Je len jediný rozdiel medzi juniorom a seniorom (copywriterom, brand managerom, dizajnérom)

Dnes ma nasrdila takáto vec: s termínmi junior a senior sa často hádže mírnix-dírnix. Skills sa veľmi ťažko kvantifikujú. Niekto je v hre 10 rokov a nepozná rozdiel medzi virálom a pre-rollom, niekto je v hre 3 roky a robí správne rozhodnutia, ktoré pomáhajú značkám rásť. Je ťažké sa zorientovať v tom, čo je kvalitná marketingová literatúra, ktorý spíker na konferencii hovorí k veci a ktorý bullshituje, ktorý blog dáva zmysel a ktorý píše vatu Informácií je pretlak a nie je vždy ľahké identifikovať, či je ich zdroj kvalitný. Na konci dňa robíme rozhodnutia na základe toho, čo vieme a považujeme za pravdivé. V kreatíve je to o to ťažšie, pretože v rozhodovacom procese sa zdá byť priveľa subjektívnej optiky. „Páči/nepáči“ je až príliš často kritériom toho, či idea uzrie svetlo sveta. Namiesto toho by malo byť kritériom „je tento návrh vhodným riešením problému, ktorý nás trápi?“. Konkrétne o hodnotení kreatívy som písal v článku „Čo ma serie na marketéroch“. Ale nie o tom som chcel. Ako sa teda odlišuje junior od seniora? Podobne ako mladý kuchár od šéfkuchára. Obaja majú rovnaké nástroje, ale chef sa neporeže ani keď seká poslepiačky. Obaja chcú ohýbať pravidlá a challengovať status quo, ale chef mal čas pravidlá naozaj spoznať. Obaja majú rovnaký výučný list, ale chef ochutnal viac jedál. Chef rozoznáva viac odtienkov chutí. Pozná kombinácie, ktoré fungujú aj tie, ktoré nefungujú. Vie, ktorým smerom má zmysel vydať sa za novými chuťami. Vie, ktoré smery sú strata energie. Vie, čo bude chutiť jeho hosťom a aký risk si môže dovoliť. Senior má bohatšiu paletu, oproti ktorej hodnotí výstupy. Cudzie aj vlastné. Má omnoho bohatšiu paletu z ktorej čerpá pri tvorbe. Z mojej skúsenosti rozozná skvelú kampaň od zlej kampane aj junior. Dobrú od skvelej ťažko. A skvelo odprezentovanú priemernú ideu verzus priemerne odprezentovanú skvelú ideu už vôbec. Na to treba mať naozaj bohatú referenčnú vzorku. Vďaka tomu má senior obrovský kontext, do ktorého zasadzuje to, čo tvorí alebo hodnotí. Je preňho ľahšie držať si odstup a v ideálnom prípade sa dokáže odosobniť od vlastných preferencií a vkusu. Skúsim to ilustrovať na farebnej palete starých počítačov a herných konzol. Skúsenosti (paleta) ovplyvňujú, aký obraz vytvoríme a taktiež, ako hodnotíme obraz, ktorý vytvorili iní. Akokoľvek farebný a krásny je vstupný súbor, na Game Boyi bude mať iba 4 odtiene sivej. Prvé verzie Windowsu rozoznávali iba 16 farieb. Na takomto zariadení jednoducho nedokážete vytvoriť nič sofistikované. Atari 2600 Nintendo Game Boy Apple II Plnohodnotná fotka Pozor, to neznamená, že jednoduché idey či jednoduché vizuály nie sú dobré Hra Super Mario Bros pre Nintendo bola vytvorená z 10 farieb a okrem šípiek používala iba dve tlačidlá. Ale už prvý level je ukážkovou prácou, ako hráča oboznámiť s cudzím prostredím. Napriek obmedzeniam vznikla legendárna hra. A to vďaka tomu, že tvorcovia mali v hlavách omnoho bohatšiu paletu skúseností, než bola paleta limitácií systému. Dokázali preto zhodnotiť, či dizajn a mechanika hry budú pútať hráčov. Dokázali urobiť správne rozhodnutie v každom kroku výroby hry. Každý návrh mohli skonfrontovať so svojou bohatou paletou a zvážiť, či je to dobrý alebo zlý návrh. Či je užitočný alebo škodlivý. Či je nevyhnutný alebo nadbytočný. Čiže: Senior od juniora sa odlišujú šírkou a hustotou svojej palety. Senior má bohatú vzorku na základe ktorej hodnotí výstupy. Má dostatok vstupov na to, aby vytvoril unikátnu ideu/produkt/návrh. Čím viac filmov som videl, tým precíznejšie dokážem ohodnotiť každý ďalší. Ak som videl iba dva, ten tretí musím umiestniť niekde medzi ne. Ak som ich videl 300, viem omnoho presnejšie určiť, v čom mal film na vrch a v čom zaostáva. Nemôžem natočiť film, ak som nebol v kine. Junior si túto paletu musí vybudovať. Nie je to ľahké, vyžaduje si to čas a energiu. Ale stojí to za to. Iba práca, ktorú robíme dobre, je práca, ktorá má hodnotu. A ak sa nechceme zlepšovať, musíme vymeniť prácu. Samozrejme, toto nie je návod na to, ako zhodnotiť kohokoľvek senioritu. Ale aspoň nám to dovolí reflektovať našu vlastnú senioritu a senioritu ľudí, s ktorými pracujeme. UNCODE.initRow(document.getElementById("row-unique-1")); Príspevok Je len jediný rozdiel medzi juniorom a seniorom (copywriterom, brand managerom, dizajnérom) je zobrazený ako prvý na Ponyhouse.sk.

prejsť na článok

The Evolution of the Mattoni Brand Logo of the Company Mattoni 1873

Abstract Brand, branding and rebranding are phenomena of today. Brand and brand management are talked about in many contexts today, one of which is the strength and power of the brand. We are currently dealing with a number of branding and especially rebr

prejsť na článok

THE IMPACT OF BRAND-VOICE INTEGRATION AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE ON SOCIAL MEDIA MARKETING

ABSTRACT:Corporate identity plays an important role in the success and competitiveness of businesses in today’s dynamic business environment. It encompasses brand identity, organisational culture, values, and reputation, and is key in building relationshi

prejsť na článok

E-mail vygenerovaný umelou inteligenciou – vedeli by ste ho rozpoznať?

Umelá inteligencia sa v súčasnosti využíva už všade. V marketingu môžeme využiť množstvo nástrojov umelej inteligencie a dokonca aj na rozposielanie a písanie e-mailov. Vedeli by ste však rozpoznať, či ide o e-mail vygenerovaný AI alebo e-mail napísaný pr

prejsť na článok

Ako ušetriť na životnom poistení

Asi každý z nás ma životné poistenie. Niektorý jedno a iný za viac. Vo všetkých poisťovniach výška platby závisí od lehoty platenia. To znamená ako často platíte,či mesačne, štvrťročne, polročne alebo ročne. Podľa toho máte nastavenú výšku vašej platby. Š

prejsť na článok

Inovácia GoodPay pomáha už piaty rok, opäť aj na bratislavských vianočných trhoch. Možnosť pomôcť bude čoskoro aj v Georgeovi

Služba GoodPay umožňuje ľudom vďaka bezkontaktným platbám pomôcť tým, ktorí to najviac potrebujú. Najväčšia slovenská banka ju spustila v roku 2019 a odvtedy sa vďaka pomohla rodinám v ohrození, ľuďom bez domova, mladým či seniorom. Vďaka bezkontaktným pl

prejsť na článok