Spoločnosť Google pridala v posledných rokoch do svojho portfólia množstvo automatizovaných nástrojov. Jedným z nich sú aj Performance Max kampane, o ktorých si dnes povieme. V článku sa dozviete, aké ovládacie prvky v kampaniach nájdete, aké výhody vám poskytnú a kto ich využije naplno. Performance Max predstavuje typ kampane, ktorej cieľom je umožniť inzerentom zvýšiť počet konverzií v celej škále reklamných kanálov spoločnosti Google. Patria sem funkcie Search, Display, Discover, Mapy, Gmail a YouTube. Aby mohli inzerenti začať používať tieto kampane, musia definovať a štruktúrovať svoje nápady, a potom ich aktivovať prostredníctvom služby Google Smart Bidding podľa individuálnych cieľov. Výhodou Performance Max kampaní je, že funguje súčasne aj s vašimi kampaňami vo vyhľadávaní založenými na kľúčových slovách. Okrem toho, že ponúkajú širokú škálu umiestnení, Performance Max kampane sú veľmi jednoduché. Stačí pridať rozpočet, cieľ a konverzie, ktoré chcete merať, a technológie automatizácie reklamy Google sa už postarajú o zvyšok. Aké ovládacie prvky nájdete v Performance Max kampani Performance Max poskytuje agentúram širokú škálu možností a ovládacích prvkov, aby mohli prispôsobiť svoje kampane potrebám klientov: Rozpočet kampane Stratégia ponuky – Smart Bidding vám umožňuje vybrať si spomedzi piatich stratégií: Cieľová cena za akciu (CPA) Cieľová návratnosť výdavkov na reklamu (ROAS) Maximalizovanie konverzie Zvýšená cena za kliknutie (ECPC) Maximalizovanie hodnoty konverzie Umiestnenie Jazyk Plánovanie reklám (plán a dátum spustenia kampane) Možnosti smerovania URL Skupiny aktív – logá, obrázky, texty a pod. Rozšírenie reklám Takto vyzerá Google Performance Max na rôznych kanáloch. Spoznajte výhody Performance Max kampaní Performance Max kampane od spoločnosti Google vám ponúkajú množstvo benefitov. Nižšie sa pozrieme na tie najdôležitejšie z nich. Jednoduchšia optimalizácia reklamných kampaní Reklamy Performance Max môžu zvýšiť počet vašich konverzií vďaka automatickej optimalizácii rozpočtu a ponúk na všetkých reklamných platformách Google. To znamená, že môžete zvyšovať ciele kampane rýchlosťou, ktorá je oveľa efektívnejšia ako všeobecná kampaň vo vyhľadávaní. Hlbšie poznatky o dátach Kampane Performance Max vám pomôžu lepšie pochopiť, ako algoritmus Google spracováva vašu kampaň. Dáva vám tiež možnosť zistiť, ktoré segmenty publika a kombinácie obrázkov majú najväčší úspech pri oslovovaní potenciálnych zákazníkov. Štatistická správa vytvorená algoritmami umelej inteligencie poskytuje najautentickejšie výsledky a informuje vás o ich efektivite. Môžete tak získať rýchle výpočty, ktoré následne ušetria váš čas, peniaze a úsilie. Okrem toho vás funkcia Insights v aplikácii Google Analytics 4 udržiava v obraze vďaka trendom vo vyhľadávaní a prognózam dopytu, aby vaša reklamná kampaň nezanikla. Zadávanie kreatívnych prvkov Pomocou kampaní Performance Max môžete robiť cielenejšiu kreativitu. So znalosťou svojho publika môžete zadávať kreatívne prostriedky, aby ste svojim klientom poskytli lepšie služby. Medzi tieto prostriedky patria napríklad obrázky, text či grafika. Rovnako môžete zistiť, ktoré prvky fungujú efektívne pomocou kombinovaných správ GA4 pre