému vám postačí vložiť na stránku len jeden kód, a to práve kód Google Tag Managera. Následne si všetky ďalšie analytické nástroje viete pridávať s ľahkosťou a jednoducho do rozhrania GTM, navyše bez potreby prístupu na web či sťahovania pluginov.Odporúčaný bezplatný zdroj na vzdelávanie v GTM (Google Tag Manager):https://support.google.com/tagmanager 7. Google Keyword PlannerZaujímalo vás niekedy, koľko ľudí vyhľadáva na Google produkty, ktoré predávate? Prostredníctvom nástroja Google Keyword Planner si viete pozrieť detailné štatistiky vyhľadávanosti všetkého, čo vám len napadne. Získajte ucelený prehľad záujmu o vaše produkty/služby a prípadnú mieru výskytu konkurencie vo vašom segmente.Vyskúšajte si to práve teraz:https://ads.google.com/home/tools/keyword-planner/ 8. Google Search ConsoleNo a posledným, veľmi nápomocným nástrojom, od najväčšieho internetového giganta je nástroj s názvom Google Search Console. Vďaka nemu si viete pozrieť, na základe akých kľúčových slov sa ľudia preklikli z Google vyhľadávania práve na váš web. Takisto v rozhraní nájdete priestor na zlepšenia vašej stránky, a v prípade chýb vás systém na ne priamo upozorní. Získate prehľad o tom, ako Google indexuje vašu stránku a pre skúsenejších marketérov či programátorov ponúka tento nástroj širokú škálu pokročilých možností.Odporúčaný bezplatný zdroj na vzdelávanie v GTM (Google Tag Manager):https://support.google.com/webmasters 9. Mailchimp, Mailerlite, SmartEmailingPrípadne ďalšie iné emailové nástroje, vďaka ktorým budete mať emailový marketing pod palcom. Kto hovorí, že email je mŕtvy, pravdepodobne nepozná jeho silu a efektivitu. Narozdiel od predchádzajúcich nástrojov, emailová databáza, ktorú by ste si mali poctivo, pravidelne a hlavne legálne budovať, bude vždy patriť vám. Vďaka automatizovaným nástrojom viete posielať hromadné kampane, ale aj úzko cielené a personalizované emaily, segmentovať ľudí na tých, ktorí už nakúpili, či tých, ktorí majú k nákupu naozaj blízko, a stačí ich len „popostrčiť“ ku konverzii.Odporúčaný bezplatný zdroj na vzdelávanie v oblasti Email Marketingu:https://academy.hubspot.com/courses/email-marketing 10. LaterPlánovanie príspevkov či prehľadná analytika instagramového účtu bude s nástrojom Later hračkou. Pre najdôležitejšie funkcie vám postačí jeho free verzia, vďaka ktorej si viete naplánovať až 30 príspevkov do vášho Instagramového feedu. V platených verziách si ďalej viete k príspevku pridať polohu, označenie užívateľa, hashtagy do prvého komentára, či poloautomatizované plánovanie stories príbehov. Biznis profily, podnikatelia a marketingové agentúry ocenia najmä detailnú analytiku k účtom, ktoré môžu v rámci jedného balíka spravovať viacerým klientom.PS: V nástroji Later si viete plánovať obsah aj na ďalšie sociálne siete.Odporúčaný bezplatný zdroj na vzdelávanie priamo od platformy Later:https://later.com/training/+ extra tip, ak využívate platformu WordPress 11. SEO YoastTento plugin ocenia podnikatelia, marketéri či programátori, ktorí pracujú s webovou platformou WordPress. A keďže tento open source je aj na Slovensku veľmi obľúbeným riešením pre mnohé weby či eshopy, zaradili sme ho do nášho výberu. V nastavenie SEO Yoast si viete nastaviť headline a metadescriptions pre Google ale takisto vzhľad grafiky, v prípade zdieľania danej podstránky na soc. sieťach. Aj tento nástroj vám ponúka odporúčania, zaznamenáva prípadne chyby a upozorňuje vás napr. na prekročenú dĺžku textu, chýbajúce kľúčové slová The post Dôležité nástroje v online marketingu appeared first on LAVERDE.
V marketingu už nefungujú superlatívy, vyťahovanie sa, sugescia a hnanie k nákupu Konkurencieschopnosť je v každej oblasti privysoká a ľudia si môžu vyberať. V dnešnom marketingu fungujú emócie a tie vyvolávajú správne použité slová. A hlavne jazyk, akým
prejsť na článokDnešná otázka znie, prečo tvoriť textový obsah v podobe článkov a kto mi napíše článok? Mám články písať ja alebo to mám nechať na profesionála? A má dnes vôbec zmysel písať články? Ak sa trocha venujete online marketingu alebo podnikáte na internete, urč
prejsť na článokAk sa prv chcete dozviedieť, čo PPC reklama v skutočnosti je, určite si pred týmto článkom najprv prečítajte náš článok: Čo je to PPC reklama? Dôvod číslo 1: Platíte iba za kliknutia PPC (Pay-per-click) Ako už samotný názov prezrádza, Pay-per-Click alebo
prejsť na článokReklamná agentúra ContentPress poskytuje kompletné služby v oblasti online marketingu. Súčasťou širokého portfólia je tiež tvorba web stránok. Nová firemná web stránka je dnes cenovo dostupnejšia ako kedykoľvek predtým. Nehovoríme tu ale o lacnej web strá
prejsť na článokKedy ste naposledy počuli nejaký príbeh? Kedy ste príbeh rozprávali alebo prerozprávali? Pravdepodobne každý deň. Ľudia milujú príbehy už po celé tisícročia. Príbehy sú pôsobivejšie ako samotné fakty, čísla, parametre, vlastnosti atď. Príbehy vyvolávajú e
prejsť na článok