Zopakujme si chemické prvky a ich značky TÉMA: chemické značky a periodická tabuľka CIEĽ: Naučiť sa orientovať v periodickej tabuľke chemických prvkov. VEK: 7. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 35 minút ROČNÉ OBDOBIE: celoročne POMÔCKY: periodická tabuľka prvkov pre každú skupinu, ľubovoľné prírodniny (konáriky, listy, kvety, šišky.), papiere, pero POPIS: Žiaci pracujú v skupinách. Úlohou každej skupiny je napísať na papier slovo OHNISKO a z jednotlivých písmen tohto slova vytvoriť čo najviac značiek chemických prvkov. Značky žiaci poskladajú z prírodnín. Žiaci v skupinách môžu medzi sebou súťažiť, ktorá skupina zostaví najviac značiek v určenom časovom limite. Pozn.: Rátajú sa 1- aj 2-písmenové značky (treba dodržať 1. písmeno značky veľké a 2. malé). AUTORKA: Lenka Škarbeková, Gymnázium Gelnica Pracovný list v PDF na stiahnutie: CHEM Učíme sa orientovať v periodickej tabuľkeThe post Metodika: CHEM 7. ročník ZŠ <strong>Učíme sa orientovať v periodickej tabuľke</strong> appeared first on Hurá von.
Vymodelujeme vzorce organických zlúčenín pomocou snehu, paličiek a farbiva. TÉMA: Názvoslovie uhľovodíkov a ich derivátov CIEĽ: prostredníctvom využitia prírodného materiálu sa žiaci naučia vytvárať štruktúrne vzorce organických zlúčenín. VEK: 9.ročník
Vymodelujeme vzorce organických zlúčenín pomocou kvetov a iných prírodných materialov TÉMA: Názvoslovie uhľovodíkov a ich derivátov CIEĽ: prostredníctvom využitia prírodného materiálu sa žiaci naučia vytvárať štruktúrne vzorce organických zlúčenín. VEK:
Pomocou prírodných materiálov vytvoríme elektrónovú konfiguráciu prvkov a ich zlúčenín. TÉMA: chemická väzba a elektrónová konfigurácia prvkov CIEĽ:Umiestniť elektróny do orbitálov pomocou rámčekového diagramu. Znázorniť vznik chemickej väzby v molekulách
Pomocou prírodných materiálov vytvoríme modely atómov a zoznámime sa s Bohrovým modelom atómu. TÉMA: Bohrov model atómu CIEĽ: Rozlíšiť jednotlivé elementárne častice a ich usporiadanie v atóme. VEK: 8. ročník ZŠ DOBA TRVANIA: 20 minút ROČNÉ OBDOBIE: Celo
Uvedomíme si chemické procesy v bežnom živote a všímajme si ich v každodenných situáciach TÉMA: chemické a biologické procesy, organická chémia CIEĽ: Zopakovať si chemické a biologické procesy bežné v kuchyni. VEK: 1. a 2. ročník SŠ DOBA TRVANIA: 45