budúce nápady. Atribučné modely Atribučné modely umožňujú získať viac informácií o výkonnosti reklám a môžu vám pomôcť optimalizovať cesty ku konverziám. Najideálnejšie je používať atribučný model „Na základe údajov“. Atribúcia na základe údajov pripisuje zásluhy za konverzie v závislosti od toho, ako ľudia interagujú s vašimi rôznymi reklamami a či sa rozhodnú stať vašimi zákazníkmi. Používa údaje z vášho účtu na určenie, ktoré kľúčové slová, reklamy a kampane majú najväčší vplyv na vaše obchodné ciele. Signály publika Performance Max kampane obsahujú funkciu signály publika. Nepoužívajú sa na skutočné cielenie, ale iba ako návrhy na nasmerovanie algoritmu správnym smerom. Strojové učenie potom využíva tieto údaje na optimalizovanie kampane a maximalizáciu konverzií. Pri nastavovaní signálov publika máte na výber tieto možnosti: ľudia, ktorí neuskutočnili konverziu (medzi nich patria návštevníci webových stránok, ľudia, ktorí si produkt pridali do košíka a tí, ktorí začali proces platby); osoby, ktoré vykonali konverziu (ľudia, ktorí u vás už nakúpili); demografické cielenie a cielenie na základe záujmov (vek, pohlavie, rodičovský stav, príjem domácnosti); vlastné segmenty a kľúčové slová. Vhodné príklady pre e-shopy: noví zákazníci; zákazníci s veľkým množstvom objednávok (opakujúci sa zákazníci); zákazníci, ktorí hľadajú výhodné nákupy, zľavy, akcie (skvelí na zacielenie na predaj); zákazníci s vysokou AOV (priemerná hodnota objednávky), teda tzv. „veľkí míňači peňazí“. Nepridávajte všetky signály publika do jednej skupiny podkladov Na používanie signálov publika Google odporúča pridať všetky do jednej skupiny podkladov. Nemusí to byť najlepší spôsob, pretože výkonnosť vieme merať len na úrovni skupín podkladov. To znamená, že Google nám neukáže, ako fungovali jednotlivé signály. Vďaka pridaniu jednotlivých signálov publika do rôznych skupín podkladov uvidíte, ktoré publiká konvertujú, aby ste na ne mohli naďalej zacieliť. Inými slovami, umožňuje vám to mať väčšiu kontrolu nad vašimi kampaňami. Produktové kampane V súčasnosti existujú dva spôsoby, ako propagovať produkty prostredníctvom Google Ads. Najstaršie sú štandardné nákupné kampane. Neskôr Google pridal inteligentné nákupné kampane, ktoré boli v roku 2022 nahradené kampaňami Performance Max. Štandardné nákupné kampane Štandardné nákupné kampane tu sú s nami už dlho. V porovnaní s Performance Max kampaňami, ktoré sú 100 % automatizované, vám ich nastavenie zaberie značne viac času. Na druhej strane vám však poskytnú oveľa väčšiu kontrolu nad reklamnou kampaňou. Tu sú základné fakty, ktoré potrebujete vedieť o štandardnej nákupnej kampani: Dlhšie sa nastavuje. Vyžaduje manuálne testovanie rôznych prvkov reklamy (kombinácie obrázkov a textu). Poskytuje úplnú kontrolu nad všetkými aspektmi kampane. Správa si vyžaduje viac času. Umožňuje pridať vylučujúce kľúčové slová. Zobrazuje sa iba vo výsledkoch vyhľadávania a v nákupnej sekcii. V štandardných nákupných kampaniach máte možnosť vytvoriť reklamné skupiny, ktoré pozostávajú z podobných produktov s rovnakým nastavením, ako sú kľúčové slová alebo geografické zacielenie. Štandardné nákupné kampane vo vyhľadávaní v Google poskytujú oveľa väčšiu kontrolu nad reklamnou kampaňou. Porovnanie Performance Max a štandardných nákupných kampaní Performance Max Štandardné nákupné kampane Rýchle a jednoduché nastavenie Ťažké nastavenie Plná automatizácia Veľa manuálnej práce Reklamy zobrazené na všetkých umiestneniach v Google Reklamy zobrazené v Obrázkoch Google, na karte Nákupy a vo Vyhľadávaní Google Spolieha sa na automatizáciu Úplná kontrola nad kampaňami V súčasnosti nie je dostatok informácií nahlasovania Podrobné správy o vyhľadávacích dopytoch Možnosť pridať vylučujúce kľúčové slová na úrovni účtu Možnosť pridať vylučujúce kľúčové slová na úrovni kampane aj účtu Nie príliš presné zacielenie, pokiaľ nepridáte relevantné signály publika Veľmi presné zacielenie Nie je možné vykonávať úpravy cenových ponúk Možnosť úpravy cenovej ponuky Inteligentné nákupné kampane Inteligentné nákupné kampane už v súčasnosti nie sú k dispozícii, pretože v septembri 2022 boli automaticky nahradené kampaňami Performance Max. Oba tieto typy kampaní majú spoločné to, že sú 100 % automatizované. Cenové ponuky a skupiny produktov nenastavujete manuálne, ako to robíte v prípade štandardných nákupných kampaní. Obe sú poháňané umelou inteligenciou od Google a o tom, na koho zacieliť reklamy, rozhodujú algoritmy strojového učenia. Kedy by ste mali Google Performance Max využiť vy? Možno sa pýtate, či by mali Google Performance Max kampane nahradiť všetky vaše súčasné kampane. Rýchla odpoveď je nie. Najlepšie spravíte, ak budete kampane Performance Max používať ako doplnok k už existujúcim kampaniam. Keďže ide o typ kampane založený na cieľoch, najlepšie sa využíva, keď máte zadané špecifické ciele konverzie – napríklad podpora online predaja alebo generovanie potenciálnych zákazníkov. Tento typ kampaní je preto vhodný pre ľudí, ktorí nemajú čas alebo zdroje na optimalizáciu pre jednotlivé kanály a považujú za ťažké optimalizovať rôzne typy kampaní. Dobre poslúži aj inzerentom, ktorí chcú, aby sa ich reklamy zobrazovali v celej sieti Google bez toho, aby museli jednotlivé kampane nastavovať. Kampane Google Performance Max nepochybne uľahčujú prácu a umožnia vám sústrediť sa na zvýšenie celkovej účinnosti vašich marketingových aktivít. Čím skôr tieto kampane otestujete, tým viac sa naučíte a získate tak väčší náskok pred konkurenciou. Podklady v kampani Performance Max Google Performance Max kampane sú špecifické tým, že do nich vkladáme rôzne typy podkladov, ktoré sa potom automaticky kombinujú, aby kampaň dosiahla maximálny výkon. Pri niektorých jednotlivých podkladoch sa vyžaduje minimálny počet, niektoré nemusíme pridať vôbec. Avšak, tento typ kampaní využíva strojové učenie, tzn. čím viac podkladov pridáte, tým lepšie. Podklady sú zoskupené do kolekcie nazývanej skupina podkladov, ktorých môžete mať viac, ako v prípade reklamných skupín v iných kampaniach. Ako vyzerajú skupiny podkladov v Google Performance Max. Texty reklám Na začiatku vkladáte nadpisy, ktoré poznáte z kampaní vo vyhľadávacej sieti a v nich sa snažíte využiť čo najviac relevantných kľúčových slov. Nadpisy musia mať maximálne 30 znakov, z toho jeden musí byť najviac na 15 znakov a viete ich pridať 3 až 5. Ďalej vypĺňate dlhé nadpisy, ktoré musia mať maximálne 90 znakov a môže ich byť 1 až 5. Popisy musia taktiež obsahovať 90 znakov, z toho jeden musí mať 60 znakov a viete ich pridať 2 až 5. Ako posledné už iba vložíte názov spoločnosti maximálne na 25 znakov. Obrázkové podklady Ďalšou podstatnou časťou podkladov sú obrázky. Vo väčšine typov viete pridať minimálne 1 a maximálne 20 obrázkov. Vkladáte obrázky s odporúčanými pomermi strán 1,91:1, ďalej štvorcový 1:1, portrét 4:5 a na šírku 4:1. Nakoniec pridáte logo spoločnosti so štvorcovým pomerom strán 1:1. Náhľad obrázkových podkladov v Google Performance Max nám umožňuje vidieť, ako sa budú obrázky zobrazovať v reklamách. Video podklady Posledným typom podkladov sú videá, ktoré taktiež viete pridať v rôznych formátoch. Odporúča sa využívať horizontálne, vertikálne a štvorcové videá s dĺžkou väčšou ako 10 sekúnd. Videá viete pridať priamo z YouTube prostredníctvom linku alebo ich vytvoriť pomocou šablón, ktoré ponúka Google Ads. Pridávanie video podkladov do Google Performance Max je celkom jednoduché. Ako posledné zvolíme tlačidlo na výzvu do akcie, ktoré sa vám hodí. Najčastejšie budete pravdepodobne voliť tlačidlo Nakupovať. Ako využijete Performance Max vy? Google Performance Max je inovatívna reklamná platforma, ktorá umožňuje firmám dosiahnuť maximálny výkon a efektivitu v online reklame. Využíva inteligentné algoritmy a strojové učenie, aby identifikovala najvhodnejšie miesta a čas pre zobrazenie reklamy, a tým dosiahla čo najlepšie výsledky. Táto technológia prináša podnikateľom nové možnosti v oblasti digitálneho marketingu a poskytuje im nástroje na presné cielenie a optimalizáciu reklám. S Google Performance Max môžu spoločnosti dosiahnuť vyššiu efektivitu svojich reklamných kampaní a tým tiež väčší dosah a konverzie. Je to revolučný krok v oblasti online reklamy, ktorý pomáha firmám rásť a byť úspešnými vo svete digitálneho marketingu.
Google v minulosti ponúkal pre novo vytvorené účty Google Ads možnosť získať promo kód vo výške 75€. Aktuálne tento Google kupón už nie je možné získať. Máme však pre vás dobrú správu. Ako Google Partner máme jedinečnú možnosť získať pre váš nový účet
prejsť na článokGoogle Ads nastavuje voľnú zhodu ako predvolenú pre nové kampane vo vyhľadávaní Google Ads oznámil že začína predvolene používať voľnú zhodu pre nové kampane vo vyhľadávaní, čo môže mať vplyv na výkonnosť reklám ako aj na výdavky, ak nie sú inzerenti dos
prejsť na článokKampane Performance Max sú veľkým krokom vpred. Množstvo ľudí si však ešte neuvedomuje všetky problémy a riziká, ktoré s nimi prichádzajú. V tomto článku sa o nich dozviete všetko potrebné, vďaka čomu sa budete môcť lepšie rozhodnúť, či sú pre vás Perform
prejsť na článokJe lepšia reklama na Google Ads alebo Facebook Ads? Mnoho podnikateľov pred investovaním do online marketingu stojí pred dôležitým rozhodnutím či svoje kampane založí na Googli alebo na Facebooku. Aj napriek tomu, že reklamy na Googli a Facebooku sú vníma
prejsť na článokNové trendy v reklame Trendy v reklame sa vyvíjali pomaly z tlačenej reklamy a televíznych spotov na nové premyslené marketingové stratégie. Tie dnes zahŕňajú QR kódy, co-branding, obsahový marketing, PPC kampane a chat botov. Zatiaľ čo tlač a televízia s
prejsť na článok